Motojen ja mopojen parissa puuhastelun kuvaketju

IMG_8386.webp IMG_8387.webp
Yritys/erehdys metodilla kokeillaan saada lisää latausvirtaa akulle, vanhoilla pysyi jännite kyllä vähän päälle 14 voltin mutta virta kyykkäsi joissain tilanteissa melko paljon ja näinollen akkua sai latailla muutaman päivän välein täydemmäksi.. sähköjutut kun on pääosin itselle täyttä hepreaa niin samalla jonkinlaista ”opiskelua” suorittaa..
Samalla sytkäpuoli vaihtuu, nuorison paljon parjaama moric power up tulee ducatin vermeiden tilalle..
yhden johtosarjan jo availin ja ainaki sille oli joittenkin jonnejen myötä tehty vaikka ja mitä epämääräistä.. ei ihme että on ollu kipinä hukassa.. lisäksi ostetuissa sähköissä tuo staattori oli paskottu ihan ymmärtämättömyyttään ja sen tilasin kaupasta uuden.. ja cdi boksi oli porattu rajoittamattomaksi mutta muuten näytti olevan ok..
Toistaiseksi vaikuttaa mielenkiintoiselle mut saa nähä tuleeko muuta kuin sanomista.. vaikka kokemusta se on paskakin kokemus.. :virne:
 
Kovin on vaatimatonta puuhastelua, mutta uudet kahvat tipahti parin viikon odottelun jälkeen. Oxfordin lämpökahvat odottelee myös aikaa asentaa. Samalla tuli kiinnike putkelle jotta saa takatapit pois tallin laatikkoon. Tosin tässä on havaittavissa jotain pientä, ei arvaa vielä napata pois, jos vaikka tuleekin kyytiläinen kuvioihin.

IMG20240505212457.webp
 
Ei kuulunut illasta mitään niin suotta odottelemaan; takatapit lähti tänään eteisen lipastoon. Oli senverta vilakkaa ulkona että otin pyörän talliin.. Samalla vaihtelin jo jarrukahvan ja pistin lämpökahvat paikoilleen, jos loppuviikosta sais kytkettyä sähköt.

IMG20240507110404.webp
 
Sopivasti lämpeni kelit niin ei montaa kertaa ole kahvalämppärit olleet päällä. Mutta mukavat on kun tarve. Releen kautta kytkettynä, heräte napattu parkkivalosta jotta vehkeet virtalukon takana. Posti toimitti Stormilta tankkiin gripit ja putkeen palan hiilikuitua siistimään ulkonäköä. Peilit vaihdettu, ei niistä kyllä paljoa näe, mutta onhan ne nätimmät kuin ne orkkis lapiot. Ei siinä paljon muuta kuin kilsoja keräämään.

IMG_20240517_224816.webp


IMG20240514210030_01.webp


IMG20240514210056.webp
 
Sopivasti lämpeni kelit niin ei montaa kertaa ole kahvalämppärit olleet päällä. Mutta mukavat on kun tarve. Releen kautta kytkettynä, heräte napattu parkkivalosta jotta vehkeet virtalukon takana. Posti toimitti Stormilta tankkiin gripit ja putkeen palan hiilikuitua siistimään ulkonäköä. Peilit vaihdettu, ei niistä kyllä paljoa näe, mutta onhan ne nätimmät kuin ne orkkis lapiot. Ei siinä paljon muuta kuin kilsoja keräämään.

Näytä liitetiedosto 133622

Näytä liitetiedosto 133623

Näytä liitetiedosto 133624
Söpö mopo :)
 
Nopeat kännykkävedot vaan, mutta kiitos. On kyllä mukava laite kurvailla, ei se mikään nautinto ole 120km/h vauhdeissa motarilla, mutta onneksi löytyy muitakin mutkaisempia teitä.
 
Näytä liitetiedosto 132998 Näytä liitetiedosto 132999
Yritys/erehdys metodilla kokeillaan saada lisää latausvirtaa akulle, vanhoilla pysyi jännite kyllä vähän päälle 14 voltin mutta virta kyykkäsi joissain tilanteissa melko paljon ja näinollen akkua sai latailla muutaman päivän välein täydemmäksi.. sähköjutut kun on pääosin itselle täyttä hepreaa niin samalla jonkinlaista ”opiskelua” suorittaa..
Samalla sytkäpuoli vaihtuu, nuorison paljon parjaama moric power up tulee ducatin vermeiden tilalle..
yhden johtosarjan jo availin ja ainaki sille oli joittenkin jonnejen myötä tehty vaikka ja mitä epämääräistä.. ei ihme että on ollu kipinä hukassa.. lisäksi ostetuissa sähköissä tuo staattori oli paskottu ihan ymmärtämättömyyttään ja sen tilasin kaupasta uuden.. ja cdi boksi oli porattu rajoittamattomaksi mutta muuten näytti olevan ok..
Toistaiseksi vaikuttaa mielenkiintoiselle mut saa nähä tuleeko muuta kuin sanomista.. vaikka kokemusta se on paskakin kokemus.. :virne:
tähänkin hieman päivitystä, kuvia ei kyllä tullut otettua juurikaan..
sytytys aiheutti pientä päänvaivaa kunnes kävi yhtenä aamuyönä unen läpi sellainen ahaa ajatus ja aamulla sit tutkimaan kytkentäkaaviota uudelleen ja sieltähän se syy löytyi.. Moricin sähköissä sammutus ei toimi maadoittamalla vaan niinpäin että sammuttimen piiri katkaistaan.. en vaan ajatellu tuota ensin ollenkaan noinpäin mutta tarkempaan kun kuvaa tutkaili niin näinhän se kuitenkin oli..
Ei ihme että meinas olla kipinä hukassa :)
Tarpeelliset johdotukset sai tuolleen nippuun, kaikki vedettyä paikalleen ja kytkettyä.
Sitten päästiin asiaan eli akun lataus, no jännite pysytteli latausjohdossa sitkeästi 12,4 voltin paikkeilla eikä oikeen järkevää syytä tuolle meinannu löytyä kunnes muutaman viikon pähkäilyn jälkeen tajusin kyseenalaistaa tuon uuden staattorin johdotuksen, oli käämeiltä tulevat piuhat laitettu väärinpäin, siis siellä missä tuo staattori sit ikinä onkaan tehty.. kerkesin jo epäillä jännitteensäätimen olevan rikki tms. mutta ei siinä vikaa ollu..
yleismittarilla tämä sai todettua ja liittimessä kun kyseiset johdot pyöräytti toisinpäin niin jopa alkoi akkukin latautua. 14,3 volttia nyt käynnissäollessa napajännite ja kun mopo ollut nyt edellisestä sunnuntaista lähtien tytöllä ajossa niin eipä ole tuon osalta murheita ilmennyt..
muutenkin pelannut ilmeisen mallikkaasti..
valotkin sai nyt kytkeä akun kautta. vilkkuen, töötin ja sytkäboksin sekä mittariston lisäksi..
jossain kohtaa kun tarttee jotain huoltoa tehdä ni vois vielä piilokatkaisijan laittaa lisäksi että vaikka joku voro saisikin virtalukon ohitettua niin silti ei saa mopoa käyntiin.. olis aika helppo toteuttaa vieläpä..

No mut antaahan nyt olla jonkinaikaa ihan vaan ajossa, vaikkei tyttö sitä paljoa tarviikkaan mut pääseepähän hän kulkemaan töihin omalla kulkineella..
 
Elokuussa kotiutetussa Suzuki DL1000 ostoksessa alkoi syksyn ajoissa tuntua, että satulassa on jotain hämminkiä. Ihan viimeajoilla ongelma paheni ja alkoi jo kaivata jotain toimenpiteitä. Eipä muuta kuin penkki irti. Jotain siellä on vialla...

1.webp


Päällinen irti. Täällähän onkin jo joku käynyt. Geelipehmuste oli irti sille sovitetusta kolosta, eikä mitään liimauksen jälkiä kyllä näkynytkään. Myös lisäfylli oli irti, mutta siitä ei tullut sen enempää näköjään kuvia otettua.

2.webp


Vaahtomuovin liimauksen soveltuvaa spray-liimaa löytyi varmuusvarastosta.

3.webp


Meinasin jo, että upotan geelin alkuperäiseen pehmusteeseen, mutta kuumapuukko päätti antaa savut pihalle lämmetessään, joten olkoon. Ei muuta kuin jonkun tekeleet liimaten, myös geeli. Samalla pyöristelin kulmia hiukan vastaamaan enemmän satulan muotoja. Jälki on vähän rouheaa käytetyistä menetelmistä johtuen.

4.webp


4.1.webp


Päälle vielä ohut huopa tms. tasaamaan jälkeä.
5.webp


Ei muuta kuin päällinen takasin kiinni.
6.webp


7.webp


Hakasnaulaimena Bilteman halpis, hyvin riitti voimat, sai paineita tiputtaa johonkin 3 - 4 bariin
8.webp


Näihin saa parempia penkkejä ihan tehdastekoisesti, mutta rahaa täytyy heittää sellainen ~500 e tiskiin, joten kokeillaan nyt vielä ensin tätä.
 
Ehkä ennenkin täältä kysellyt.
Oli hondasta (xr 80) taas etukumi puhki. Viimeksi ei löytynyt heti hyllystä oikeaa kokoa, ni otin jonkun ylisuuren.
Kun tekis mieli pistää 17" tuon 16" tilalle. Joko hommata vannekehä+pinnat tai kokonaan toinen vanne. Rumpujarru tarttis olla ja jos oma kilpi menis, ni ois pop. 95mm rumpu.
Vaikka helpommalla pääsisi, jos löytäis bolt-on vanteen, luulen että suoraviivaisempaa olisi vaan hommata vannekehä+pinnat. Nykyiset pinnat 145 ja 180mm. Ja pitäiskö pytäkoraalta kysyä, paljonko pidemmät pinnat vaatii?
Edit: eka ajatus oli, että 15mm (mutuna) lisää piisais, mut en kyl oo ihan varma.
IMG_20250325_162831708_HDR.webp
IMG_20250325_163913645_MFNR.webp
IMG_20250325_180055981_MFNR.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös