Valmet 565 -66

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mutta onneksi: K1 Katsastus jatkaa toimintaansa nykyisellä nimellään ja henkilöstöllään A-Katsastuksen tytäryhtiönä.
Mutta jospa tuolla k1 ssa jatkuu sama henki kuin ennen eikä tuule a:n pilkun nussintaa pakolliseksi.
 
jäi häirittee ne 565 ryömintävaihejutut. Ja löysin vain mekaanisen ryöminnän käyttöohjeesta. Hydraulista en millään että miten se tehty. Samalla törmäsin yhteen kuvaan, mikä on tuo vipu - ei löydy 565.2 käyttöohjeestakaan eikä räjäytyskuvistakaan???

punainen nuoli töpöttää kohti tuntermatonta vimpstaakkelia:

upload_2023-1-25_11-48-44.webp
 
Kuvan Velametissa on näköjään muitakin diy virityksiä.
Siinä minun katalogissa on myös tourulan tekemää lisävaruste lisähydrauliikkaa, lisäöljy säiliö tuli lokariin ja oli sulavanmuotoiseksi tehty ettei ole edessä eikä riivi kuljettajan nahkaa. Hydraulinen tehostettu ohjauskin oli jo satavilla.
 
Taitaa olla kippi/nostolaitehydrauliikan viritetty vaihtovipu. Alkuperäinen on
tosi pieni putki sokka. Muistaakseni ensin nostovarret säädetään noin puoliväliin
ja sitten tuo vipu toiseen asentoon. Tämän jälkeen nostolaitteen vivusta menee 1- toiminen
kippi ylös ja alas. Muistettava ettei ala kippailemaan kun nostovarret alhaalla. Muuten ei säädöllä
saa kippiä alas.

-Ajokki-
 
Taaemman kytkinpolkimen kiila tököttää ikävästi pitkällä , saattaa tehä reiät verkkahousun lahkeeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on mekaaninen ryömintälaatikko vähintään vai onko jopa hydraulinen? Harvinainen peli että kaksoiskytkin ja vielä ryömintä, ei kyllä ihan heti myynnissä ole tommosia. Jo pelkkä kaksoiskytkin on harvinainen löytää myynnistä.

Tuossa nimeomaan se hydraulinen ryömintä.
 
Tuossa on ns."normaali" mekaaninen alennuslaatikko. Mutta sitä laatikkoa pyöritetään sitten kuvassa etualalla näkyvällä hydraulimoottorilla.
 
joskus myynnissä ollut 565.2, tässä on kantikkaat lokasuojat jotka on ollut lisävarustelistassa, harvemmin varmasti noita näkee

upload_2023-1-26_9-43-9.webp
 
Nyt sain tehtyä ensiavun valmetin etukuormaajan hydrauliikalle.
Vielä jää askaretta "sitten joskus" muutokselle. Eli vetää putkilla vielä nuo pikaliittimet lähemmäksi etukuormaajan runkoa nostosylintereille ja tuohon nostopuomiin lisään vielä sylinterin nykyisen työntövarren tilalle.
MIltei kaikki osat löytyisi tuohon muutokseen, mutta aikaa ei tahdo löytyä.

Nykyisellään tuo etukuormaaja toimii nyt 50 kertaa paremmin omalla venttiilillään kuin valmetin omalla hydrauliikalla.

Tässä joutui nyt alkuperäisosia muokkaamaan tähän hommaan soveltuviksi. Mutta eipä tämä valteemi tulekkaan koskaan entisöitäväksi...


20230613_163318.jpg

20230613_163330.jpg
 
Tällähän olikin oma aihekkin.
Joten tänne sitten tämä jarrujuttu jatkuu.

Kylläpä vastustaa nuo jarrurummut.
Kysyin toisaalla, että saako vetarin irti jarrurummun kera. Ja voin sanoa, että saa.
Mutta välitys pitää avata, että saa laakerin pidikkeen auki ja lyötyä laakerin taka-akselin pesästään lävitse akselin kera.
Nyt pääsee lämmittämään jarrurummun napaakin oikealta puolelta.
Jos lämpö ja ulosvetäjä ei riitä, niin pitää viedä tuo akseli ja rumpu työmään prässiin irroitettavaksi.
Tuossa keskellä näkyy (sisäänlyöty) laakereiden lukitusruuvi.

20241031_200914.jpg


20241031_202801.jpg


20241031_203435.jpg



Taka-akselin sisällä paljon viljan siemeniä. Mistä ihmeestä ne on sinne päässeet 🤨

20241031_203133.jpg
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös