Autosi kulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AJS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen ajanut 65tkm 1.9TD faceliftillä. 5-6 litraa kulutti sataselle kotipalveluajossa. Ovenkahvat oli kulutustavaraa.

Kehitys on mennyt eri tavalla kuin vielä 90 -luvulla ajateltiin, että kulutus jatkaa pienenemistä. Sensijaan kulutus on jopa kasvanut kun autot on suurentunut ja autojen tehot on kasvanut (älyttömiksi).

yks jeeppimies tuossa kehu kuinka bensa v8, mutakumit ja korotukset ja vie 7l/100km.. pyysin hiihtämään ulkosynnyttimeen..

oma tojota vie vaikka mitä, 9-13 jos normaalisti sekalaista rälläämistä, kärri perään niin ~13 tais olla matkustusajossa

Monesti noi lukemat muuttuu kun oikeasti lasketaan eikä vaan luulla.

Aikoinaan täällä seudulla oli vilkas moottorikelkkailu buumi. Hyvin suosittu väli ilta ajelulle oli jämsänkoski rantapirtti koskenpäällä, alkoi kuulua niin nopeita ajosuoritteita sille välille, jossa oli kyllä järveäkin, mutta hankalia metsäosuuksia, ja tien ylityksiä.
Kun aikaa ja matkaa käytti laskuissa alkoi keskinopeudet olla sellaisia ettei kaikki kelkat kulkenutkaan sellaisia nopeuksia, saati että pystyisi metsässä ajamaan 140km/h keskinopeudella.

Silloin kun Pajeron hommasin niin lueskelin niistä kulutuksista niin joku kertoi että hänen menee 8L/100km 3.5 bensa toinen jatkoi alle niin myötä tuulessa alamäessä vapaalla rullaten.

Monesti noi lukemat muuttuu kun oikeasti lasketaan eikä vaan luulla.

Aikoinaan täällä seudulla oli vilkas moottorikelkkailu buumi. Hyvin suosittu väli ilta ajelulle oli jämsänkoski rantapirtti koskenpäällä, alkoi kuulua niin nopeita ajosuoritteita sille välille, jossa oli kyllä järveäkin, mutta hankalia metsäosuuksia, ja tien ylityksiä.
Kun aikaa ja matkaa käytti laskuissa alkoi keskinopeudet olla sellaisia ettei kaikki kelkat kulkenutkaan sellaisia nopeuksia, saati että pystyisi metsässä ajamaan 140km/h keskinopeudella.
....minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy, tule mukanani....

Noista autojen kulutuksista oon huomannu että kaikki mitä tankkiin on lirutettu on sieltä kulunu jos sillä ajanu on...
Yks tuttu kertoili että iso mersun paku ei kuluttanu yhtään tulomatkalla kilpisjärveltä.
Se hinuri kyl vei jonkun litran satkulla....

Kuinkahan pienellä 600 kiloa painavan minin sais nykyisellä tekniikalla kulkeen, ei paino ainakaan rasittais.

Isoin ero kulutuksessa oli -84 fiesta. Oisko se sit 1,1l kone, ei muista. Vaihdoin 240 volvon pois, kun se kulutti niin paljon. Ja paskat, foortti vei saman, 9-10l satasella.
Kerran koitin ja ajelin oikein nätisti ja varovasti ja max 80, ni alle 6l. Oli kyllä tuskaista niin ajaa. Surkein autonvaihtoni ikinä.

1,1 litrasen voimat riitti siihen 80n..

Amazonikin vei kympin, mutta ylivaihdelaatikolla putosi kahdeksaan vaikka ajoi kovemmin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin