Hyvät tuotteet

Viestiketju:
Hyvät tuotteet

Mä oon ny ollu hyvinkin tyytyväinen, lesti on ns. reilu, eli ohuemmalla sukalla menee jalka ihan työntämällä saappaaseen, villasukalla en oo vielä koettanu kun ei oo tarvinnu.

Nokka ja hiethän pyhkästään selevästi tuonne pehemiämmän näköseen jota hihansuussa on

Ainoat jotka kestävät viikon lapioimista . Muut menevät jo päivässä puhki , jopa alle puolenpäivän .
Textattu asia vastaavilla vuorettomilla n. 13 v. takaa ;)
Eikö tuo hanskaan liimattu sepeli kuluta lapion kahvan puhki puoleenpäivään mennessä?

Kunnolla auringon polttamalta olkapäältä pistävän ampiaisen pyyhkäisy rouherukkasella on ainakin sivusta seurattuna piristävä kokemus.... :rotfl:

Huonoissa tuotteissa oli juttua huonoista sinapeista. Väkevänä mainostettu ei olekaan väkevää vaan ihan "pliisua".
Mutta jos oikeasti tulista sinappia haluaa, niin Pōltsamaan Kange Sinep tuolta etelänaapurista on hyvää. Ja sitä kyllä myydään Suomessakin.

Huonoissa tuotteissa oli juttua huonoista sinapeista. Väkevänä mainostettu ei olekaan väkevää vaan ihan "pliisua".
Mutta jos oikeasti tulista sinappia haluaa, niin Pōltsamaan Kange Sinep tuolta etelänaapurista on hyvää. Ja sitä kyllä myydään Suomessakin.

Aukee tukkonen nenäkin samalla.
Varmaan 10 vuotta takaperin kävin työkeikalla Hangossa niin tollasen asiakas oli huoltoautoon vienyt sillä välin kun konetta korjasin. Sano kyllä että laittoi eikä kannata laittaa samanlailla kun turunsinappia.

Oon kanssa sellaista jotain Eestinmaan sinappia maistellut .
Se ko. laji oli ainakin sellaista , jotta kirvasin ja tuumin , että sinapit ja ammoniakki tulisi pitää omissa kasteissaan ..

Oon kanssa sellaista jotain Eestinmaan sinappia maistellut .
Se ko. laji oli ainakin sellaista , jotta kirvasin ja tuumin , että sinapit ja ammoniakki tulisipitää omissa kasteissaan ..
Põltsamaa Kange Sinep?

Edit. Joo, se varmaan kannattaa lukia edellisetkin viestit

Viimeksi muokattu:
Põltsamaa Kange Sinep?
Saattoi olla . Makua ei ollut mitään tai sen henkäys tappoi kaiken muun makua myöten .
Jos saan joskus keuhkosyövän , niin aion tappaa sen sillä "sinapilla" ..
Kokeilla kannattaa ainakin . Aivan saletti olen , että ainakin pienemmät vaivat kuten nuha , migreeni , satiaiset ja jänisrutto lähtevät kyllä kertanuuhkaisulla /sivelyllä .

Saattoi olla . Makua ei ollut mitään tai sen henkäys tappoi kaiken muun makua myöten .
Jos saan joskus keuhkosyövän , niin aion tappaa sen sillä "sinapilla" ..
Kokeilla kannattaa ainakin . Aivan saletti olen , että ainakin pienemmät vaivat kuten nuha , migreeni , satiaiset ja jänisrutto lähtevät kyllä kertanuuhkaisulla /sivelyllä .
Kerran oltiin pojan ja pojan kummisedän kanssa veneellä yhdessä ulkoilusaaressa makkaraa paistamassa. Minä olin luvannut ottaa sinapit mukaan 😉
Makkarat grillattiin ja kaveri laittoi makkaran päälle rehvakkaasti Kangea. Ensin parit yskähdykset ja pokkana makkarat ääntä kohden. Vartin päästä metsään "sissipaskalle" 😁. Lupasi ottaa sinapit seuraavalle reissulle...

Toi on kyllä ihan parasta. Pitää vaan käyttää avattu tuubi nopeasti, se ei avattuna säily. Eikä tuo varsinaisesti ihan överi-äsäkkää ole, ellei sitten satu just sopivasti hengittämään niitä kaasuja nenään. Ainakin itellä se on se pahin efekti. Muuten voi vetää makkaran päälle kuin turun sinappia.

Toinen hyvä on oliko nyt Auran extra-tulinen, missä on valmistusaineiden seassa chiliä. Se ite sinappi on ihan hyvän sinapin makuista, ja se potku tulee chilistä (toimii vähän eri tavalla kuin perus sinapin väkevyys).

Menee vähän ot:ksi mutta tulisuudesta tulee mieleen kun appiukko aikoinaan kehuskeli miten tykkää ja syö tulisia ruokia ja kerran puhui, että voisi lähteä chilin syönti kisaan. Alkoi vähän ottamaan tuo pattiin kun todellisuudessa hänen tuliset jutut on tulinen turun sinappi ja vihreä tabasco kastike. No ostin kerran kaupasta olikohan poppamiehen tulisinta kastiketta mitä tekivät ja annoin appiukolle. Seuraavan kerran kun käytiin niin kysyin, että oliko maistanut. Meinasi tulla silmille kun kertoi, että olivat tilanneet pitsat ja oli pirskotellut sitä kastiketta reilusti,oli pari haukkua ottanut jonka jälkeen mennyt reilusti maitoa ja loppu pitsa roskiin...

Toi on kyllä ihan parasta. Pitää vaan käyttää avattu tuubi nopeasti, se ei avattuna säily. Eikä tuo varsinaisesti ihan överi-äsäkkää ole, ellei sitten satu just sopivasti hengittämään niitä kaasuja nenään. Ainakin itellä se on se pahin efekti. Muuten voi vetää makkaran päälle kuin turun sinappia.

Toinen hyvä on oliko nyt Auran extra-tulinen, missä on valmistusaineiden seassa chiliä. Se ite sinappi on ihan hyvän sinapin makuista, ja se potku tulee chilistä (toimii vähän eri tavalla kuin perus sinapin väkevyys).
Sitä Auran extra tulista ei pysty lainkaan syömään. Useampi ihminen yhtä tuubia maisteli, eikä kukaan voinut syödä, vaikka normaalisti tulisia ruokia syövätkin. Siitä on etupäässä pelkkää karvasta tulista chiliä ja väriksi sinappia. Roskiin piti heittää. Ehkä surkein pohjanoteeraus sinapista mihin olen ikinä törmännyt.

Auran väkevä onkin ihan parasta. Maistuu oikeasti sinapille, eikä vaan polttele joku mikä ei kuulu sinappiin.

Sitä Auran extra tulista ei pysty lainkaan syömään. Useampi ihminen yhtä tuubia maisteli, eikä kukaan voinut syödä, vaikka normaalisti tulisia ruokia syövätkin. Siitä on etupäässä pelkkää karvasta tulista chiliä ja väriksi sinappia. Roskiin piti heittää. Ehkä surkein pohjanoteeraus sinapista mihin olen ikinä törmännyt.

Auran Sinappi

February 6, 2016 ·

"Tosi tulinen sai hiljaiseksi ihmisen, joka valittaa aina suomalaisista lällysinapeista."

- Auran Sinapin ystävä

Turun vihreä zinappi on aina nuotioretkillä mukana, kelpaa näköjään muillekin. Sopivan on tönäkää koostumukseltaan että pysyy magaran päällä ja maku on just passeli.

Joskus oli kausi , että laittelin mm. makkaran niskaan HB kastiketta .
Oli mielestäni yllättävän hyvä vastine sinapille .

Toki ymmärrän et ruuan pitää maistua mutta kyllä minun mielestäni vaikkapa joku karjalanpaisti hyvästä lihasta tehtynä menee ihan pilalle jos seassa on niin chiliä ettei muuta maista kuin poltteen.
Mutta olenkin mustapippurimiehiä ja viherpippuri kans on hyvä

Takaisin