briggs&stratton puutarhajyrsin

Viestiketju:
briggs&stratton puutarhajyrsin

Kannattaa nyt sit oikeesti mitata johdot ja muut ensin. Ellei sitten ota asiaa harrastamisen kantilta, hyvä ja helppo kohdehan tuo on sellaiseen kuten tässäkin jo todettua.
Tuollaisesta pitkään seisoneesta pitää kärjet jokatapauksessa tarkistaa, jos käyttöön meinaa. Tai sitten laittaa se kärkien korvaaja lutikka.
 
Olen aloitellut puristuksista. Ellei anna lukemia siellä on renkaat jumissa tai venttiilissä jotakin. Tai lohko kelvoton. Se on sitten sattumankauppaa kannattaako avata tai etsiä kipinää. Voi olla kulumaa ja käyntikolinoita. Pitäisi sitten mäntiä vaihdella, kauloja hioa ja holkitella.
Brigsiin kyllä saa parhaiten osia jos kokee vaivan väärtiksi.
 
Sivuventtiilikone, niin kansi on nopea käyttää irti. On noissa joskus talvisesokin aikana ruostunut venttiileitäkin auki, mutta CRCllä ja pikku naputtelulla on auki lähteneet. Briggsi ei niin kauhean ranttu ole, jos ei ihan kaikki viimeisen päälle ole.

Tsitaa olla sellainen kaasari mikä on ruuvattu suoraan tankin päälle. Siellä pitäisi olla kalvot, kun irroittaa kaasarin. Eipä nuo yleensä ole muuta tarvinneet, kuin puhdistuksen ja tarvittaessa uudet kalvot. Säätimen jouset ja vivut toki pitää tarkistaa, eli käytännössä korjata, kun joku kylän mies on niitä "korjannut".
 
Tästä asiasta olen erimieltä, Kiinan Loncin on kaukana B&S toiminta varmuudesta! Samoin esim Tecumseh, Robin nykyisin Subaru ja Honda ovat Brigsin veroisia. Vanhojen paikalismoottoreiden valmistajista B&S vain porskuttaa, silloin muinoin Bernard oli yhtä hyvä kuin Brigsi ja Lington huonoin.
Omassa 1959 jyrsimessäni on NSU,n 2t kone

No kyllä kohlerkin vielä tekee moottoreita. Subarut on melko harvinaisia ja tecumit huonomaineisia. Hondaa yleensä pidetään alan parhaana ja kinkit on hondasta apinoitu. Ne on jo ohittaneet brigsin joka meni pilalle kun siirtyi kansiventtiili moottoreihin. Ainakin näissä pienissä.
 
Puristukset tuntee jo vetäessä jos on kun tyhjää vetäis ei toimi,koskahan tuo kyseinen jyrsijä on toiminu? sekin selvittäisi asiaa.
itse laitoin käyntikuntoon taivas alla seisseen Kohlerin jossa vesipumppu perässä,punmppu toki halki mutta kone lähti käyntiin kun rassasi läpi virtapuolen ja kaasarin,samoin oli toinen venttiili ruostunu jumiin,että aika pahastakin käsittelystä noi vielä toipuu kunhan vaan osat on ehjiä.
Eipä nuo Briggsin koneetkaan enää ole kuin ennen,mullakin tuolla paloiteltuja niin yhdessäkin on nokka-akseli jotain muoviseosta ja emännän leikkurissa ei oel edes öljynpoistoproppua ja muutenkin aika muoviseksi ovat menneet.
Kaikki toimii aikansa
 
piuha poikki mistä sähköosat ja mitkä?

112_4771.JPG 112_4775.JPG
 
Niin mikäs piuha tossa poikki on? osia saa joko netistä tilaamalla tai sitten riippuu missä asuu sen paikkakunnan pienkonehuollosta
 
Konetoimelta olen tarvikeosat ottanut. Nettikauppa taitaa niillä olla https://www.pihakone.fi/. Alkuperäisosat olen tilannut Promotorilta http://www.promotor.fi/. Sitä en muista myykö Promotor suoraan vähittäismyyntiä vai pitääkö ottaa jonkun jälleenmyyjän kautta, kun itse olen aina päässyt tilaamaan jälleenmyyjän asiakastiliin.
 
vihree piuhapoikki.mistä mä löydän koneen mallinumeron?
Noista kuvista ei ihan selviä mistä kohdin on mennyt poikki, jos on ihan tuolta puolan juuresta, niin taitaa olla uuden puolan osto, muutenhan tuossa seviää jatkoksella.
https://www.tuontitukku.fi/pienkone...VPFjPvXO_iZN65qohX2shWdVEA4h4l68aAlhSEALw_wcB
edit.
Perus toimenpiteenä näissä koneissa :
- Katkojan kärkien viilaus ja kondensaattorin maadotuksen taristus.
- Puristusten puute on tosiaan useimmiten jumittavan venttiilin tekosia, kansi pois, crc/wd40 hoitoa ja naputtelua, kyllä sen pitäisi alkaa taas liikkumaan.
- kaasuttimen putsaus/kalvosarjan vaihto.
 
Viimeksi muokattu:
Konetoimelta olen tarvikeosat ottanut. Nettikauppa taitaa niillä olla https://www.pihakone.fi/. Alkuperäisosat olen tilannut Promotorilta http://www.promotor.fi/. Sitä en muista myykö Promotor suoraan vähittäismyyntiä vai pitääkö ottaa jonkun jälleenmyyjän kautta, kun itse olen aina päässyt tilaamaan jälleenmyyjän asiakastiliin.

Kyllä myy Promotor suoraan. Sivu tahi pari sitten tuosta B&S mekasta julistin. Koskaan eivät ole jättäneet yksin vaikka eksoottisempiakin B&S koneita olen parsinut nippuun.
 
No kyllä kohlerkin vielä tekee moottoreita. Subarut on melko harvinaisia ja tecumit huonomaineisia. Hondaa yleensä pidetään alan parhaana ja kinkit on hondasta apinoitu. Ne on jo ohittaneet brigsin joka meni pilalle kun siirtyi kansiventtiili moottoreihin. Ainakin näissä pienissä.
Kohler eiiii saatana, Winha moottorikelkoissa noita oli. Täysin omien mielihalujensa mukaan toimiva moottori.
Yamaha tekee myös paikkallismootoreita joita on mm,agrekaateissa vesipumpuissa, ovat kai hyviä?
Kiinan kopio koneista nimen omaan se Longin on paras, muut ihan saman näköiset lifan.....mikä nimi nyt kellään on ovat huonompia. Voisin sanoa että niissä on kolme laatutasoa ja se voidaan analysoida silmä määräisesti alumiini valu osista huokoisuuden perusteella.
 
Mistä tuo piuha on poikki? Ei kai ole maadoitusjohto, jonka kuuluu mennä kaasuttimeen?
 
Sammuttimimen maadoitusjohto on tuo ohut kaapeli, maadoittaa toden näköisesti jossain kohti kaasuvivustoa. Ei varmasti kipunoitse jos on kiinni rungossa, nuo puolat on kulutustavaraa. Se että kannattaako 50€ Uutta satsata on itsestä kiinni, uuden jyrsimen saa 300€ ja vanhan ruohonleikkurin 20€ josta saa varaosia. Muist 8hv asti on samat puolat ja ei väliä onko pysty/vaaka akseli kone.
 
On vaan sitten eri puolat jos on katkoja tai kärjetön. Tuo oma on kärjettömään, 397358.
 
On vaan sitten eri puolat jos on katkoja tai kärjetön. Tuo oma on kärjettömään, 397358.
Niin muuten olikin, oikeassa olet. Kärkipuola kuulemma palaa pian järjettömässä sanoi joku pienkonekorjaja.
 
Takaisin
Ylös