Varoituksia milloin mistäkin aiheesta

Tämän päivän Ilkka-Pohjalaisessa:

1744321911531.webp

Sepä se riittää jos ei oo CE tarraa eli ei täytä asiaankuuluvia säännöksiä.

Sen verran kokenut maahantuoja että veikkaisin nyt syyn olevan joku muu.
Joku muotovirhe käyttöohjeessa riittää, joku oleellinen varoitus vaikka puuttuu. Esim. että ei saa nostaa mopedia tai hevoista.

Minutkin on A katsastuksen mjulkku käskeny pajeroon ja nostanut ylös, pole sitä jarrua, joo ei toimi alppiventtiili, pitää vaihtaa...

Minutkin on A katsastuksen mjulkku käskeny pajeroon ja nostanut ylös, pole sitä jarrua, joo ei toimi alppiventtiili, pitää vaihtaa...

Ei a- katsastus mutta paikallinen juu. Ukko penkille Pajero ylös käsky moottori käyntiin ja jarru lattiaan... Seuraavaksi kuuluu " liikkuu se" sitten kuulu "ja nyt alako jarruputki vuotamaan" . Auto laskeutu alas ja katsuri kantaa psselia työkalua millä kiristää putki. Minä sitä sitten kiristän niin katsuri vieressä hätäilee "älä liika väännä ettei katkea" tämä ja muutama muukin episodi on aiheuttanut sen että minä olen uskollisesti kyseiselle konttorille nykyään menossa

Minulle kävi kerran niin että auto ei lähtenyt enää käyntiin konttorilla. Leima oli jo otteessa kuitenkin. Kysyin kaverita että mitä teit, rikoitko sen? Katsastaja työnsi auton pihalle kun istuin kuskin paikalla. Starttin solenoidi oli hajonnut juuri sillä hetkellä. Työkaveri kävi hinaamassa sen käyntiin.

Ei a- katsastus mutta paikallinen juu. Ukko penkille Pajero ylös käsky moottori käyntiin ja jarru lattiaan... Seuraavaksi kuuluu " liikkuu se" sitten kuulu "ja nyt alako jarruputki vuotamaan" . Auto laskeutu alas ja katsuri kantaa psselia työkalua millä kiristää putki. Minä sitä sitten kiristän niin katsuri vieressä hätäilee "älä liika väännä ettei katkea" tämä ja muutama muukin episodi on aiheuttanut sen että minä olen uskollisesti kyseiselle konttorille nykyään menossa
Aikoinaan piti firman hiluksi katsastaa ja päästöistä pomppasi.Inssi ohjeisti mennä läheiselle valtatielle ajamaan kakkosella kaasu pohjassa pari kilometriä.Näin tein,arvot parani muttei riittänyt.Vielä uusiksi ja nyt annoin käydä n.1500rpm,suoraan mittaukseen ja nyt kelpasi.Taisi inssi olla isännän tuttu.

Aikoinaan piti firman hiluksi katsastaa ja päästöistä pomppasi.Inssi ohjeisti mennä läheiselle valtatielle ajamaan kakkosella kaasu pohjassa pari kilometriä.Näin tein,arvot parani muttei riittänyt.Vielä uusiksi ja nyt annoin käydä n.1500rpm,suoraan mittaukseen ja nyt kelpasi.Taisi inssi olla isännän tuttu.
Ei ku on ihan asiaa, mulle on neuvottu jo silloin kun alettiin päästöjä mittaileen, jotta ennen leimalle menoo reipasta runtua koneelle.
Kaupunkiajoo ajeleva kaverin poika meni leimalle, pompsahti päästöistä.
Katsastusmies neuvoi että käyppä motaria Mäntsälässä kääntymässä ja tuu takasi, Kelpas. Sen jälkeen aina käyny lenkin ajelemassa.

Eikös etanolipensan E85 lisääminen katsastushetkeksi laske päästöjä? Ennen katsastusta tankki melko tyhjäksi ja sopivasti E85:sta tankkiin. Heti katsastuksen jälkeen tavallista pensaa tankki täyteen.

Eikös etanolipensan E85 lisääminen katsastushetkeksi laske päästöjä? Ennen katsastusta tankki melko tyhjäksi ja sopivasti E85:sta tankkiin. Heti katsastuksen jälkeen tavallista pensaa tankki täyteen.
Joo joskus polttoaineen jäänestoa lisättiin että saatiin hc-arvoja alas. Vissiin ne palamattomat alkoholit ei näkyneet päästömittauksessa. No lopultahan se syy oli sitten haljennut pakoventtiili.

Oli tojottimen katastuksen yhteydessä ingenjööran kanssa puhetta etanoolista. Kuulemma lisää happipitoisuutta pakokaasuihin, oli joku auto pompannutkin ja lääke oli ollut hepun mukaan 98:sia sekaan ja uudella testillä oli arvot ollut riittävät. Kokeilin nimittäin etanoolia ja toimiihan sen puolet ja puolet seoksella että ei huomaa ainakaan käynnistyksessä mitään. Oli kyllä itsellä jo 95:tsa viidellä kympillä tankissa, ja päästöt oli hyvät, tosin en tiennytkään mitään happijutusta, mutta kävi näin.

Joko happiarvo on virallisesti mitattavissa päästöissä, joka vaikuttaa katsastuksen läpimenoon?

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin