Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Terri

Viestiketju osiossa 'Maastoajoneuvot' , aloittaja borg, 30.5.2014.

  1. Maukka

    Maukka Kansalainen

    Liittynyt:
    5.2.2012
    Viestejä:
    363
    Saadut tykkäykset:
    248
    Aloin räpeltään nokkapumppua.
    Jotain kartaaniosia löytyi varastosta.
    Tulee vaan liian pitkä tollaisenaan.
    Pumppu ei voisi tulla rungon ulkopuolelle.
    Pitää varmaan tehdä kardaanin päähän apuakseli josta hammashihnavälitys pumpulle.
    Noissa hihnoissa ja pyörissä ei ole mitään tarkenpaa tietoa?
    http://www.kentso.fi/prebeo/group/htd-3m/htd-3m-kn-pyorat/278

    Muutama kuva...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    19 487
    Saadut tykkäykset:
    2 868
    Miten sait sen booriprobleeman ratkaistua? Näyttäisi ainakin jokin hitsaamalla tehty puristava holkki tuossa.
     
  3. Maukka

    Maukka Kansalainen

    Liittynyt:
    5.2.2012
    Viestejä:
    363
    Saadut tykkäykset:
    248
    Ei sitä booriosaa mistään löytynyt.
    Tossa on halkaistu holkki jämptillä sovituksella.
    Pultilla suputetaan holkkia.
    Yöllä tuli uusi idea toteutuksesta:)

    Mauri
     
  4. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    26
    Itellä tuppaa avo majurin perään kertyä vettä öljyn sekaan. Tein pohjaroppuun M8 kierteen ja siihen pulttin. Kesällä ku rattori on seissy vaikka viikon niin vesi kertyy pohjalle ja sitte vaan valuttaa pikku reijästä pois. Joskus oon laskenu kaikki pois ja kanisterissa selkeyttäny. Itellä aika lämmin pannuhuone niin kanisteri sinne muutamaksi päiväksi ja sitte kaataa pinnalta puhtaat öljy takasin. Ja voihan sen kanisterin ottaa saunan lauteille mukaan jos ei emäntä lähe mukaan.
    On tietty totta että vettyneet öljyt on väärä paikka säästää.
     
  5. Maukka

    Maukka Kansalainen

    Liittynyt:
    5.2.2012
    Viestejä:
    363
    Saadut tykkäykset:
    248
    20190207_104034.jpg 20190207_110403.jpg
     
    • Tykkään Tykkään x 15
  6. topik

    topik Väsyttää
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    3 536
    Saadut tykkäykset:
    461
    Onse vaan niin hyvin säilynyt toi maukan terri.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 4
  7. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    10 681
    Saadut tykkäykset:
    1 549
    Tahtoo tommosen....
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  8. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 526
    Saadut tykkäykset:
    576
    Tuommoinen samanlainen Terri löytyy tuolta konekatoksesta. Työkunnossa on, mutta väljää jokapaikassa. Iso työmaa edessä, mutta kyllä se kuntoon pitää laittaa. Ihan kätevä peli suurin varauksin. Takaveto pitää ehdottomasti rakentaa, jos talvella meinaa ajaa. Telat on surkea keksintö. Talviteloilla ei käänny kesällä ja kesäteloilla kulkee lumessa 10 metriä. Aika työmaa vaihdella teloja pari kertaa vuoteen. Pilkki pitäis olla isompi. Vajaa 3m ulottuvuus ei riitä kunnolla edes kuitukuorman purkuun pinolle. Joutuu roikottamaan puita vastakarvaan tökkien. Kyllä silti rangan ajossa ehdoton, ainakin meidän mäkisissä metsissä joissa on paljon ojitettua suota. Maatiaisella mettäkärrin kanssa hankalaa olis. Kokonaisuudessaan Terri sais olka vähäbn isompi, niin olis paljon tehokkaampi. Jontai Bankun tai Farmitracin kokoluokkaa. On tuollakin tuhansia motteja puuta metsästä tullut tien varteen, aikaa se vaan vaatii ja maltettava ajaa kohtuullisilla kuormilla, että kestää nipussa.
     
  9. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 526
    Saadut tykkäykset:
    576
    Aika ison huollon tais Maukka taannoin tehdä. Sama homma ois itellä edessä... kunhan jostain löytyy aikaa.
     
  10. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    35 236
    Saadut tykkäykset:
    2 077
    Enpä oo erästä henkilöitymää nähnyt, et olisin kysellyt sitä erästä Terriä, josko myisivät.....
     
  11. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 526
    Saadut tykkäykset:
    576
    Tiedän yhden koneen, joka seisoo jouten lumihagessa. Takavaunu on valjastettu nostureineen 165 massikan perään, mutta itse Terri ei ole liikkunut sijoiltaan toviin. En ole uskaltsnut kysyä myynnistä, jos vaikka joutuis hakemaan, kun kone on Kittilässä.
     
  12. Maukka

    Maukka Kansalainen

    Liittynyt:
    5.2.2012
    Viestejä:
    363
    Saadut tykkäykset:
    248
    Tein koneeseen aika perusteellisen kunnostuksen muutama vuosi sitten.
    Haastavin oli etuvaunun keinuakselien kunnostus.
    Ohessa muutama kuva.
    https://aijaa.com/a/OqJ5YA
     
    • Tykkään Tykkään x 2
  13. pajs

    pajs Mutunvilkku Pietarsaaresta
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    25.1.2012
    Viestejä:
    6 047
    Saadut tykkäykset:
    729
    Ei ihan pelkästään ”hyvin säilynyt”. :D
     
  14. Maukka

    Maukka Kansalainen

    Liittynyt:
    5.2.2012
    Viestejä:
    363
    Saadut tykkäykset:
    248
    Ihan samoissa ajatuksissa ominaisuuksien suhteen.
    Onneksi on takaveto kun ei sillä pääsisi mihinkään ilman sitä.
    Lunta on 65 cm täälläkin.
    Talvitelat löytyy mutta ei niitä jaksa laittaa paikalle.
    Suunnittelin joskus kaventavani telat 50cm levyiseksi.
    Käännön sylinteri on liian heikot.
    Kuormaajassa on kyllä voimaa riittävästi mutta uloittuvuutta ei.
    Mutta harrastehommissa menee kyllä kun menee koneen mukaan.
     
  15. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 526
    Saadut tykkäykset:
    576
    Itselleni sain rautaiset valmiiksi kavennetut talvitelat noutohinnalla. Itseasiassa ne on valmistajalta tilattu aikanaan kesätelan levyisenä. Toisesta telasta on toinen matto poikki. Pitää viistota rautojen reunat niin reilusti, että reunoilta on yhtä matala kuin kesätela ja vain keskelle jättää korkea harja. Jos näin saisi ympärivuotiset telat.
     
    #35 LPR, 9.2.2019
    Viimeksi muokattu: 9.2.2019
  16. Maukka

    Maukka Kansalainen

    Liittynyt:
    5.2.2012
    Viestejä:
    363
    Saadut tykkäykset:
    248
    Pitäs kans työstää noi telat ympärivuotiseen käyttöön.
    Ei noilla tollasenaan mitään tee.
    Kääntösylinterien isontamista oon suunnitellut mutta ei ole kovin helppo homma.
    Mulla on kans telanauhoja mennyt poikki.
    Oon tehnyt katkoskohdalle neljän rivan mittasen kumimaton ja pultannut kuningaspultilla katkoskohdan kiinni jatkokseen.
    On toiminut hyvin.
    Tekis mieli turbottaa Kubota.
    Pikkuturbo olis olemassa.
    Loppuu voima kun kiipeää mäkeä takavedon avittamana.
    Olisko hyötyä?

    Mauri
     
  17. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 526
    Saadut tykkäykset:
    576
    Voishan tuota kokeilla. Mulla on D950 kone jemmassa, mutta ei siinäkään montaa heposta enempää ole.
     
  18. J5_BR

    J5_BR Kansalainen

    Liittynyt:
    14.1.2019
    Viestejä:
    51
    Saadut tykkäykset:
    30
  19. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    35 236
    Saadut tykkäykset:
    2 077
    Juu toi oli nettikone ym osiossa mainittu n.2pv sitten......

    Vaan eipä ole hintapyyntiä viititty laittaa ilmoitukseen.....
     
  20. J5_BR

    J5_BR Kansalainen

    Liittynyt:
    14.1.2019
    Viestejä:
    51
    Saadut tykkäykset:
    30
    Täällä on niin paljon asia, ettei harvakatseisena kaikkea huomaa.:oops:
    Oli sama myynnissä vuosi sitten olisiko ollut silloin 17k€
     

Jaa tämä sivu