Tuo kyykkypyörällä tms. katteiden suojassa ajaminen vs. nakupyörällä tuulen tuiverruksessa ei ole aivan yksinkertainen asia.
Katetulla pyörällä kun vaikuttaa paljon kuskin koko, kypärä yms. huomattavasti siihen, miten suojassa ja mukavaa se kyyti on. Esim. huonolla tuurilla on pää juuri sellaisella korkeudella, mikä on katelasin jättämissä ilmapyörteissä. Helvetinmoinen meteli ja pää heiluu pyörteissä koko ajan, aivan kamalaa. Tuohon riittää huono korkeus ja "epäsopiva" kypärä. Tilannetta voi toki säätää kaikenmaailman tuplakupla-räppänöillä ja kypärävalinnoilla, ajoasennolla ym.
Toisaalta esim. Banditin tyyppisessä ajoasennossa otetaan tuulta vastaan, mutta ajoasento on kuitenkin mukava. Lisäksi esim. tuollainen em. kypärän riepottelu on poissa ja kuuppa on "puhtaassa ilmavirtauksessa".
Toiselle sopii toisenlainen, toiselle ei. Jos mahdollista vaan, kannattaa koeajaa. Kaupunkiräppäilyssä ja pitkällä matkalla voi olla erilaiset tarpeet ja kompromissejä joutuu tekemään.