Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Viesti on pyynnöstä siirretty ketjusta toiseen.Kerpula, mielestäni tähän vastasin jo jotain, mut katosko bittiavaruuteen sitten.... tai sit tän tabin kans käm,äsin lähetykses tai muu härö....
Viesti on pyynnöstä siirretty ketjusta toiseen.
Se toimii teoriassa niin että koneesta nollille,ja polkimesta haluttu arvo ylärajaksi,mutta tässä ,mun tapauksessa ei se toimi ollenkaa,siellä on yli 50A vaikka se on nollilla.Kun tuo poljin on kiinni, niin säädätkö halutun virran koneen paneelista vai polkimessa olevasta potikasta ?
Se koneen paneeli näyttää mitä sattuu,mutta kun mulla on toimiva kone toinen,niin mä tiedän että siellä on liikaa virtaa kun kappale sulaa puhki alta sekunnin.Eli, sekö hyppää 50Amppeeriin kun laitat polkimen kiinni?
Missä tuossa on valintakytkin jalkapoljin/naamataulusta säätö?![]()
Näytä liitetiedosto 33128
Tossa on viimenen kappale niiden 20 lisäksi jotka vedin tänään kun halusin varmistaa, että Stahlwerkin säätimet eivät vaikuta juurikaan pienillä virroilla.
Viimeisellä neljänneksellä alkaa lämmetä niin paljon että tulee ongelmaa,muuten menee joten kuten.
Poljin ei vähennä virtaa,laittaa sinne mitä hyvänsä asetusta,siellä on koko ajan niin paljon virtaa että toi levy sulaa kahden sentin kohdalla puhki.
Ainoa jotenkin toimiva ratkaisu on vakiovirta ja siitä 20-40A,jos laittaa vähemmän,ei pienene.
Balanssin säätö tai taajuus ei myöskään vaikuta mitään.
Tässä tilanteessa se volsun korkeus levystä ja kulma,sekä kuljetus nopeus on ainoat asiat joilla voin vaikuttaa saumaan,eikä siinä ole paljoa pelivaraa.
Eilen hitsatessa koneella jossa säädöt toimii,voi tehdä melkein mitä vaan virheitä eikä pala puhki.
Täytyy yrittää kattoo asiaa niin,että enää en säädä mitään vaan pelkästään keskityn niinhin asioihin jotka on minusta kiinni.
Hyvää tässä asiassa on se että nyt ton epätietoisuuden koneesta on saanu varmistettua.
Ei se toimi millään lailla oikein kun hitsaa ohutta 1mm alua,eli lauantaina,kun hitsasin mun Everlastilla jossa kaikki säädöt toimii,niin sain varmistuksen siitä että mikään säätö ei vaikuta mihinkään,taajuus, balanssi, pulssi,ihan yhden tekevä miten säätää,valokaari on aina mitä sattuu.Toimiiko se Stahlwerk normaalisti ilman poljinta? Vai onko silloinkin ongelmia virran säädön kanssa?
Siellä on 50A vaikka säätimen laittaa nollaan.Eli, sekö hyppää 50Amppeeriin kun laitat polkimen kiinni?
Tässä alla käännettynä viimenen viesti Germaanilta,eli suora vastaus siihen,ja epäsuora myöntö siihen mitä lähdin hakee,siis kone ei toimi kuten pitäisi,ja sen ne tossa myöntää,, että koneella ei voi hitsata 1mm alumiinia,joka minun pitäisi tietää.
Koneellahan voi hitsata ohutta muut se on HELVETIN vaikeaa,kun virtaa ei voi säätää.
Mä en saa tähän liitettyä niitä videoita jotka germaani laittoi,mutta toisessa hitsaa 107A virralla ja toisessa 0A virralla ja levy sulaa molemmissa kuin suklaa,ja sitten ne sanoo että kone toimii oikein.
Germaanin vastaus alla
Hei.
Kiitos palautteesta.
Olisin kiitollinen parempi ilme.
Video näet 2,5 mm alumiinilevystä.
1 mm: n ei ole mahdollista laitteen kanssa. sinun pitäisi tietää se. on vaikea hitsata 1 mm alumiinilevystä lainkaan.
Koneesi toimii ilman ongelmia. mutta se ei ole mahdollista hitsata 1 mm alumiinilevystä. tiedät kone, joka voi?
Terveisin
Sandra
Taisin joskus tähän lankaan kirjotellakkin jo tosta omasta stahlwerkistä (jonka viallisena kuitenkin joku tori.fi kautta osti pari vuotta sitten)...Siitä oli virransäätö hajonnu myös jotenkin niin että ei nappulat vaikuttanu mitään vaan aina oli täydet virrat...Lopulta laukasi totsin sähkötaulusta aina eli ei pelittänyt sitäkään vähää.
Yksi tuttava joka on sähkölaitekorjaaja ammatiltaan sitä yritti tutkia ja kyseli sähköpostilla saksasta stahlwerkiltä sähkökuvia mutta sieltä tuli vastaukseksi vain vittuilua ja hän mainitsikin että on yksi epäkohteliaimmista firmoista mitä on hänen urallaan vielä vastaan tullut
No, tein tosiaan ilmoituksen tori.fi ja ilmoitin siinä että kone on viallinen (mutta kolvi ja jalkapoljin yms. luultavasti olivat täysin ehjiä) niin joku sen osti muistaakseni satasella.
.Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.