Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Normaalisti juu, mutta tästä oli jo pohjalevy ruostunut kokonaan pois ja polttimet ruosteessa ja kaupan hyllystä mukaan myyty säädin oli tuotoltaan jotain. 2bar säätimellä löytyi vielä tehoja makkaran lämmitykseen sen kauden loppuun. Sen jälkeen ei olekaan kaasulämmitintä taloon tullut, vaikka niitä rahalla saa hyviäkin.Kyllä noilla 30mbar säätimillä pitäisi kassun virtaus riittää normi grilliin. Virtaauskyky on n. 2 kg/h, joten ei tavan grillissä kyllä siitä ole kiinni. Jos ei tehoa ole, niin vika on luultavammin polttimessa. Joko suutin on tukossa tai ilmansaanti tai sitten ne polttimen reiät on ruostuneet umpeen, mikä on yleistä rengaspolttimissa..Tai sitten on vaan hankittu liian heikkotehoinen grilli.
Joissain oikein isoissa monella polttimella olevissa on useampi kaasupullo ja säädin.
Juu,mikäli sitä aikoo käyttää vielä ens kesänäGrilli kyllä kannattaa kauden päätteeksi pestä ja huoltaa kunnolla. Parilat voi puhdistuksen ja pesun jälkeen nostella sisälle. Itse nostan ensin lämmityskattilan päälle kuivumaan.

Mä olen pessyt ja sitten polttanut kuumaksi kunnolla, että loputkin pöpöt kuolee ja kuivaa. Sitten jäähdyttyään peitto päälle. Terassilla on koko talven, ei ole sen kummempaa varastoa, samanlainen kylmä tila aittakin olisi. Talvella olen pari-kolme kertaa käyttänyt kuumaksi, että pöpöt kuolee, jos jotain olis tuloillaan. Samalla sinne kyllä joskus on luiskahtanut paketillinen makkaroitakin. Tuossa Weberissä on hyvä, kun polttimissa jo joku suurtehopoltto. Täysille kun laittaa, niin yli 400 astetta on lämpö, niin kuolee pöpöt hyvin.Grilli kyllä kannattaa kauden päätteeksi pestä ja huoltaa kunnolla. Parilat voi puhdistuksen ja pesun jälkeen nostella sisälle. Itse nostan ensin lämmityskattilan päälle kuivumaan.
Ehkä koko talvea ei ole pakkanen. Ja ehkä grilli laitetaan talvisäilöön ennen talvea ja otetaan käyttöön vasta keväällä talven ollessa jo ohi.Mul olis sellanen käsitys, ettei pöpöt kasva pakkasella.
Miksi?Paree siis ku jättää vaan räystään alle ulos, ja kuuppa selkosen selällään....
Peseytyy luonnonmukaisesti siinä samalla.Miksi?
Juu,erityisesti kalaa grillataan talvellakin.Peseytyy luonnonmukaisesti siinä samalla.
Tosin, olen kuullut, että grillaajat käyttää grilliään ympäri vuoden.
Ja muunlainen käyttö olisi turhanpäiväistä, aloittelijoiden harrastelua.
Kyllä talvellakin grillaan, mutta eri vehkeillä. Itseasiassa talvella tulee grillattua hyvinkin usein, kun on tuohon pönttöuuniin ritilä. Samalla kun lämmittää torppaa, valmistuu sitten hiilloksella ruokakin.Peseytyy luonnonmukaisesti siinä samalla.
Tosin, olen kuullut, että grillaajat käyttää grilliään ympäri vuoden.
Ja muunlainen käyttö olisi turhanpäiväistä, aloittelijoiden harrastelua.
Ei se ole grillausta, se on pömpelipaistosta.Kyllä talvellakin grillaan, mutta eri vehkeillä. Itseasiassa talvella tulee grillattua hyvinkin usein, kun on tuohon pönttöuuniin ritilä. Samalla kun lämmittää torppaa, valmistuu sitten hiilloksella ruokakin.
Mitä se on, jos ruoka on ritilällä ja alla hehkuu hiiliä?Ei se ole grillausta, se on pömpelipaistosta.
Ainakaan se pömpeliuuni ei ole grilli, jonka voit viedä pihalle, ottaa mukaan matkalle, yms sen sellainen.Mitä se on, jos ruoka on ritilällä ja alla hehkuu hiiliä?
Ei kait mistään retkigrillistä kukaan puhunutkaan. Harva tuollaista isoa kaasugrilliäkään mihinkään siirtää. Eikä muurattua pihagrilliä.Ainakaan se pömpeliuuni ei ole grilli, jonka voit viedä pihalle, ottaa mukaan matkalle, yms sen sellainen.
Tai, kait se liikkuu, oikeilla laitteilla....
Jos leivinuuni on pömpeli, niin pönttöuuni on kait pötkylä?Jos pönttöuuni on ulkona,onko se sitten grilli???
Vai yläneläisittäin pömpeli???
kanavansuuntelakka.fi
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.