Pitkän painin ensimmäinen voitto taskussa! laitoin koneen ohjauksen sen verran vireeseen että telat pysyivät paikallaan kun vipuihin ei koskenut. Silti jäi perhana jonkun ajatushäiriön tuloksena ohjaus peilikuvaksi eli letkusulkeisia on vielä tulossa. Oli aika kumma tunne pitkän nahjustamisen jälkeen kammeta pölkyt koneen alta ja katsoa tupla tai kuitti siitä, mikä se oikeastaan on.
No tupla tuli. Eli teloissa on mukavasti puhtia, maksimivauhti on juuri sellainen että voi ohjailla, eikä karkaile sinne tänne. Voimaa on vaikea heti arvioida kun ei ole kauhaa ja keuka keveänä.
Mutta ei niin jyrkkää mäkeä ollut että olisi edes näyttänyt raskaalta. Ohjaus pelaa aika hyvin, mutta kun oli kaikki liikkeet väärinpäin, oli hiukan hakusassa kaikki.
Mylläsin pihan lumihankien jäännökset telanjälkiä täyteen ja pyörittelin spiraaleita polanteiden päällä, johan mureni! Tunnelma oli aika huikea. Koneella voi aika ongelmitta ajella suoraan umpihangessa ja tiellä. Käännökset onnistuu hyvin ja hallinta pysyy melko hyvin koko ajan. hanskatuntuma on hilkkusen parempi kuin mitä itse olisin veikannut. Ihan minimaalista käännösten hallinnan vaikeutta voi olla aluksi eli pikakäännnökset menee helposti varttikierroksen pitkäksi jos ei keskity. Hitaastikin voi ajaa eli oikeita työtehtäviä voi tehdä.
Lopuksi kone teki tenän, eli yksi venttiili on ikäänkuin jumissa ja tela vain vetää ja vetää. Pitänee avata vensu ja koittaa saada kara liikkeelle ilman naarmuja tai muita vaurioita. Propoventtiiliin ei olisi varaa, eli on oltava varovainen. Servo on kunnossa, se koittaa kiskoa karaa keskelle täysin voimin, mutta kara on siis jumissa. Joku koekäytön aikainen likahiukkanen on välissä, periaatteessa tällaisen propon karan saa jumiin jo hiuksella,eli uudet putket ja letkut ja ulkoasennuksen tuoma pöly se siellä maksattaa oppirahoja.
Kuvia otin sen jälkeen kun kone teki stopin. "todisteena " telan myllerrysjälkiä, halvaantunut kone ja venttiililaatikon näkymä. Viimeinen venttiili on se jumipeli. kara on sisällä eikä tule keskiasentoon. En erehdy repimään pihdeillä, se venttiili on sen jälkeen romu. On tutkittava mihin suuntaan se hajoaa ilman naarmuja ja suostuteltava kara liikkeelle ja roska pois. Nythän se ei vielä ole kyntänyt koloja teräkseen mutta jos hampaat irvessä karaa repii niin naarmut syntyy.
Vaikka noita pikkuvaikeuksia truli, niin fiilinki on mahtava! Koeajon perusteella tuolla voi lappaa lunta ja multaa ja ihan ohjatusti ja jopa tarkasti. Voimaa ensimmäisen ajon perusteella on sopivasti. Se tulee mitattua sulalla maalla ja kauhan kanssa. Työntövoimaa tuskin koskaan on liikaa taikka edes tarpeeksi. Sitä koneeseen koitin eniten saada.
tankki, akku, sähköt, hätäpysäytin, ym.. ym.. mutta videotakin kyllä haluttaisi tehdä mahdollisimman pian.
vaikak möhkö ei ole vielä ihan valmis, niin helpotus on suuri jo. Kyllä tästä peli tuli.



