Haitaria enemmän vaikuttanee materiaali, ilmanvaihto ja eristeet siinä kerääjässä.Minä ajattelisin tuota asiaa niin että siitä haitarista se auringon tuottama lämpö on tehokkaampi kerätä eteenpäin = enemmän lämpöä luovuttavaa pinta alaa.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Haitaria enemmän vaikuttanee materiaali, ilmanvaihto ja eristeet siinä kerääjässä.Minä ajattelisin tuota asiaa niin että siitä haitarista se auringon tuottama lämpö on tehokkaampi kerätä eteenpäin = enemmän lämpöä luovuttavaa pinta alaa.
Hyvin lämpöeristetty tottakai. Ja ilmankierto sillein, että käyttää koko kerääjän hyödyksi. Mutta pitäiskö olla lämpölasi vai ei? Jos on joku levy, ettei putkia tai tölkkejä, niin pitääkö ilman kiertää molemmin puolin levyä vai ainoastaan takana?Haitaria enemmän vaikuttanee materiaali, ilmanvaihto ja eristeet siinä kerääjässä.
Hyvin lämpöeristetty tottakai. Ja ilmankierto sillein, että käyttää koko kerääjän hyödyksi. Mutta pitäiskö olla lämpölasi vai ei? Jos on joku levy, ettei putkia tai tölkkejä, niin pitääkö ilman kiertää molemmin puolin levyä vai ainoastaan takana?
Jep, pääasia, että valo jumittuu sinne verkkkoon.Useampi kerros harvempaa verkkoa vastannee yhtä kerrosta tiheää.
Eiks tuohon kelpais mikä vaan matsku, esim näiden "nykyajan" väliovien tms pahvinen hunajakennomatsu, mustaks maalattuna ?Alumiinista mehiläiskennoa kun löytäisi jostakin, sellaista 20 mm paksua.
Samanmoiset tuli itelle talopaketin mukana, onko ne nyt selektiivit tms. jotku sellaiset tyypiltään, ei montaa vuotta ole kaasut siellä lämmönsiirtymää estämässä tai sitten se täällä johtuu tuosta tummemmasta lattiasta mutta kyllä aurinko torppaa hieman lämmittää..… Siellä on laitettu jotku hienot ikkunat joissa joku kaasu plokkaamassa auringon tuottaman lämmön kulkua. ….
Mulla on tullut kaihtimet ihan itsekseen. Keväällä pestiin ikkunoita ja ihmettelin, että unohdinko pestä. Ja pesin uudestaan ja onpa p...leen tiukassa lika. No ei se pesemällä lähde kun on sieltä lämpölasin välistä vetänyt ihan harmaaksi lasit.Samanmoiset tuli itelle talopaketin mukana, onko ne nyt selektiivit tms. jotku sellaiset tyypiltään, ei montaa vuotta ole kaasut siellä lämmönsiirtymää estämässä tai sitten se täällä johtuu tuosta tummemmasta lattiasta mutta kyllä aurinko torppaa hieman lämmittää..
Mulla noi ikkunat on vielä pysyneet kyllä puhtaana sieltä lämpöruudun sisältä ja toivottavasti pysyy vielä jatkossakin..Mulla on tullut kaihtimet ihan itsekseen. Keväällä pestiin ikkunoita ja ihmettelin, että unohdinko pestä. Ja pesin uudestaan ja onpa p...leen tiukassa lika. No ei se pesemällä lähde kun on sieltä lämpölasin välistä vetänyt ihan harmaaksi lasit.
Kokoava linssi kun olisi...Hyvin lämpöeristetty tottakai. Ja ilmankierto sillein, että käyttää koko kerääjän hyödyksi. Mutta pitäiskö olla lämpölasi vai ei? Jos on joku levy, ettei putkia tai tölkkejä, niin pitääkö ilman kiertää molemmin puolin levyä vai ainoastaan takana?
kaasu eristää ilman tavoin mutta kai siitä valon säteily pääsee läpi, ellei selektiivikalvo ole ulkopuolellakin. yleesä kai se on sisäpuolella heijastamassa lämpösäteilyä takaisin.Samanmoiset tuli itelle talopaketin mukana, onko ne nyt selektiivit tms. jotku sellaiset tyypiltään, ei montaa vuotta ole kaasut siellä lämmönsiirtymää estämässä tai sitten se täällä johtuu tuosta tummemmasta lattiasta mutta kyllä aurinko torppaa hieman lämmittää..
Muistelen, että jossakin oli pidetty toimivana mustaa tai mustaksi maalattua tiheää verkkoa. Verkko oli keräimessä vinossa asennossa, jolloin koko virtaus meni sen läpi.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.