Kumin ja muovin kestävyys, polttoaineen lisäaineet, öljyt, ym.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LPR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mitta eikös se etelä amerikka kummiskin ole suuri öljyntuottaja heti arabien jälkeen? venezuelassa on maailman suurin raakaöljyvarantokin josta joku vetää välistä ja kansa pidetään nälissään.
 
mitta eikös se etelä amerikka kummiskin ole suuri öljyntuottaja heti arabien jälkeen? venezuelassa on maailman suurin raakaöljyvarantokin josta joku vetää välistä ja kansa pidetään nälissään.
Se ei vaan ole varsinaisesti yhdysvallat se eteläisempi ameriikka, joten jos jollain on jotain, niin ei sitä muille jaeta.
 
Ainakin Biltema Puuilo Motonet ei tuo laadukasta Kiinan kamaa, en osta näistä bensaletkua enkä halpoja sisäkumeja. Motonetista saa kylläkin myös laadukkaita polkupyörän renkaita.
Noei halpakaupasta yleensä muutakaan laaduksata saa. Mutta varmasti esim. kiinan avaruusteollisuus ihan laadukasta kumia käyttää, ja uskoisin senkin olevan kotimaista.
 
Eikö Gates 4219BF Barricade polttoaineletku olisi vähän kuin ratkaisu näihin. Ei tosin uppoasennuksiin tankin sisään sekään.
 
Puuilosta ostanut joskus polttoaineletkuna myytyä, ja on tuo bensan kanssa jo useamman vuoden kestänyt. Kaippanoilla on monenlaisia letkuja ollut myynnissä, huonoakin eksynyt sekaan. Toi on kirkasta ja läpinäkyvää.
 
Isoilla valmistajilla on letkuja eri laatuja käytetyn polttoaineen tai polttoainesekoituksen mukaan, no näitähän ei ole hinnan tai kysynnän takia ihan joka kioskissa hyllytavarana.
 
Pitäisi saada lentokone- tai militarilaatua että kumi kestää varmasti. Minulla on muuten 20v vanhat vihreät venäläiset kumisaappaat. Jostain syystä vielä aivan ehjät ja murtumattomat.
 
Pitäisi saada lentokone- tai militarilaatua että kumi kestää varmasti. Minulla on muuten 20v vanhat vihreät venäläiset kumisaappaat. Jostain syystä vielä aivan ehjät ja murtumattomat.
Mun eka polkupyörä oli neukkulasta. N. 40v vanhat renkaat on yhä ehjät. Ne on semmoista punaruskeaa kumia mikä ei liene kumiakaan.
 
Tällaista Oregonin letkua tuli napattua motonetistä 1.5 vuotta sitten matkaan.
20240902_165129.webp


Ainakin dieselin suuttimien paluuletkuna tuo on kestänyt.

20240902_164340.webp


Bensan keston testaus alkoi tänään, kun vaihdoin aggregaattiin bensaletkun. Aika näyttää.
 
Tuo oregon ihan ok laatuista luokassaan. Ainakin honda käyttää jossain prätkissä, pienkoneissa jne päältä harmaata letkua, sisältä mustaa. Se on aika hyvälaatuista ja kestää aikaakin. Sitä ku sais jostain.
 
porvoon mittaletkusta saa oikeesti bensankestävää viton letkua, mikä lie oli oikea nimi. ei ole sitä halpaa, mut käsissä jo tuntee et on laadukasta.. toki tuskin sekään ikuista on.. ja on sitä varmaan muuallakin tarjolla..
 
Pitäisi saada lentokone- tai militarilaatua että kumi kestää varmasti. Minulla on muuten 20v vanhat vihreät venäläiset kumisaappaat. Jostain syystä vielä aivan ehjät ja murtumattomat.
On mullakin kohta 40v vanhat Nokian Tukki saappaat ihan ehjänä. Tai no, sisukset alkaa pykimään, mutta kumi on ehjää.
Nyt ei taho löytää vuotta kestävää kumpparia. Testissä on nyt Norjalaiset Vikingit, ylittää jo vuoden, mutta aika lähellä on jo pettäminen. Suomen kumiteollisuus on tehny mummolle kalossit vuonna 1936 ja mitään vikaa ei niissä näytä olevan. Joku juttu on nykyään pahasti vialla.
 
Joku juttu on nykyään pahasti vialla
Raskasmetallien, ja monien muiden "myrkkyjen" käytön kieltäminen 2000-luvun alusta lähtien. On vähemtänyt mekaanista, kemiallista ja uuveen kestoa. Hyvin pieniä määriä käytettiin ennen, mutta sillä oli vaikutus.

Liikaa muovia seassa .......
Puhdasta luonnonkumia jos olisi, niin mekaaninen kestävyys olisi olematon. Auton renkaat kestäisi joitain satoja tai tuhanaia kilometrejä, kengät kuluisi pohjasta puhki, ym.
 
Ei kait niiden puhdasta kumia tarvii ollakkaan .......

Joskus n.20v sitten, uusissa traktorin renkaissa oli aivan helvetillisiä eroja talvella lumipinnalla.
Eräs (rengasukko-merkin ) "kumi" oli kuin luistin lumipinnalla, kun taas jokin toinen / tai toisenkin merkin rengas piti kovalla lumipinnalla oikeinkin hyvin....

Tuos ukkovainaan 1410 koneessa on misukan 18.4-34 Bibagrip orkkis ( vm-78 ) ristikudokset edelleenkin takana, ja hokkia on jäljellä vielä sellasen 3-4cm - vaikka pikitietä ovat nähneet aikanaan aika paljonkin .....
Mut ei ne kovalla lumipinnalla sitten paljoa pitäneetkään.
Kun taasen ( noin saman ikäluokan ) -81 valmet 903sen Nokia Tractor FS 18.4-34 rinkulat, vähemmillä maantiekilsoilla oli jo aikaa sitten "loppu" ......
Mutta lumi / jääpito oli ihan toista luokkaa ......
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista!

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös