Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Mihinköhän rahaan jotkin puolan / serbian rahtarit toisivat ?Ei kyllä ulkomaanliikenteeseen kuorma-auto/rekka edes starttaa eurolla kilometriltä, liekö nykyään edes kahdella.
Kuulostaa että kannattaa ajaa Tornion kautta ettei oo moista riskiäSiinä on se riski, että lautalta hyppää Itämereen, kun ei pää kestä enää ajatusta loppumatkasta...
Rahtien hinnat on siitä tuplaantuneet, ainakin kumipyörillä.Alle 10 vuotta sitten yksi naapuri tuotatti pienen moton Alankomaista Suomeen, satamaa en muista tarkemmin. Tonnilla se kuitenkin tuli. Kotimaan rahti autolla oli samaa luokkaa...
Ostin joskus Alankomaista jyrsimen niin se tuli vähän yli 200 kotiovelle. Ei toki oo lavettikampe vaan lavalla.Halpa se Alankomaalaisten rahti silloinkin jo minusta oli.
Sen verran ne silloin uutena maksoivat. Muistan hyvin vielä lehtimainokset. Ajat muuttuneetOstin joskus 6 vuotta sitten Puolasta kanttikoneen. Se oli pakattu puulaatikkoon, joka 3,5m pitkä, metrin korkea ja ehkä 0,8m leveä. Sen rahti maksoi 200€ ja Posti jakeli sen kotipihaan.
Traktoreista puheenollen ostin 14 vuotta sitten Italiassa valmistetun uuden New Holland merkkisen nelivetotraktorin. 90hv ja 70litraa hydrauliikan tuotto. Maksoi 29000€ ALV 0%. Traktorilla on nyt ajettu 3000 tuntia. Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta Continental AC85 renkaat ovat kyllä aivan paskat, murtuvat kyljistä.
Continental AC85 renkaat ovat kyllä aivan paskat, murtuvat kyljistä.
Mul olis mielikuva, että valmistaja on kieltänyt kaikenlaisen ketjujen käytön noissa AC85 renkaissa.Miulla on Voortissa nuo, hokit murtuu . Eivät kestä ketjuja.
Ihan paskoja. Seuraavaksi laitan jotkut itämaan ristikudosrenkaat.
No en ihmettele yhtään, koska ne on jotain kovaa kuttaperkkaa, murenevat käsiin.Mul olis mielikuva, että valmistaja on kieltänyt kaikenlaisen ketjujen käytön noissa AC85 renkaissa.
Tubeless renkaissa jos kovin pahasti murtuilee alkaa vuotaa. Eikä se muutenkaan ainakaan paranna rengasta. Ja kyllä ne monesti lahoaa ihan kelvottomaksikin ennenku edes 50% rivasta on saatu kulutettua jos on vähemmällä ajolla kone.Haittaako se murtuma? Minulla on yhdet nokiat, yhdet Good-yearit ja yhtet Firestonet, joissa on pahoja murtumia, kankaat näkyy. Silti ilmat pysyy vuosikymmenestä toiseen! Toisen Firestonen hirstoria on hyvin tiedossa, ja kaikki kolme edllistä omistaa vakuuttavat etteivät koskaan ole lisänneet siihen ilmaa. En minäkään. Taitaa olla -66 vuoden rengas! Sitten oli yhdet -96 vuosimallin Good-yearit, jotka eivät olleet yhtään murtuneet, mutta ilmat niissä ei pysyneet. Kuten ei murtumattomissa Mitaksissakaan.
Molemmissa Ferguissa mulla on alkuperäiset Good Yearit. Vanhempi on vuodelta 1948 ja uudempi 1995. Vanhemmassa tosin alkuperäiset on vain takana, eteen on uusittu renkaat joskus 60-luvulla, alkuperäistä vastaavat Good Yearit nekin. Pahasti eivät ole pykineet kummassakaan. Vanhemman takaset on kyllä melko kuluneet ja niihin pitää lisätä ilmaa pari kertaa vuodessa.Minun Continentalit murtui kyljistä kohokirjaimien reunoista. Laitoin sisärenkaat, kun ilma ei pysynyt tubelleksessa. Joku karkea korsi osui just tuohon murtuman kohtaan ja sisärenkaatkin puhki. Ei olis kestänyt kuin asfaltilla ajoa ja mitä sellaisella tekee, jolla ei mitään. Vajaat kymmenen vuotta oli ikää. Nyt oon intialaiset Asscensot.
Sen verran valehtelin, että uudempaan on toinen etunen vaihdettu, kun puhkesi kyljestä ulkoisesta vammasta niin pahasti, ettei paistokorjaus onnistunut. Mokelon tuuria oli, että seuraavana päivänä Toriin tuli myyntiin yksi samanlainen Good Year kuin oli vanhakin. Riäkkylään kyllä ajatti hakemaan sen. Pintaakin oli jotakuinkin saman verran kuin puhjenneessa.Molemmissa Ferguissa mulla on alkuperäiset Good Yearit. Vanhempi on vuodelta 1948 ja uudempi 1995. Vanhemmassa tosin alkuperäiset on vain takana, eteen on uusittu renkaat joskus 60-luvulla, alkuperäistä vastaavat Good Yearit nekin. Pahasti eivät ole pykineet kummassakaan. Vanhemman takaset on kyllä melko kuluneet ja niihin pitää lisätä ilmaa pari kertaa vuodessa.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.