Honda Monkey 125 '18 (Z125ma) - Iso-Monkey

Viestiketju:
Honda Monkey 125 '18 (Z125ma) - Iso-Monkey

Eräs näkökanta noiden pakokanavien muotoiluun vuosien takaa.
Suht matalakierroksisiin elikkäs esimerkiksi työntötanko koneisiin imukanavat hiottiin suht karhealla santapaperilla että jäi reiluhkot naarmut kanaviin kauttaaltaan ja osa teki vielä pienen uran imukanavan alusta seetirenkaaseen asti joka teki täyden kierroksen imukanavan pituudella. Ideana oli saada ilma pyörteilemään jo kunnolla imusarjassa että polttoaine sekoontuu kunnolla kun virtausnopeus hitaahko ja siihen aikaan monesti olivat kaasarikoneita.
Sitten taas yläpuolisella nokka-akselilla olevat sai helposti kiertään enemmän mikä helpotti tuota pyörteilyä muutenkin niin keskityttiin enemmän siihen että ilmaa menee sylinteriin riittävästi joten virtausvastukset minimiin ja kanavat kiillotettiin. Monesti näissä oli vielä palotilan muoto parempi niin ilma polttoaine seos pyörteili paremmin.
 
Tervetuloa vaan @Habpo , täällähän näyttää olevan oikea apinalauma :).
 
Eräs näkökanta noiden pakokanavien muotoiluun vuosien takaa.
Suht matalakierroksisiin elikkäs esimerkiksi työntötanko koneisiin imukanavat hiottiin suht karhealla santapaperilla että jäi reiluhkot naarmut kanaviin kauttaaltaan ja osa teki vielä pienen uran imukanavan alusta seetirenkaaseen asti joka teki täyden kierroksen imukanavan pituudella. Ideana oli saada ilma pyörteilemään jo kunnolla imusarjassa että polttoaine sekoontuu kunnolla kun virtausnopeus hitaahko ja siihen aikaan monesti olivat kaasarikoneita.
Sitten taas yläpuolisella nokka-akselilla olevat sai helposti kiertään enemmän mikä helpotti tuota pyörteilyä muutenkin niin keskityttiin enemmän siihen että ilmaa menee sylinteriin riittävästi joten virtausvastukset minimiin ja kanavat kiillotettiin. Monesti näissä oli vielä palotilan muoto parempi niin ilma polttoaine seos pyörteili paremmin.

Pyörteily on toki matalilla kierroksilla järkevää. Isoilla kierroksilla ja kaasunvirtauksilla tarvitaan ilmaa. Pyörteily on tuossa tilanteessa kohtalaisen epäolennaista koska sitä tapahtuu väistämättä ja sekä hapen, että polttoaineen määrät alkavat olla lähellä maksimeja. Ei siis yritetä sekoittaa tippaa polttoainetta pariin grammaan happea.

Mutta tuohon pyörteilyyn. Joidenkin koulukuntien mukaan tasapintainen putki sitoo ilman virtausta. Ikäänkuin sama asia, että yrität liu'uttaa asioita vastakkain (vaikka kaksi sileää metallilevyä vastakkain). Ja ilmeisesti taas pyörteily seinämillä (kuten golf pallossa) tuottaisi ikäänkuin kuulalaakerin kaltaisen efektin pinnan ja muun ilmavirran välillä.
 
Tuota golfpallojuttuahan on oikein tutkittu, ja se rupuinen pallo lentää sileäpintaista vastaavan kokoista ja painoista huomattavasti pidemmälle / kierteellä myös pallo kaartaa osaavan lyöjän haluamalla tavalla ......
Ja se lentomatkaerokin tullee pallon kierteestä, eli alareuna pyörähtää menosuunnassa ylös ja täten pallon yläpuolen jättöpinnalle syntyy lentokoneen siipeä muistuttava, nostattava alipainepyörre.
 
Käsitys joka on jäänyt takaraivoon vuosien takaa on että pakokanava saisi olla käytännössä niin kiiltävä kuin mahdollista ja imukanava hivenen röpelöisempi.
Toisaalta nykyisellään, kun on ruiskupeli ja suutin käytännössä osoittaa suoraa venttiiliin lautaseen, niin tuota kanavaa pitkin kulkee lähinnä ilmaa.
Kaasari peleissä kun kulkee valmis seos, niin tuo peilipinta saattaa aiheuttaa "ongelmia" ja joku määrä teoriassa jäi aina odottamaan imuventtiilin taa venttiilin avautumusta.
Kai ruisku sentään osaa syöttää tavaraa vain imuventtiilin ollessa auki...

Joo, alkaa mennä vähän turhan syvälliseksi, kun kyseessä kuitenkin "vain" 125cc moottori, jossa ei läpivirtaavat ilmamäärät päätä huimaa.

Itse en heti kättelyssä haluaisi turvautua kuutioiden kasvattamiseen, vaan kokeilla saako muilla konsteilla lisää potkua myllyyn.

Toki tuo venttiilimuutos tarvitsee kaveriksi myös isomman läppärungon, suuttimen ja nokka-akselin.
Tuo ruiskun ohjaus on itselleni kaikki täysin tuntematonta aluetta, joten jotenkin tuollainen itse säätyvä ECU olisi omalle tietotaidolle optimaalisin vaihtohto.
 
Ilmamäärällä ei ole suoraan merkitystä kanavan pinnanlaadulle, virtausnopeus kanavassa ratkaisee miten pinnanlaatu vaikuttaa.
 
Eniten houkuttaisi ostaa koko moottori jostain, jonka kanssa saisi väkästää ihan rauhassa ja ajan kanssa.
Vaikka periaatteessahan sitä ei tarvitsisi kuin lohkot, kun kaikki muu on oikeastaan jo saatavilla noilta tunnetuimmilta viriosa valmistajilta .

Gromin motteja on tullut aina mieliteon iskiessä bongailtua eBaystä, mutta suolaisia ovat pyynnit ja pääsääntöisesti Ameriikan maalla, joten rahti tuplaa ostoksen hinnan.
 
Viimeinkin tuli paketti kotiin. Olivat tullipostin varaston uumeniin hukanneet sen kuulemma.
Huomenna sitten keulan asenteluhommiin. Ei kovin miellyttävän oloinen asennus ohjeiden mukaan.

kitaco2.jpg
 
Viimeinkin tuli paketti kotiin. Olivat tullipostin varaston uumeniin hukanneet sen kuulemma.
Huomenna sitten keulan asenteluhommiin. Ei kovin miellyttävän oloinen asennus ohjeiden mukaan.

Näytä liitetiedosto 56778
Ite vaihdatin suosiolla Öhlinsit myyvän liikkeen toimesta Hyvinkäällä.
Taitaa olla melko piukassa putken alapäänosat, jos ne joutuu avaamaan.
 
Olikin melkoisen helppo homma. Eniten aikaa meni pyörän tukemiseen. Laitoin katosta roikkumaan ohjaustangosta tankoliinalla. Takaa huoltopukilla.

Kaasupolttimella lämmittelin haarukan alaosat, kuumailmapuhaltimella menisi kyllä kauan lämmitellä. En nyt mitannut lämpötilaa, mutta varmaan siinä noin 200-asteisena lähtivät nätisti auki. Laitoin tilalle kyllä ihan ilman lämmitystä aukaistavissa olevaa kierrelukitetta.

IMG_20200201_145812_4.jpg kitaco3.jpg IMG_20200201_145812_3.jpg IMG_20200201_145812_2.jpg IMG_20200201_145812_5.jpg jousi.jpg

Vasemmalla alkuperäinen jousi ja oikealla Kitacon. Taisi olla hieman lyhyempi kuin alkuperäinen.
jouset.jpg

Ihan pätevän oloinen parannus, tietysti ajokaudella sitten huomaa parhaiten. Alkuperäiset sain pohjaamaan helposti omalla painollani, mutta näitä ei saa lähellekään pohjattua. Ei kovin jäykät näillä 6.0N jousilla ainakaan, vaan oikein "mukavan" oloiset. Eihän se nyt tietysti ole sama asia kuin vaihtaa sisukaluja parempiin, mutta ajaa täysin asiansa minun mielestä.

Noissa vakiopumpuissa on muuten ainoastaan paluupuolella vaimennus.
 
Tilaan kohta jenkeistä tän Chimeran ilmanottokitin, onko muilla tarvetta jos tilaisin ylimääräisiä?

https://www.steadygarage.com/store/chimera-short-ram-honda-monkey-125-air-intake-system



Halaro : Teetko irtokeulaan tuon saman toimenpiteen rahallista korvausta vastaan pk seudulla? Itseltäni löytyy nuo samat jouset ja erikoistyökalu, mutta hieman laiskottaa kyseisen homman teko + lopetin just prätkämekaanikon hommat niin tilat vähän kortilla tällä hetkellä. Käytitkö 5w öljyä kun niputit kasaan?
 
Tilaan kohta jenkeistä tän Chimeran ilmanottokitin, onko muilla tarvetta jos tilaisin ylimääräisiä?

Kävin nopeasti kahlaamalla tämän hetkisen Steady Garagen valikoiman läpi. Eipä ollut mitään sellaista pientä tai vähän isompaa, että tällä hetkellä lähtisin tilaamaan vaikka mukavasti joukolla onnistuisikin.

Jään vielä odottelemaan kokemuksia näistä alustamuutoksista ja mahdollisesti jos jollakin on kommentteja renkaista, niin sekin tietysti kiinnostaa.

Vähän tällä hetkellä muutenkin Monkey-tallissa riehuu enimmäkseen masokistihiiret, jotka käyvät loukuttamassa itseään. Se mitä kaikelta muulta tässä isäntä joutaa, niin aika ja rahat menee tuonne traktoritalliin.


Sellainen kuitenkin tuli mieleen sekä @jarez sulle suoraan, mutta myös yleisemmin: Jos/kun olette vaihtamassa tuollaisiin ram air sarjoihin, niin mulle kelpaa kyllä vakio putsarikotelo ja sivumuovit. Mulla kun putsarikotelo ja osittain sivumuovit ovat muokkauksen alla, niin voisi olla joku "backup plan" jos menee täysin munilleen.
 
Jään vielä odottelemaan kokemuksia näistä alustamuutoksista ja mahdollisesti jos jollakin on kommentteja renkaista, niin sekin tietysti kiinnostaa.

Sellainen kuitenkin tuli mieleen sekä @jarez sulle suoraan, mutta myös yleisemmin: Jos/kun olette vaihtamassa tuollaisiin ram air sarjoihin, niin mulle kelpaa kyllä vakio putsarikotelo ja sivumuovit. Mulla kun putsarikotelo ja osittain sivumuovit ovat muokkauksen alla, niin voisi olla joku "backup plan" jos menee täysin munilleen.

Omaan peliin laitoin noi Kitacon kepit taakse esijännityksen säädön kera (150€ @ motorkit) ja oon ollu erittäin tyytyväinen tohon hintalaatu suhteeseen. Samalla tilasin noi Kitacon jäykimmät jouset (motorkit).

Myös Michelinin Citygripeille iso plussa, profiili sentin matalempi kuin vakiot. Käsin tasapainotus ja miedot ylipaineet = käsiteltävyys parani kivasti.

Harkitsen tota vakioputsarikotelon myyntiä jos mitään ongelmia ton Chimeran kanssa tule. Takuuhuoltoja varten se olis kyllä fiksu säästää..
 
Lemiläinen Monkey. Artikkeli kopioitu Etelä-Saimaasta.


Lappeenrantalaisen Ville Lensun käsissä syntyy poikkeuksellisen hienoja mopoja  – 16-vuotiaan Lensun tuunaama Honda Monkey valittiin moottoripyörämessujen parhaaksi pyöräksi helmikuussa

Ville Lensulle mopot eivät ole pelkästään harrastus, vaan sydämen asia. Hän on muutaman vuoden aikana entisöinyt kymmenen mopoa ja viettänyt autotallissa aikaa tuhansia tunteja.

Kai Skyttä

2d250a15901e9e5688b75a46af7b81ce

Ville Lensun amerikkalaisen Gulf-huoltoaseman väreissä oleva Honda Monkey valittiin MP Messuilla sadan pyörän joukosta voittajaksi.
Anu Kiljunen

8523f10185c7cb8d97f815c735debbfb

Yhtenä projektina Ville Lensulla on 80-luvun teemalla tehty musta-valkoinen Suzuki PV. Seeprakuvioisen penkin hänelle verhoili äiti Eeva Metso, joka on ammatiltaan ompelija.
Lappeenrantalainen Ville Lensu istahtaa vanhempiensa kanssa kahvipöydän ääreen isänsä autokorjaamon taukotilassa. Huoneen seinustalla komeilevat pokaalit ja kunniakirjat kertovat menestyksestä, jota 16-vuotias Lensu on saavuttanut mopoharrastuksensa parissa.

Lappeenrantalaisnuori ei tosin pelkästään harrasta mopoja, ne ovat hänelle sydämen asia.

Lensu on pyörinyt isänsä mukana autokorjaamolla pienestä pitäen. Hänen äitinsä Eeva Metson mukaan ensimmäiset autonrenkaat hän vaihtoi 9-vuotiaana, ja crossimopoja sekä mönkijöitä hän laittoi kuntoon 12-vuotiaana. Toden teolla mopoihin hän hurahti kolmisen vuotta sitten, kun hän sai ensimmäisen Honda Monkey -merkkisen mopon.

Sen jälkeen hän on ehtinyt tehdä valmiiksi kymmenen mopoprojektia, ja toiset kymmenen odottavat laittamista.

Menestystäkin on tullut. Lensu sijoittui American Car Showssa toiseksi Nuori rakentaja -sarjassa vuonna 2019, ja kuukausi sitten tuomaristo valitsi hänen amerikkalaisen Gulf-huoltoaseman väreihin tuunaamansa Honda Monkeyn eli Mankin MP Moottoripyörämessujen näyttelyn parhaaksi pyöräksi sekä Petrol Circus Open-luokan voittajaksi.

– Vähän ihmettelin että voitin, mutta kyllähän se kivalta tuntui, Ville Lensu sanoo.

Anu Kiljunen

d7e37904663f49a1609fe517b18ee1ce

Yhdessä Honda Monkey -projektissa menee Lensun mukaan aikaa kolmisen kuukautta, jos kaiken tekee viimeisen päälle hyvin.
Mankin kone kasaan vaikka silmät kiinni
Lensun arkipäivät koostuvat käytännössä pelkästään koulunkäynnistä ja mopojen rassaamisesta. Heti kun koulupäivä on ohi, suuntaa hän autotalliin mopojen kimppuun. Hän korjaa mopoja keskimäärin kahdeksan tuntia päivässä, joten takana on tuhansia tunteja autotallissa.

– Kaikki vapaa-aika menee mopoharrastuksen parissa. Ei täällä oikein muuta tekemistä ole, sanoo Ville Lensu, joka perheineen asuu Lensulassa 15 kilometrin päässä Lappeenrannan keskustasta.

Mopon entisöinti ja tuunaaminen on monivaiheinen projekti. Ensin mopo puretaan osiin ja katsotaan, mitä vanhoista osista voi vielä käyttää ja mitä täytyy uusia. Mopo puretaan kokonaan runkoon asti, jonka jälkeen vanhat maalit hiekkapuhalletaan pois. Sen jälkeen osat maalataan ja moottori remontoidaan.

Monelle aloittelijalle esimerkiksi mopon moottorin purkaminen ja kasaaminen voi olla mahdoton tehtävä. Lensun mukaan Mankin moottorin oppi nopeasti purkamaan ja kasaamaan, ja nyt se on hänelle peruskauraa.

– Kerran kun sen teki, niin nyt koneen osaa kasata vaikka silmät kiinni, hän sanoo.

Anu Kiljunen

6bf2ffbd5f0a6d8e316d2562b8999669

Tässä on Lensun tämän hetken projekti, sinivalkoinen kevytmoottoripyörä Monkey eli kevari-Manki. Lensulla on edessä myös kevytmoottoripyöräkortin hankkiminen.
Näyttelymopossa itse tehdyt vanteet ja mittaristo
Voisi kuvitella, että näin monivaiheisessa projektissa nuori mies tarvitsisi ulkopuolista apua. Lensu tekee kuitenkin käytännössä kaiken itse.

Purkaminen, kasaaminen, maalaaminen ja jopa hitsaaminen sujuvat kuin vanhalta konkarilta. Hitsaamaan hän oppi kokeilemalla, ja tulityökortin hän suoritti jo 15-vuotiaana.

Mikäli mopoja korjatessa tuleen eteen vaikeita asioita, hän "vähän suunnittelee mitä pitäisi tehdä, ja toteuttaa sen".

– Jos apua tarvitsee, niin sitä löytyy netistä tai Facebook-ryhmistä.

Mopon osia hän ostaa netistä uutena tai käytettyinä. Jos hän ei löydä valmiina mieleistä osaa, hän tekee sen itse.

Esimerkiksi hänen silmäteräänsä, Gulf-teeman näyttelymopoon Lensu on tehnyt itse muun muassa takahaarukan, vanteet sekä muokannut jalkatappien rungon ja jarrut. Pakoputkiston hitsauksessa hän sai ammattilaiselta apua, ja samalla Lensu oppi hitsaamaan TIG-hitsauskoneella.

Hän on myös uusinut mopon sähköt itse ja tehnyt mittariston omin käsin, koska hänen haluamaansa kolmoismittaria ei ollut olemassakaan.

– Ostin useampia mittarikuppeja, ja liimasin ne toisiinsa kiinni. Sen jälkeen sitä on hiottu, kitattu ja muotoiltu kuntoon, Lensu kertoo mittariston tekemisestä.

Anu Kiljunen

c05e458c604894634d1361b137f7b105

Villen taidot on huomioitu myös kotikylässä: hänet valittiin Lensulan kylän moporakennusmestariksi.
Kerran kun sen teki, niin nyt koneen osaa kasata vaikka silmät kiinni. — Ville Lensu

Mopoja entisöimällä rahaa seuraaviin projekteihin
Suurin osa mopoprojekteista on vanhoja Mankeja. Muun merkkisiä mopojakin Lensun tallissa on ollut, Mutta Manki on hänen ehdoton suosikki.

– Ne ovat vanhoja sekä hienon näköisiä, ja niissä on yksinkertainen tekniikka, hän perustelee merkkivalintaa.

Gulf-Mankin lisäksi hän on tehnyt muun muassa 1980-luvun teeman mukaisen musta-valkoisen Suzuki PV:n sekä vihreän värin mukaan nimetyn kurkku-Mankin. Ideoita projekteihin hän etsii internetistä muiden tekeleistä, jonka jälkeen hän luonnostelee piirtämällä oman ideansa paperille.

– Suunnittelen projekteja yleensä päivästä kahteen.

Anu Kiljunen

e0496684820cc72104584409d6f0803a

Kun Ville Lensu ei löytänyt mopoon mieluista mittaristoa, hän teki sen itse. Gulf-mopoon hän on tehnyt itse myös takahaarukan, vanteet, sekä muokannut jalkatappien rungon ja jarrut.
Lensulla on Instagramissa tili, jossa hän esittelee omia projekteja sekä valmiita mopoja. Tilin nimi on _mankivierahat_ ja sillä on lähes 2 500 seuraajaa.

Jos Manki vie nuoren miehen rahat, niin kuinka hän oikein harrastuksensa rahoittaa? Rahoitus hoituu muun muassa palkintorahoilla ja sillä, että hän maalaa muiden ihmisten mopojen ja autojen osia.

Sen lisäksi jos rahaa ei ole, ja jotain on pakko saada, auttaa isä Pentti Lensu rahallisesti. Myös mopojen sekä osien kunnostaminen tuo rahaa nuoren miehen taskuun.

– Yhden mopon ostin parilla sadalla eurolla, ja myydessä sain siitä melkein tuhat euroa, Lensu kertoo.

7000 kilometriä mopon kyydissä
Mopojen entisöinnin ja tuunaamisen ohella Lensu tietenkin myös ajaa mopoilla.

Hän sai kortin viime kesänä, jonka jälkeen mittariin on tullut peräti 7000 kilometriä. Ensimmäisenä päivänä kun kortti oli taskussa, ajeli hän Ylämaalle asti.

– Se oli hyvä testireissu. Uskalsin lähteä, kun tiesin, että mopo toimii.

Lensun kaverit ja koulu sijaitsevat Sammonlahdessa, joten mopoilua tulee päivittäin. Autotallista löytyy myös 150-kuutioinen Honda CRF -crossimopo, jolla hän päristelee metsäpoluilla.

Anu Kiljunen

ed2d0c2a83da456c82b8e43b7cfdb3eb

Lensu etsii projekteihinsa ideoita netistä. Hän myös seuraa Instagramissa muiden projekteja.
Haaveena isän autokorjaamo
Vielä peruskoulussa opiskelevalla Lensulla on selvät tulevaisuuden sävelet. Nuoren miehenalun haaveena on työskennellä tulevaisuudessa autojen parissa isän autokorjaamolla. Ja todennäköisesti jonain päivänä hän ottaa isän yrityksen kokonaan kontolleen.

– Ennen sitä pitäisi kuitenkin käydä ammattikoulu tai opiskella isän korjaamolla oppisopimuksella, Lensu pohtii.

Mopoharrastusta hän aikoo jatkaa tulevaisuudessakin, sillä eihän mopoikä lopu koskaan, hän sanoo. Mielessä on kuitenkin käynyt myös autojen tuunaaminen.

– Olen vähän autoprojekteja jo etsinyt, lähinnä takavetoisia autoja olen katsellut.

Ville Lensun mopot ovat jo niittäneet menestystä näyttelyissä ja messuilla. Onko mahdollista, että tulevaisuudessa näyttelyissä nähdään myös Villen tuunaamia autoja?

– Voi olla, hän sanoo.

Anu Kiljunen

17bc00d7807292e04ccf47eefeb00bc3

Harvinaisten osien löytämisessä voi mennä jopa puoli vuotta aikaa. Sellainen on esimerkiksi tämä aito Monkeyn etuvalo, jota Lensu pitää käsissään.
Anu Kiljunen

f49bc8eaed40e26e54db2e40ee096cfd

Ville Lensun äiti Eeva Metso auttaa poikaansa penkkien verhoilussa.
Anu Kiljunen

a30ce6f8ed1d7cb3f7535e4039a0156b

Autokorjaamoa pitävällä isällä Pentti Lensulla on ollut iso vaikutus Villen harrastukseen. Isä toivoo pojan jossain vaiheessa jatkavan autokorjaamon pyörittämistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tilaan kohta jenkeistä tän Chimeran ilmanottokitin, onko muilla tarvetta jos tilaisin ylimääräisiä?

https://www.steadygarage.com/store/chimera-short-ram-honda-monkey-125-air-intake-system

Itsekin katselin noita ilmansuodattimia. Päädyin toistaiseksi sellaiseen lopputulemaan, että en halua luopua vakiosuodattimen tuomasta sadesuojasta. Hienojahan nuo kyllä ovat. Tällainenkin vaihtoehto tuli etsiessä vastaan: https://www.ebay.com/itm/NEW-Kitaco...782057?hash=item2634188f69:g:bKQAAOSwkEFeR42o
 
Viimeksi muokattu:
Sanon nyt taas kerran sen mitä aikaisemminkin olen todennut. Noissa kartiofilsuissa ja vastaavissa ratkaisuissa (yo Kitaco), ongelmana on se, että ne eivät kerää patopainetta. Toki vakio suodatinkotelokin imee ilmansa takaa eteenpäin, eli väistämättä alipaineisena, mutta tuon ram air tyylisen ehkä ainut hyöty on yksinkertaistettu putkitus. Tuo K&N kartion pinta-ala lie vakiosuodattimen kokoluokkaa.

Olkoonkin miten mulkkua tahansa, niin omasta putsarikotelohommasta en ala ihan liikaa paljastella ennen kuin sen olen päässyt koeajamaan. Vaatii nyt vielä työtä ennen ajoja. Tarkoitus on säilyttää päällisin puolin ulkonäkö vakiona ja parannella sitä toteutusta. Huohotuksen osalta joudun miettimään hommaa, todenäköisesti jollakin pienellä filsulla ulkoilmaan (en halua kellariin ylipainetta).
 
Halaro : Teetko irtokeulaan tuon saman toimenpiteen rahallista korvausta vastaan pk seudulla? Itseltäni löytyy nuo samat jouset ja erikoistyökalu, mutta hieman laiskottaa kyseisen homman teko + lopetin just prätkämekaanikon hommat niin tilat vähän kortilla tällä hetkellä. Käytitkö 5w öljyä kun niputit kasaan?
Toki onnistuu, mutten asu pääkaupunkiseudulla. Vaikutan Kouvolan alueella.
10w öljyt laitoin sisään.

Daxin otin tuossa aiemmin tarkempaan tarkasteluun kaasuttimen säätöjen osalta.
Nyt tuntuu toimivan oikein mukavasti.
 
Pyöräytin mankin alle uudet renkaat, vakiot eivät olleet kovin miellyttävät edes vähän märällä pinnalla.
Ainakin täällä oli muutamalla näitä samoja renkaita alla ja oli pidettyjä. Näissä oli merkitty erikseen etu- ja takarengas, ja kuviot ovat eri päin renkaissa.
IMG_20200303_192636.jpg IMG_20200303_192703.jpg
 
Takaisin
Ylös