Motojen ja mopojen parissa puuhastelun kuvaketju

Tällä läksin aamulla:
IMG-20250417-WA0020.webp


620km ajelua ja kotiuduin tämmösellä:
17449119791548039881650259554406.webp
 
Mulla on tallissa huono kone ja huono hitsari niin oon panostanu siihen että hyviä hiomalaikkoja löytyy. :)

Tästä tulikin mieleen. Banditin kollektorin jälkeinen putken pätkä oli ottanut korroosiota ja oli jo puhki.

20250309_122109.webp


20250309_122136.webp


Putki on ruostumatonta, mutta tämän loppupätkän lahoaminen näytti olevan ulkomaan foorumeiden perusteella ominaisuus. Tuon pätkän sisälle tulee äänenvaimentimelle menevä putki, välissä on ollut OEM tiiviste/sovite. Mahtaisikohan tiiviste olla jalompaa ja sähköpari syödä rosteria?

https://www.kfm-motorraeder.de/en/item/suzuki-1477127E00000

Eipä siinä muuta, kuin laho pätkä pois ja uutta sovittelemaan. Pätkä ei tietenkään ollut kohtisuoraan saumaan.

20250309_171923.webp


20250309_171931.webp


Kuvien ottamisen jälkeen putsasin vielä kollektoria ennen hitsausta. Meinasin, että mikkisaumat ruostumattomalla langalla ja argonilla kelpaisivat, mutta ei. Kyllä oli niin rivon näköistä, että ei siinä auttanut kuin vaihtaa suunnitelmaa. Huonon hitsarin on yritettävä olla parempi hiomaan.

Hiontalaikkaa ja koneviilaa. Kiillotustestaus lumppulaikalla.
20250309_191036.webp


Vielä siistimistä. Panta mallailtuna paikallaan.

20250314_192336.webp


Ja lopulta mopossa kiinni.

20250319_171459.webp


Eiköhän tuo nyt kestää taas aikansa.
 
Niin se vaan aika rientää🙄. Yli 60tKm yhteistä kilometriä takana. Piti vähän käydä testailemassa. Yuasan akku ei oo kovin vanha ja starttaa vähän laiskasti. Lämpimässä viettää toki talvensa😌

IMG_20250523_223505.webp
 
Mikähän on yasaan iskenyt? pitäisi kestää kyllä saman mitä bilteman akut, 5-7 vuotta.
En tiiä. Tuntuu että ois huonontuneet nekin🙄. Nyt patteri on vuodelta 2021.Edellinen Yuasa putputti 10v. Pilteman akkua en enää osta, kun epäilen vahvasti sen aikanaan olleen syypää starttireleen kärvähtämiseen.
 
Taidan kokeilla Motobatt akkua seuraavaksi. Kaverilla on semmoinen ja ei ole moksiskaan, vaikka kylmässä katoksessa akku kiinni pyörässä talvien ylitse pakkasessa.
 
Motobattin hyytelöakkuun olen kovin tyytyväinen harvoin käytettävän motukan akkuna. Itsepurkaus on poikkeuksellisen vähäistä.
 
No nyt starttaa rivakasti. Akun vieressä näkyy ketjurasvarin säiliö. Vielä mahtui akku paikallensa. Pakko se on uskoa, että Yuasa meni neljässä vuodessa. Ja tuvassa säilytetty🙄

IMG_20250619_180022.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös