Bosch/Siemens astianpesukoneen poistoletkun vaihto + muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on omassa Boschissa se tasokori ruokailuvälineille. Toisen käyttökerran jälkeen piti käydä tilaamassa alavaunuun se perinteinen kori, on se yläkori niin vaivalloinen käyttää ja epäkäytännöllinen. Isolle leipäveitsille ja leikkuulaudoille, ym. se on kyllä ihan hyvä, mutta ei tavan ruokailuvälineille.

Mulla ei tuon Bosch/Siemens ylä-ateriavälinetason kanssa ollut oikeastaan mitään ongelmaa sen jälkeen kun tajusi sen tietyn logiikan. Koneen katossahan on keskellä vain staattinen suutin. Pahiten likaiset aterimet siis keskelle, reunoille ne mitkä vaatii vähemmän huomiota. Ja ei mitään isoa sinne, mulla kategorisointi oli niin, että isoimmat työkaluhyllylle menevät oli juustohöylää ja saksia. Kauhat ja isommat veitsetkin meni yläkoriin, eli ei työkalujen sekaan.

Nyt tää Mielen logiikka ei aukene oikein ollenkaan ja kun tuossa uudessa koneessa on vielä siirrettävät/nostettavat ne sivutasot niin on kyllä käyttäjä ihan kuutamolla. Tuossa koneessa on katossa suihkuvarsi, joka parantanee tilannetta sivuilla. Toki nyt on vaan yksi pesu takana, vaikea arvioida sekä omia virheitä, että koneesta johtuvaa.

Olihan sekin kun tuota ekaa kertaa lastasin, niin turhauduin alkumetreillä, että eihän tuonne sovi mitään kun vanhaan Boschiin vertaa. Vertailuarvona Boschin 12 ateriastoa, uuden Mielen 14. Eukolle taisin sanoa, että saa s..tana pestä koko yön ja useamman koneellisen kun ei sovi, tämä jossain kun 1/3 olin täytellyt konetta. Pöydiltä kun oli pestävät siivottu koneeseen, niin totesin että melkein toisen mokoman voisi vielä laittaa. Ja lähtötilanne oli sitä luokkaa, että meillä oli melkein kaikki normilautaset jo käytetty (ja pari isoa, mitkä oli Boschin kanssa hankalia), haarukat ja veitset loppu, jne.

Mulla ei tuon Bosch/Siemens ylä-ateriavälinetason kanssa ollut oikeastaan mitään ongelmaa sen jälkeen kun tajusi sen tietyn logiikan. Koneen katossahan on keskellä vain staattinen suutin. Pahiten likaiset aterimet siis keskelle, reunoille ne mitkä vaatii vähemmän huomiota. Ja ei mitään isoa sinne, mulla kategorisointi oli niin, että isoimmat työkaluhyllylle menevät oli juustohöylää ja saksia. Kauhat ja isommat veitsetkin meni yläkoriin, eli ei työkalujen sekaan.
Juurikin näin, meillä Bosch koneena. Tuttava joka osti samanlaisen, haukkui ensin aterimien pesutulosta, kyllä kai kun laittoi sellaset kämemnen kokoiset lastat siihen keskelle missä on se syvin kohta...

No meillä jos eukko pesi, niin siellä oli työkalulaatikossa lastat ja kauhat sikin sokin miten sattui. Ja voi sitä noitumista pesun jälkeen kun kone on ihan paska.

Laitoin seuraavaan pesuun samat röhnäseksi jääneet atulat yläkoriin tyyliin osa klasien alle jne. Ei nyt kiitosta tarvinnut odottaa, mutta hiljaisuus kyllä tuli torppaan astioiden tiskaamisesta kun tuli puhdasta.

Nyt on vielä ensimmäisen pesun jäljiltä vähän keskusteluilmapiiriä ilmassa, mutta kai tämä tästä kun ottaa uutta konetta haltuun. Säädetään. Nintendossa on numeroita jos ei mekaniikka riitä.

Nyt tää Mielen logiikka ei aukene oikein ollenkaan ja kun tuossa uudessa koneessa on vielä siirrettävät/nostettavat ne sivutasot niin on kyllä käyttäjä ihan kuutamolla. Tuossa koneessa on katossa suihkuvarsi, joka parantanee tilannetta sivuilla. Toki nyt on vaan yksi pesu takana, vaikea arvioida sekä omia virheitä, että koneesta johtuvaa.

Olihan sekin kun tuota ekaa kertaa lastasin, niin turhauduin alkumetreillä, että eihän tuonne sovi mitään kun vanhaan Boschiin vertaa. Vertailuarvona Boschin 12 ateriastoa, uuden Mielen 14. Eukolle taisin sanoa, että saa s..tana pestä koko yön ja useamman koneellisen kun ei sovi, tämä jossain kun 1/3 olin täytellyt konetta. Pöydiltä kun oli pestävät siivottu koneeseen, niin totesin että melkein toisen mokoman voisi vielä laittaa. Ja lähtötilanne oli sitä luokkaa, että meillä oli melkein kaikki normilautaset jo käytetty (ja pari isoa, mitkä oli Boschin kanssa hankalia), haarukat ja veitset loppu, jne.
Ei puhdistumisen kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Mutta on työläs käyttää. Asettele niitä haarukoita yksitellen niihin hahloihinsa ja ennenkaikkea tyhjentäessä et saa otettua aterinkoria pois koneesta laatikon viereen mihin nostelet ne suoraan korista.

Ei puhdistumisen kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Mutta on työläs käyttää. Asettele niitä haarukoita yksitellen niihin hahloihinsa ja ennenkaikkea tyhjentäessä et saa otettua aterinkoria pois koneesta laatikon viereen mihin nostelet ne suoraan korista.
Ideahan on lajitella ne siinä asetteluvaiheessa ja ottaa nippuna loppusäilytykseen.

Paljon mukavampi kuin aterinkori. Helppo ne on lajittella siihen aterintasolle ja tyhjentäessä nappaa nippuna laatikkoon.

Erittäin hankala ja työläs idea. Asiat voi tehdä helpomminkin. Hyvin tyypillistä epäkäytännöllistä vaikeaa saksalista ajattelua.
No se "helpompi"(=kori) tarkoittaa myös, että on herkästi mm. lapsien jäljiltä likaisia lusikoita jne.,
jos ei niitä järjestele aina uudelleen. Sinne tasolle kun on vaikea saada mitään "väärin".

Itselle ei pesukone korilla kelpaisi edes, mutta tosiaan pärjään ilmankin, ja pidän aivan turhakkeena.

Meidän siemens koneessa on molemmat, ylähylly aterimille, ja alas laitettava kori. Kori käytössä työkaluille jotka lajitellaan siihen laitettaessa omiin lokeroihin, pikkulusikoille on korissa keskellä matalampia lokeroita.
Ylätasolla pestään kauhat, sakset, ja isot ottimet.

Hankalampi sieltä korista on ottaa tiettyä aterintyyppä, esim. pikkulusikoita...
Nehän tyhjennetään laatikkoon pesun jälkeen, ei sieltä tarvitse sen enemmän mitään ottaa kuin tyhjentäessä. Eikä ne pikkulusikat sinne korin pohjalke uppoa, kun on se ritiläverkko siinä korin pinnassa.
No se "helpompi"(=kori) tarkoittaa myös, että on herkästi mm. lapsien jäljiltä likaisia lusikoita jne.,
jos ei niitä järjestele aina uudelleen. Sinne tasolle kun on vaikea saada mitään "väärin".
Ei ainakaan tuohon mun koriin tarvitse mitenkään asetella tai laittaa oikein tai väärin. Sen kuin tipauttaa pystyyn sinne koriin. Se verkko korin yläpinnassa estää, ettei aterimet edes pääse toisiaan vasten. Sinne ylätasolle pitää jokainen aterin erikseen asetella tarkoin omaan koloonsa, että on paikoillaan.

Meidän siemens koneessa on molemmat, ylähylly aterimille, ja alas laitettava kori. Kori käytössä työkaluille jotka lajitellaan siihen laitettaessa omiin lokeroihin, pikkulusikoille on korissa keskellä matalampia lokeroita.
Ylätasolla pestään kauhat, sakset, ja isot ottimet.
Näin minullakin nykyään. Tuon korin joutui vaan ostamaan erikseen, kun saksalainen oli päättänyt jättää sen pois vakiovarustuksesta.

Tuohon Boschin tiskikoneeseen olen kyllä muuten ollut jotakuinkin tyytyväinen ja ennenkaikkea olen suuresti yllättynyt, että saksalainen on onnistunut tekemään laitteen, missä ei ole (ainakaan vielä) ollut sähkövikoja eikä kuluta öljyä.

Viimeksi muokattu:
Tuohon Boshin tiskikoneeseen olen kyllä muuten ollut jotakuinkin tyytyväinen ja ennenkaikkea olen suuresti yllättynyt, että saksalainen on onnistunut tekemään laitteen, missä ei ole (ainakaan vielä) ollut sähkövikoja eikä kuluta öljyä.
Kyllä meillä ainakin rasvaisena koneeseen laitetut tulevat öljyttöminä ulos.

Se verkko korin yläpinnassa estää, ettei aterimet edes pääse toisiaan vasten.
Meillä Siemensissä vain tuo kori ja se verkko lähti kyllä ensimmäisenä (ennen ekaa pesua) huitsin mäkeen.
Erittäin hankala ja työläs varuste.

Samanlailla sinne verkonreikiin tarttee aseet osoitelka yks kerrallaan, on sellainenkin kone ollu. Lisäksi korista on ephygienistä ottaa pois kun otetaan teristä ja lusikoiden pesistä kiinni ku vertaa ylätasolta saa varsista kìnni....

Muistasin ohjeessa neuvottavan laittamaan lusikat haarukat varret ylöspäin koriin.
Laitetaan kyllä varret alaspäin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin