NETTIKONE, ym myyntipalstat,kaikille koneille, tai liittyvä , ei pelkästään traktorit

"Kaikki mallit saivat nyt ilmastointiautomatiikan vakiovarusteena. Vakionopeudensäädin kuului nyt automaattivaihteisten mallien perusvarustukseen."
Änternetissä voidaan olla viisaita kivikauden aikaisista asioista. Kun itse olen tuona luolamiehenaikana, joilloin kukaan ei ollutkaan kuullukaan tavallisen kansalaisen käytettävästä netistä, asioita ollut itse kokemassa ja todistamassa, en kovin vakavasti nettitietoja ( varsinkaan vääriä ) ota.

Oma tietoni perustuu aikaan, jolloin Veho sai ensimmäiset uuden mallin ässät myymälöihin koeajettaviksi. Silloin eräs tuttuni, joka työskenteli ko organisaatiossa MB-myyjänä poikkesi uutukaisella ässällä pihassa ja sanoi että käys kurvaamassa.
Kävin ajamassa ja ihan ookoolta se tuntui, mutta ilmastoinnin puute ihmetytti, kun olin tottunut jenkkirassien viilentäjiin. Kysyin kaverilta, että miten ei autossa ole ilmastointia.
Hän vastasi siihen, että ei kuulu perusmalliin, jota tämä auto kattoluukkua ja metalliväriä lukuunottamatta edustaa.
Kattoluukku oli tuolloin melkoinen misumagneetti, joten se oli koeajoautoon toki ruksattu.:)

Tuosta meni jokunen vuosi, kun koeajovuorossa oli 600 SE vai oliko SEL, en muista. On ehkä eniten mieleen jäänyt auto. Ei puuttunut varusteita, eikä suorituskykyä. Äänitasosta ei voinut nopeutta päätellä, jossain vaiheessa melkoisissa routaheitoissa kevyttä keinuntaa, vauhtia oli niiiiiin paljon, että en kehtaa sanoa. Vau!

Eipä kai kukaan ole G20:stä Starcraftia ja ässämersua keskenään verrannut missään muussa, kuin vakiovarustelussa Suomessa. Toisessa ilmastointi oli tuolloin vakiona ja toisessa ei.

Paska ei muutu marmelaadiksi ilmastoinnilla.
Varsinkaan kun ilmastointia henkilöautoissa ei Suomessa tarvita arktisen hyytävän ilmaston takia. Ehkä joskus tulevaisuudessa tarvitaan jos ilmastonmuutos oikeasti tapahtuu.

Eihän eskimotkaan osta jäätä.

Heh.

Tuli tosta vanista mieleen, kun ajattelin trafilta katsoa painoja... Niin siellä on ollut viime katsastuksessa jotain 470tkm mittarissa. Nyt näyttää myynti-ilmoituksessa olevan 295tkm. Varmaan lama-aika, niin kilometrejäkin vähemmän. Ei tullut näppästyä kuvakaappausta tuosta, mutta painoista otin.

hai.webp

Mulla MGssä väheni mailit leimalla. En tiedä mitä oli katsastaja katsonut, kaiketi silmälasit tarviis. Edellisellä leimalla mittarissa oli n. 12000 mailia ja oli merkattu 19000. Nyt on n. 14000 mittarissa.

Camarossa tulee myös tippumaan kilometrit ja muuttumaan maileiksi. Matkamittarissa ja öljynpainemittarissa on vikaa niin vaihdan siihen toisen mittariston. Sattuu varaosa olemaan vähemmän ajettu jenkkiversio.

Heh.

Tuli tosta vanista mieleen, kun ajattelin trafilta katsoa painoja... Niin siellä on ollut viime katsastuksessa jotain 470tkm mittarissa. Nyt näyttää myynti-ilmoituksessa olevan 295tkm. Varmaan lama-aika, niin kilometrejäkin vähemmän. Ei tullut näppästyä kuvakaappausta tuosta, mutta painoista otin.

Näytä liitetiedosto 156338
Örrspön ku laittais koukkuun niin kuormaliinat vois laittaa kyytiin :virne:

Jeepin katastuksella kun viimeviikolla kävin, katsuri sanos että 4400km on tullut viimeleimasta.
Tähän totesin että siis mailia, eli n.7000km
Sit alko naputteleen takasinpäin, kun hokas juu, täähän olikin tuontivehje ja onkin mailimittarilla, ja alkoi korjaamaan tietoihin mittarilukeman km-moodista mailimuotoon.

Pystyyköhän katsastuksessa dokumentoimaan mittariston vaihdon? Jos moinen tulee eteen, niin olisi luotettavaa, että löytyisi maininta, ettei tule huijarin mainetta autoa myydessä. Aikanaan jouduin uudehkoon autoon vaihtamaan mittariston, niin kävin merkkiliikkeessä hakemassa huoltokirjaan merkinnän, missä oli vanhan mittarin ja uuden käytetyn mittarin lukemat ja merkkiliikkeen leima. Ei myöhemmin aiheuttanut ongelmaa ainakaan autoa myydessä. Ostaja piti todistetta luotettavana. Ja hölmö huijaus olisi ollutkin, kun autoon tuli melkein 100000 km lisää mittariin.

Heh.

Näytä liitetiedosto 156338
lie menny metrit ja mailit sekasin, 295 on jotakuitenkin 472

Näytä liitetiedosto 156422
"vikoja ei ole tutkittu auton kuntoa sen paremmin voi itsekseen itkeä kotonaan jos jotain hajoo ,ei takuuta myydään ajoon, korjattavaksi ,varaosiksi"

pakko myöntää että myyjän asenne houkuttaa ostoon vaikkei toiseen kuorkkiin olisi edes tarvetta.

Päällirakenteet on hyvät, mutta muuten nuo Canterit on ihan hirveitä. Pomppulaudalla keulassa istut ja ilmanputsari on etupyöräkotelossa pyörän takana. Asiakkaalta ainakin kahdesta hajos kone, kun putsarin kuoren oli kivet hakannut puhki ja kuravettä täynnä oli. Tai siis ne Canterit oli noin vuosituhannen vaihteesta, liekö siirretty putsaria, sama korimalli kuitenkin. Ja askit hajos vissiin jokaisesta.

Maamieskoulu kaverilla oli cantter vm - 80 luvun puolenvälin kieppeillä. 2.5l vapari dieselillä ei kuulemma tarvinnu täydellä kuormalla kiirettä pitää😅. Mulla on itellä ollu samalla kokeella varustettu l200 ja sillä ei kerenny yhtää mihinkään niin voin kuvitella sen cantterin kerkiämisen🤣

Maamieskoulu kaverilla oli cantter vm - 80 luvun puolenvälin kieppeillä. 2.5l vapari dieselillä ei kuulemma tarvinnu täydellä kuormalla kiirettä pitää😅. Mulla on itellä ollu samalla kokeella varustettu l200 ja sillä ei kerenny yhtää mihinkään niin voin kuvitella sen cantterin kerkiämisen🤣
Mullakin oli -80 luvulla L200 mutta silloin niissä oli 2,3 vapari. Sama moottori löytyi henkilömallin Galantista turbolla varustettuna ja se taas kulki.

Mullakin oli -80 luvulla L200 mutta silloin niissä oli 2,3 vapari. Sama moottori löytyi henkilömallin Galantista turbolla varustettuna ja se taas kulki.

Joo ja ensimmäisissä Pajeroissa kans se 2.3 turbo oli kyllä semmoseksi koneeksi äkäinen kulkemaan. Se galantin vaihdelaatikko vaan ei sitten sitä äkäsyyttä siedäkkään🤦. Minä olin just sitä vapari ällää vaihtamassa -84 pätkä pajeroon just tolla 2.3 t koneella koe ajolla puolin ja toisin minä pitemmällä niin siellä oli auto kauppias Pajeron pellin alla ihmettelemässä että mitä tälle on tehty ku kulkee noin hyvin en minä ainakaan ollu sille mitään tehny. Siinä oli rivissä kuuleri pätkä niin tuntu että se on paljon laiskempi vaikka tehoja siinä kuitenki on himpun enemmän samassa kopassa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin