Valmet 565 -66

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis sehän on mekaanisen ryömintävaihteen tilalle saatavissa oleva versio , kai siinä vetotehoa on iha jonku verran kun päävaihteiston ja alueen hitaimmat on valittu , mutta ei siinä voimaa oo vauhtiin.
 
Itsekkään en ole nyt satavarma. Mutta olikos tuo mehuveto tehty siten, että hydraulimoottori pyöritti sitä mekaanista ryömintävaihteistoa. Eli siinä traktorissa olisi silloin kaksoiskytkin, mekaaninen alennusvaihde ja siihen kytketty hydrauliikka moottoreineen.
En ole livenä koskaan nähnyt tuota systeemiä. Mutta muutamia kuvia netistä on tullut vastaan tuollaisista viritelmistä.
Ja ne on olleet juuri jonkin ketjumaran tai kaivinkoneen alustoja.

Ja tuossa mekaanisen alennusvaihteen yhteydessä oli ilmeisesti vielä jokin momenttikytkin joka antoi periksi tietyllä momentilla, ettei peräosasto säry suuren momentin alla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota kaksoiskytkintäkään ei paljoa näe jos vaikka kattoo ~20 myynti-ilmotusta, ovela jos sitäkään ei ole aikoinaan ostaneet mukaan.

Pitääpä kun joskus ehtis, kattoa 565 korjaamokirjaa oliko mehuveto siinä kerrottuna miten se on tehty.
 
Kaksoiskytkin ollut tuohonaikaan niin uusi juttu, ettei isännät sellaista kotkotusta. Just vasta ovat uskaltaneet päästää suitsista irti.
 
Taka-akselisto on erilainen. Muutoksia juuri nyt esimerkiksi nuo jarrut, mitä edellä kerrottiin. Välitykset ovat pikkuisen erilaiset. Ja tosiaan se taka-akseli on fyysisesti erilainen vähennyspyörästöineen. Hydrauliikassa pieniä, ulospäin näkymättömiä muutoksia jne..
Pääpiirteissään kuitenkin samanlainen, vaikka eroavaisuuksia löytyykin.
 
Viimeksi muokattu:
@Kontio kun rekisteröipi kilvetöntä ja vakuutuksetonta vanhaa rattoria, mitkä on reunaehdot että se onnistuu? Pitääkö olla jotain dokumenttia, vanhaa rekisteriotetta olemassa, tyyppikilpi luettavissa ja kiinni rattorissa, käyttää näytillä, oikear renkaat kiinni
 
Tämä Valmetti rekisteröitiin ainoastaan runkonumerolla ja kauppakirjalla.

Mitään tietoa aiemmasta rekisteristä olosta ei ollut. Kävin ainoastaan konttorilla kysymässä että löytyykö tällä runkonumerolla mitään tietoa traktorista. Ja löytyihän sieltä.
 
Tämä Valmetti rekisteröitiin ainoastaan runkonumerolla ja kauppakirjalla.

Mitään tietoa aiemmasta rekisteristä olosta ei ollut. Kävin ainoastaan konttorilla kysymässä että löytyykö tällä runkonumerolla mitään tietoa traktorista. Ja löytyihän sieltä.
Eli mahdollisesti oli poistettu kilvistä n.-95, tai jälkeen.
Vanhemmista rekisteripoistoista ei välttämättä löydy nyky-digitiedostoista mitään....
 
Eli mahdollisesti oli poistettu kilvistä n.-95, tai jälkeen.
Vanhemmista rekisteripoistoista ei välttämättä löydy nyky-digitiedostoista mitään....
2009 vuonna oli kuulema kilpi palautettu. Kuolinpesän osakkailla ei vain ollut mitään tietoa tästä asiasta.
 
No, sitten ei ole ihme, että löytyi datasta värkin tiedot.
Siinä -95/96 taitteen paikkeilla kulkee raja, jota vanhempia poistoja ei likikään välttämättä löydy nyky digitiedostoista.
 
Tuossa aamulla kun kävin tihnehtimässä verstaalla, muistin tähän keskusteluun viitaten. Että multa löytyy moiseen kikottimeen varaosakirja, en tiedä onko tullut aina uuden traktorin mukana?
20230121_084501.webp

Alla muutamia kuvia sen sivuilta, nämä liittyy nyt kytkimeen. X, llä merkityt osat on vain kaksoskytkimessä kertoo oopus.
20230121_084819.webp

20230121_084906.webp

20230121_084736.webp

Seuraavalla sivulla on aina kuvan osa,no selityksineen.
20230121_084932.webp

Koko kikotin on opuksessa purettu kuvattu ja selitetty. Jos joku tahtoo tietää jostakin onko joku komponentti ylipäätänsä oikein kasattu, kun kaikenlaista sepittäjää matkanvarrella on ollut. Niin voin ottaa siitä kuvia ja linkittää ne tänne.
Voihan moinen opus löytyä diktalisoituna netistäkin?
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös