Pieni päivitys. Pahoittelut parille tägätylle käyttäjälle, mutta koin täggäämisenne olennaiseksi (skipatkaa tuonne loppupuolelle jos jorinat ei kiinnosta).
Olen nyt useammankin viikon kipuillut erittäin rankasti katkaisuhoidon partaalla. Lähinnä kuitenkin traktorin osalta. Ja sen suhteen on tullut tehtyä erinäistä selvitystyötä ja myös dementia on hetkittäin helpottanut tuoden lisää huoltokohteita. Vertaistukea on myös koitettu hankkia. Ja eritoten kilpaveljet iloitsisivat mitä pienemmissä palasissa Porsche on...
Vaihteiston huolto tapahtuu väkisin traktorissa taaksepäin. Runko tekee pystysuuntaisen mutkan askin etupuolella, eikä siinä ole katkosta, joten sieltä ei voi leluja juurikaan purkautua eteenpäin. Ei siis kiireisten listalla nuo askijutut.
Dementiasta toivuttuani tulipa keskuspölynimuriin, että viimeksi Paukepäiville lähtiessä mulla oli tankki kuivana. Tuossa pitäisi olla varoitusvalo, joka selkeästi nyt ei toimi. Se pitää korjata, todennäköisesti anturi rikki (lamppu on ok).
Tietyt sähköt ei traktorissa ole oikein, niitä on ropattu aikojen saatossa. Ja lisäksi ajatuksena oli lisätä pääsulake pääjohtosarjalle akun kupeeseen, sekä päävirtakatjaisija.
Alkaa olla tupakkiaskin... -kartongin takakansi sen verran täyteen tuherrettu jo huoltokohteita, että poikki tuo menee, toivottavasti lähiviikkoina (pari muuttujaa - vaikken napapiirin sankari olekaan).
Sitten nää tägättävät jutut. Tuossa toisessa viestiketjussa on ollut juttua pulttien koosta ja kierteistä. Ja allekirjoittanut osallistui keskusteluun kierteiden puutteessa. Porschen nostovarsien sivurajoittajista toisesta petti kierteet mun aikana. Paikalliset kyläsepät tuohon aikaan haistattelivat pitkät vasenkätiselle kierteelle, mutta nyt ollaan melkein 25 vuotta viisaampia ja vähintään kommunikaatioyhteyksien etäisyydellä toisistamme. Toisaalta, jokuhan ne kierteet on sinne joskus jo tehtaalla tehnyt, eli tekemätön paikka tuo ei voi olla.
Foorumikeskustelussa
@james_III ehdotteli pulikan sovittelua
@aaretti'n sorviin. Ei varmasti huono idea. Mulla nyt ei kotosalla ole kuin tuo ehjä rajoitin, ja siitä nyt ei hyvää kuvaa saanut (alla). Ennakkotiedoista poiketen ja kuvasta huomaten osa on ruosteessa, eli rautaahan se lienee. Sinällään kohtuu sama, mikä kierre tuolla on ja millä millimäärällä, kunhan ulkoasu ja toiminnallisuus säilyy. Eli kun tekee niin voi tehdä rankemman kierteen. Samaan syssyyn jos rykäisisi molemmat puolet yhtälaisiksi.
Ei tosiaan mikään häävi kuva ja coltin sytkärikin on luomatta mittakaavaa poissaolollaan, mutta tällaista ehjällä puolen, rajoitin sisään kierrettynä: