Terri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on taakkepäin ajolaitteet. Takavedolla siirretään ja tein kahvan jolla saan käännettyä konetta.
Kahva käyttää vaijerin avulla runkonivelen venttiiliä.

Jostain purjeveneen peräsimestä repii kavan ja laittaa ojaustankoon kiinni.
Toista päätä pitää kainalossa.

Jostain purjeveneen peräsimestä repii kavan ja laittaa ojaustankoon kiinni.
Toista päätä pitää kainalossa.
Jos on tasaista maastoa, niin voisi jopa toimia. Helppo olisi tehdä penkin alla nivelpäillä vipukin taakse. Mutta kuten mainitsin, niin itse tykkään ajaa Terriä maastossa pääosin seisaallaan. Näkee paremmin ja pystyy tasapainottamaan. Peruuttaessa sitten seison poikittain oikealla astinlaudalla, pidän vasemmalla kädellä turvakaaresta kiinni ja oikeabkäsi ohjaustangolla kaasulla. Pitäisi tehdä turvakaareen etupuolelle kahva, koska ojan ylityksessä tai muuten, kun runkonivelestä keula taittuu ääriasentoon ylös ja on ohjaus linkkuun käännettynä, ja sopivasti kallellaan, pääsee tukijalka ottamaan turvakaareen kiinni. Jos sormet on silloin välissä, voi tehdä kipeää.

Joo olen kanssa ajellut seisoviltaan tällä ja edellisellä 3 kymppisellä. Etenkin pienemmässä kropalla tasapainottaminen auttoi paljon. Astinlaudoille täytyy laittaa jotain karhennusta, nyt öljynen pelti. Vanhassa oli alu-kyynelpelti.

Öljysäiliö taitaa tihkuttaa hieman öljyä.
Täytyy nypätä pois öljynvaihdon yhteydessä.
Jos tänään hakis ekan kuorman :paniikki:

Telien huolto käy hyvin :)

20250404_092456.webp

Joo olen kanssa ajellut seisoviltaan tällä ja edellisellä 3 kymppisellä. Etenkin pienemmässä kropalla tasapainottaminen auttoi paljon. Astinlaudoille täytyy laittaa jotain karhennusta, nyt öljynen pelti. Vanhassa oli alu-kyynelpelti.

Öljysäiliö taitaa tihkuttaa hieman öljyä.
Täytyy nypätä pois öljynvaihdon yhteydessä.
Jos tänään hakis ekan kuorman :paniikki:
Ne alkuperäiset käännettävöt verkot on hyvät, kun saa roskat pois helposti.

Eka kuorma. Ei kaatunut ja olosuteisiin nähden kaikki toimi hyvin :-)

20250404_184622.webp

Muutamasta kohtaa tihutti liitoksista öljyä. Toinen oli oma moka, jäi kiristämättä paluuputken helmiliitos.
Toinen tihutus onkin hakalampi, aisan ohjauksen venttiilisä jokin vuotaa. Hanhala todeta mistä kohtaa ja kiristää.
JA se moottorin öljyropun kohta täytyy muistaa suojata. Telan ripa ylttyy kolkottamaan roppuun.

Muuten itse kuormain tuntuu olevan jämäkkä ja tehokas, etenkin ne tassut. Kouran puristusvoima voisi olla isompi,
sukeltaisi koura paremmin puun alle. Monivipujärjestelmä on kyllä hanurista, etenkin kääntö lähti joka kerta väärään.
Täytyy tutkia voisiko rakennella kaksivipuisen.

Joku ilmeisesti katkassut kärryä. Noi 4.20 pitkät ei oiken kunnolla mahtuneet?

Terrin Kubota D850 sahauttaasahauttaasahauttaa ennen käynnistymistä. Mustaa savua pukkaa.
Täytyy varmaankin etsiä suuttimille säätäjä, mutta mistä. En heti löytänyt uusien myyjää?

Terrin Kubota D850 sahauttaasahauttaasahauttaa ennen käynnistymistä. Mustaa savua pukkaa.
Täytyy varmaankin etsiä suuttimille säätäjä, mutta mistä. En heti löytänyt uusien myyjää?
Kyllä toi munkin D850 vaatii piitkän hehkun jotta lähtee laakista käyntiin. Mustaa tehosauhua pukkaa putkesta alkuunsa. Lämpimänä lähtee hyvin.

Taisi tulla viimeiset puut tälle keväälle tontille.
20250505_152800.webp

Laitoin lähtiessä uuden variaattorin hihnan, kun vanha oli jo vähän hapsuilla. 50m kesti ja oli ihan palasina. Uusi käyttämätön hihna.
Luulin jo vetoketjun katkenneen, kun ei liikkunut minkään. Vanhalla hihnalla pääsin kuitenkin takaisin.

IMG-20250505-WA0000.webp

@Maukka kanssa jo viestiteltiinkin asiasta. Olin saanut Maukan Terrin hihnan mitat joskus.

IMG-20240213-WA0003.webp
IMG-20240213-WA0004.webp

Tässä tuon mun vanhan remmin mitat.

20250505_090044.webp
20250505_090036.webp
20250505_090031.webp

Mistähän löytyisi kestävä hihna ennen kuin viimeinenkin pettää?

Viimeksi muokattu:
Mulla on muistaakseni ihan perus Daycon hihna. Olikohan 1104 muistaakseni.

En edes muista milloin olisin vaihtanut hihnaa. Onko linjaus kunnossa?

Kyllä pitäisi olla linjassa, ehkä hieman löysällä kyllä.
Olisikohan nypännyt tukinarun johonkin väliin ja vetännyt itsensä hihnan sisältä pois? Samalla leikannut kumin kappaleiksi?

Kyllä pitäisi olla linjassa, ehkä hieman löysällä kyllä.
Olisikohan nypännyt tukinarun johonkin väliin ja vetännyt itsensä hihnan sisältä pois? Samalla leikannut kumin kappaleiksi?
Jotain tällaista ehkä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin