Pienehköt kakspyöräkysymykset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jawa Perak 250 vm:1953. Onko plus vai miinus maadotteinen. Jostain muistaisin lukeneeni että miinus. Akku on 6volttinen.
Voiko sen jotenkin saada selvitettyä, en viitsi tehdä vmpk:hon tunnuksia. Entinen omistaja ei voi kertoa, vaihtanut hiippa kuntaa.
 
Jawa Perak 250 vm:1953. Onko plus vai miinus maadotteinen. Jostain muistaisin lukeneeni että miinus. Akku on 6volttinen.
Voiko sen jotenkin saada selvitettyä, en viitsi tehdä vmpk:hon tunnuksia. Entinen omistaja ei voi kertoa, vaihtanut hiippa kuntaa.

Minkä suhten tarvitset tietää? Onko pyörä käyntikuntoinen?

Jos pyörä on siinä kunnossa, että sitä voi käyttää, niin mittaamallahan tuo helpoiten selviää.

Jos ei voi käyttää, niin sitten menee +- -polariteetin asioiden läpikäynniksi, eli sytkä- ja virrantuotto-osat.
 
Akku oli irrallaan ja ei ole käynti kuntonen. On kuulemma sammunut ajosta ja lykätty kotiin.
En noista polariteetistä mitään ymmärrä. Noin 20vuotta sitten.
 
Scottoiler e-system ollut käytössä ja hyvin toimii,säätöjä löytyy eikä tarvii ajonaikana räplätä. Tilasin vielä tuplaviiksen eli öljyää myös rattaan sisäpuolen no se ei oikeen toiminut kun tuntui että meni vanteelle kaikki eli tulppasin ja nyt vaan öljyää rattaan ulkopuolen ulkokehältä ja tuntuu toimivan.

Vielä on scottoilerin omaa ölppää mutta jatkossa meinaan laittaa sae 90 perämoottoriölppää.
Näköjään liian litkua tuo scottoilerin ölppä kun hellekelillä parkissa olessaan kusi läpi n.50 tippaa kun kaffeet hörppäsin.
 
Näköjään liian litkua tuo scottoilerin ölppä kun hellekelillä parkissa olessaan kusi läpi n.50 tippaa kun kaffeet hörppäsin.
Jaahas vika ei olekkaan öljyssä vaan taitaa olla säiliö rikki kun vuotaa tyhjäksi säiliön pohjasta eikä letkun kautta......pitikin mennä kehumaan että hyvin on toiminut :facepalm:

20200628_170959.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös