Valmet 565 -66

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sen verran kun tuota opusta joutenpäiten selailin, niin takalokareista löytyi kaksi eri versiota, oli ne pyöreät ja sitten kantikkaat kuin 500. En kyllä muista ikinä nähneeni kantikkaita punaisissa 565,ssa?
 
Saatko skannattua tai kuvattua ja kuvat muutettua .pdf tiedostoksi ja tänne aineistopankkiin.
Kuvien muuttamiseen pdf tiedostoiksi ja niiden ketjuttamiseen sivuiksi voin kyllä osallistua.
 
Saatko skannattua tai kuvattua ja kuvat muutettua .pdf tiedostoksi ja tänne aineistopankkiin.
Kuvien muuttamiseen pdf tiedostoiksi ja niiden ketjuttamiseen sivuiksi voin kyllä osallistua.
Kun katsoo tuota opuksen ruosteista 'saranaa' vai mikä nide tuo nyt onkaan, voi kaikki sivut lähteää nätisti irti?
Tällöin voisi sivu nipun laittaa työpaikan skanneriin ja kas kummaa varttitunnin päästä kaikki sivut olisi kaksipuolisesti skanattu, kasipuolisuus on hidasta kun skanneri vatkaa joka sivun ssisään - ulos. Tämä saknneri muuttaa automaatisesti opuksen pdf tiedostoksi, mutta tiedoston koosta tulee erittäin suuri. Tuo on nimittäin aika paksu ja sivuja on runsaasti, eikä muuten tiedä - osaa sitä miten lähettäisin sen tänne aineistopankkiin?

Mutta kuten sanoin ken tarvitsee jotain räjäytyskuvaa - osa,no voin valokuvata ja linkittää tähän ketjuun.
Tämäkin opus on dyykattu appivainaan verstaan siivousvimman yhteydessä, säilytin myös jotain uutena tällaisesta traktorista poistettuja osia, kuten voiman ulosottonivelen suojakehikko pari valurautaista astinlautaa moottorin suojapellit...
Hällä kun oli tapana riipiä kaikki mukamas työtä haittaavat osat vex, mootorisahoistakin riipi uutuuttaan takapotkusuojan laukaisukahvat ja hirtti takakahvan ylläpuolella olevan liipasimen lukitukset jne. Kaikista murrosnivelistä riipi keltaiset pyörimis suojat joita löytyy viellä verstaan nurkasta, ihme sälli kun ei telonut kuitenkaan itseään.

20230121_084501.webp
 
Ohjeet aineistopankkiin lähetyksestä kyllä sulle saadaan, se ei oo ongelma...
Pdf on kuiteskin yleensä paljon pienempi kuin jos kyseisen tiedoston laittais johonkin muuhun tiedostomuotoon.
Anna mennä vaan...
 
Lisää kuvia valmet 565,sta.
Tuo on se alennusvaihteisto jonka on saanut lisävarusteena 'kaksois kytkin malleihin' min nopeus muist 1.1 km/h. On kerinnyt mättää heinät seipältä kärryyn ilman kuljettajaakin :heko:.
20230121_132202.webp

Tuommoset työkalut on tulleet mukana.
20230121_132711.webp

Ja tuossa on ne koskaan näkemättömäni kantikkaat lokasuojat.
20230121_131906.webp

Kaikkea muutakin lisävarustetta on ollut saatavilla, pyöräpainoja paripyöriä remmisiivaa lisä hydrauliikkaa....
 
Taitaa olla vuosi 75 raja että sen jälkeen on jotain jälkiä olemassa.
Tuossa aamulla kun kävin tihnehtimässä verstaalla, muistin tähän keskusteluun viitaten. Että multa löytyy moiseen kikottimeen varaosakirja, en tiedä onko tullut aina uuden traktorin mukana?
Näytä liitetiedosto 108959
Alla muutamia kuvia sen sivuilta, nämä liittyy nyt kytkimeen. X, llä merkityt osat on vain kaksoskytkimessä kertoo oopus.
Näytä liitetiedosto 108960
Näytä liitetiedosto 108957
Näytä liitetiedosto 108956
Seuraavalla sivulla on aina kuvan osa,no selityksineen.
Näytä liitetiedosto 108958
Koko kikotin on opuksessa purettu kuvattu ja selitetty. Jos joku tahtoo tietää jostakin onko joku komponentti ylipäätänsä oikein kasattu, kun kaikenlaista sepittäjää matkanvarrella on ollut. Niin voin ottaa siitä kuvia ja linkittää ne tänne.
Voihan moinen opus löytyä diktalisoituna netistäkin?


Löytyy netistä mutta huonolaatuisena scannauksena. Osa kuvista aika blurria. Meillä on ainaskin töissä ihan xeroxin myllyjä joilla vois scannata pdf ksi A4-A3 ja värinäkin.
 
Oma turbonuffi on pahvisen pitkän otteen mukaan poistettu 09/76 kilvistä, ja siitä ei mitään tietoja löytynyt.
Tuo n.95/96 vuosiraja on eräältä katsuukonttorilta kuultua tietoa.
 
Oliko jo tuossa kirjassa se hydraulinen ryömintävaihteisto , miulla on jossain 500 Valmetin kirja missä se on esitelty.
En äkikseltään muista nähneeni. Katalogiin on kylläkin tullut päivitys sivuja jotka löytyy irrallisena ja osa niistä on lisätty nidoksen alkusivustoille huomautus merkinnöin 'lisätty alkuperäiseen poikkeavasti'
 
Hän appivainaa oli Valmettien jälkeen näköjänsä Ford mies, löytyy kirjallisuutta 4000 5000 6000 malleista. Viimeisin ford minkä muistan hällä olleen oli 7600 jonka prosyyrit löytyy jostain? Muistan tämän 565 viellä jostain 1985 luvulta jolloin ajoin sillä paaleja, sen vaihteiston ulina oli mieleenpainuvaa. Kulki muuten ihan reippaasti, eli liekkö ollu jollain tapaa viritetty?
 
Meillä on ainaskin töissä ihan xeroxin myllyjä
Meillä on duunissa KonicaMinoltaa kolme, sellasia joilla saa vihkotulosteita nidottuna jos tarttee...reilusti toista metriä pituutta, painoo en muista, tulosteet A3-A5 suoraan laatikoista, isompia ei tarvita.
 
Niin siihen 565 oli paripyörätkin jotka on metsässä kai vielläkin, olleet käyttämättä ainakin 40v niine sijoineen jääneet petäjää vasten joten kumit on kaite vähäsen hapertuneet :voiitku:. Myydään ken moisia tarvitsee ja lähtee halavalla!
 
Kait siihen 13.6R menee ihan kohtuudella.
Tai sit millisarjan gumes ?

18.4-34 ja 18.4R-34 renkaissa, kulutuspinnan leveydessä oli n.45mm eroa, Radial-renkaan eduksi.....
 
Tohon 32 kokoon voi olla huonosti saatavilla tuon kummempaa. Paitsi jos leventää vannetta niin on huomattavasti isompaa 24.5r32 ja 30.5r32 jne...
 
Oma turbonuffi on pahvisen pitkän otteen mukaan poistettu 09/76 kilvistä, ja siitä ei mitään tietoja löytynyt.
Tuo n.95/96 vuosiraja on eräältä katsuukonttorilta kuultua tietoa.

tänään kävin K1 katsurissa kysymässä ja 1.1.2007 on raja. Ennen 2007 poistetut saa rekisteriin vain tekemällä rekisteröinkatsastuksen eli kone on vietä asemalle syyniin, tyyppikilpi koneessa luettavissa, valot, jarrut, peilit, vilkut, hitaanajon kolmio kaikki mitä sen vuosiluvun kamppeessa pitää tieliikenteessä olla, on pelattava. Maksaa~160€ kokonaisuudessaan. 1.1.2007 jälkeen postetun saa takas kilpiin valmistenumerolla eikä tartte olla tieliikennekelpoinen sen päättää sinihaalarit. Tämä laista tuleva raja. Sano että jos tuot trailerilla ja he pystyy jarrut koestamaan kärryn päällä se riittää heille sillä asemalla misä kävin. Valot saa vetää piuhalla vaikka akkuun kiinni, sekin riitti heille. A lle jos vie niin vittu laittavat varmana jarrutesteriin saakka.

Katsuri totes että voit ehkä löytää kiertämällä aseman jossa joku saattaa tehä papereista laittomasti rekisteröinnin jos kone poistettyu ennen 2007. Semmosen aseman löytyminen voi olla hankalaa ellei ole sukulainen katsurina.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös