Koiranluut ja muut ahdistavat nykyajan kikottimet

Viestiketju:
Koiranluut ja muut ahdistavat nykyajan kikottimet

Tessulandia

Kansalainen
Liittynyt
29 Marraskuu 2017
Viestit
1,337
EDIT (by borg): saksittu irti toisesta ketjusta, Ylläpidon nimeämä viestiketju.


Noi koiranluut pitäs kyllä heti uutena laskea rälläkällä ja heivat huut helkattiin,ihan synkkiä juttuja uusissa autoissa,ei mitään tekoa mokomilla tangoilla,entisaikaan pärjättiin niin hyvin menee nytkin ilman mitää luita.
Mitää eroa ei huomais vaikka ne pois raapiskin näillä nykyajan 40km nopeuksilla mitä tuolla kohta vaan saa ajaa heh!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Se on kun ei satu reiät kohdalleen niin hätäpäissään tuollaisilla tangoilla sitten korjataan.
 
Semmosta se on kun risukeuloja ja periä pitää tehdä että saadaan ajomukavuutta,no mukavuudesta pitää sitten maksaakkin
 
Vakaajat olikin hieman paksumpaa kamaa isomilla puslilla,nuo lyijykynän paksuset tangot aivan turhia,jos ne poistaa ei kukaan huomaa yhtään mitään,ei edes katsuri jollei tiedä että ne siellä pitää olla.
Rahan keruu kikka että laitellaan kaikkea nopeasti kuluvaa nykyautoihin, ja kansa maksaa hulluna
 
Ei tuollaisen lyhyen yhdystangon tarvitse olla paksu.
 
Ei semmosia tankoja tarvis olla ollenkaan,sen mitä kuunnellu ja katellu noita uusien omistajia niin aikamoista hieromista on ja kokoajan vaihdetaan uuteen ettei vaan vikaa tulis,moni taistelee päästöjen sun muiden digiongelmien kanssa.
Joo mekaaniset ongelmat onkin vähentyneet mutta sitten näiden tingel tangelien viat onkin lisääntyny ja niitäkään vikoja kun ei katsastuksessa hyväksytä kaikki pitää olla ok!
Jos auto ruostuu on kyllä vika omistajassa,meillä kun suojattu niin on kestäny,juuri katsastin 30v kulkimen eikä puhunu mitään ruosteesta.
 
Noi koiranluut pitäs kyllä heti uutena laskea rälläkällä ja heivat huut helkattiin,ihan synkkiä juttuja uusissa autoissa,ei mitään tekoa mokomilla tangoilla,entisaikaan pärjättiin niin hyvin menee nytkin ilman mitää luita.
Mitää eroa ei huomais vaikka ne pois raapiskin näillä nykyajan 40km nopeuksilla mitä tuolla kohta vaan saa ajaa heh!

No heh heh:D
 
Mutta on se klunssi siinä päässä kohtuullisen iso verrattuna varren paksuuteen. :p
 
Noi koiranluut pitäs kyllä heti uutena laskea rälläkällä ja heivat huut helkattiin,ihan synkkiä juttuja uusissa autoissa,ei mitään tekoa mokomilla tangoilla,entisaikaan pärjättiin niin hyvin menee nytkin ilman mitää luita.
Mitää eroa ei huomais vaikka ne pois raapiskin näillä nykyajan 40km nopeuksilla mitä tuolla kohta vaan saa ajaa heh!

Mulla on yhdestä takavetokulkineesta irronnut etuvakaaja, niitä hyviä -80luvun autoja. Ei meinannut tie riittää 70-80km/h vauhdissa, kaistasta puhumattakaan. Että kyllä niillä virka on...
 
Vakaajatangot akselistoissa aivan eri kuin nuo surkeat koiranluut,vakaajiahan on ollu iät ja ajat ja pakko ollakin,ja kestivät auton iänkin,toisinkuin nuo lelut.
Autojen kestoiällä ei mitään merkitystä kun täällä meillä niillä ajellaan varmasti pisimpään kuin muualla,kertakäyttöönhan ne on tehty jo vuoskymmeniä.
 
Koiranluuhan on yhdystanko kallistuksenvakaajan ja tukivarren tai joustintuen välillä. Mikä niissä nyt niin häiritsee?
 
Koiranluuhan on yhdystanko kallistuksenvakaajan ja tukivarren tai joustintuen välillä. Mikä niissä nyt niin häiritsee?
26€ meni taas uusiin koiranluihin. Että huono homma. Ja satanen tankkiin. Muistan, kun ensimmäisen tilin sain metsätöistä, meni 400, kun tankkasi 240 volvon täyteen. Että jotkut asiat on paremmalla tolalla nykyään, kuin ennen :D
 
Koiranluutkin kestää, jos viitsii uudesta osasasta irroittaa pölysuojan ja laittaa vaseliinia.
 
Vakaajatangot akselistoissa aivan eri kuin nuo surkeat koiranluut,vakaajiahan on ollu iät ja ajat ja pakko ollakin,ja kestivät auton iänkin,toisinkuin nuo lelut.
Autojen kestoiällä ei mitään merkitystä kun täällä meillä niillä ajellaan varmasti pisimpään kuin muualla,kertakäyttöönhan ne on tehty jo vuoskymmeniä.
Vakaajatanko voidaan esim jäykässä akselissa liittää melko huoletta suoraan akseliin / lehtijousikiinnikkeeseen.

Monivarsituennassa tulee joustovarojen myötä myös sivuttaisliikettä pelkän pystysuuntaisen liikkeen lisäksi enemmän kuin perinteisellä jäykällä akselilla.
Siksi tarvitsee olla "välinivelsysteemi" , eli "koiranluut" siellä mukana.
 
Ohan noita koiranluita toisissa malleissa ihan ilman palliniveliä. Toki niissä on kumipuslia, jotka on monasti vaihdettavissa ja mahdollisesti myös kovempaa upgrade-osaa on saatavilla. Ja ylipäätään noissa koiranluissa kannattaa vähän katsoa mitä ostaa ja mistä. Se nyt on esim. ihan itsestäänselvyys, että moponetin "Meyle HD" ei kestä edes sitä, että auto lasketaan pyörilleen.

Tai sitten joku (pääasiassa) takapotku-fordien etuvakaaja, joka samalla sitoo McPhersonin alatukivarret.

Eikä sen koiranluun tangon tarvitse tosiaan ees vahva olla. VAG b5 korimalleissa hyvin yleinen on muoviset koiranluut taka-akselilla.

Melko tukevilla vakaajilla on tässä tontilla osa kalustosta. Ihan vakioilla koiranluilla varustettuna kaikki ja enemmän noita on mielenrauhan takia tullut vaihdettua kuin kolinan vuoksi. Esim. kun kasaa kaikkiin nurkkiin uudet jouset ja iskarit hiluineen, niin jätänkö jokseenkin edullisia koiranluita vaihtamatta?
 
Takaisin
Ylös