Kuorma-auto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
kukaan ei huomaa paria akkua lavalla
Ei kai ne siellä lavan allakaan huomaamattomia ole? Vai onko ne jonkin 45 astetta alaspäin suunnatun peilin takana?

Rahtitilan pienemisellä ei voi olla väliä, kun eihän katsastamattomalla autolla ole rahtia muutenkaan voinut viedä. Viime syksynäkö se oli viimeksi liikenteessä?

Paskotut hommat ja maalit yms saa tekijä(t) hoitaa ite
Käykös claassin vihree, mulla ois semmosta sprayta tossa?
Tänää ei kyl paljoa ehi rikkomaan ku isommalla kääpiöllä on 17 aikaa tanssi esitys mut jos otan rälläkän nii kai sillä ainakin vähä saa naarmuja mitä voi sitte vihreällä maalata.

(Huomasitteko paukkeilla et sen austin healeyn kytkinkoppa oli claassin vihree? Se johtuu ihan siitä että se pyöri täällä irtovallisena aikanaan nii ...)

Perkale kun olis lyhempi välimatka ni tulisin talkoisiin :)
Kyllä ne ehkä kahden päivän mittaisiksi sais talkoot venymään kun oikeen tekemällä tekis. Välillä vähän kepattia jostain että vatsa pysyy hiljaa.

Kuorma-autoissa aika monesti on ihan hyvät kiinnityspisteet riippumatoille valmiina, ei sinne mitään kerrosänkyjä tarvi laittaa...

Onkos noi alleajosuojat ihan normivaruste kotimaassaankin, vai jotain mitä on suomeen tuodessa tarvinnut modata?

Hjelppo hjomma:

1748372079098.webp

Etuloksu on irti ja periaatteessa nuo on pyöritettävissä ulos. Meni tähän asti melkolailla kuten aikaisemmin viestiketjussa aavistelin, ja lähtötilanne huomiseen on jopa helpompi kuin oletin (toki huomista lomapäivää torpeedoi palaveri röissä, ja pitää nuo loksun pultit ja mutterit käydä noukkimassa).

En kyllä ihan hirveästi keksinyt/löytänyt kääntyvää osaa tuosta alleajosuojasta. Tänäänkään.

Voi olla taas väärin purettu ja väärin sitä ja väärin tätä ja varmaan alunperin väärin ostettu auto kun mun omistusaikaa vanhemmat akut ei kestä ja itse uskon vääriin ohjeisiin, oli väärin käyttää kolmen eri myyjän/valmis(tut)tajan työkaluja, väärän merkkiset työkalut olisi kuitenkin olleet, kulkine on väärän merkkinen, kuormakori väärän yhtiön tekemä ja väärän mallinen, takalaitanostinkin on väärän valmistajan tekemä ja sekin lie väärin, että olen syntynyt ja väärin sekin että olen elossa vaikka olenkin elänyt väärin ja vääräuskoisena. Voi puolestani mennä tuonne politiikka & uskonto -sektorille perustamaan viestiketjun väärin-uskonnosta.

Voi veljet, olisittepa vaan nähneet miten väärin oli kun suojaamattomin navoin olleiden akkujen päällä oli 19mm kiintolenkki. Lie väärin kun mitään oikosulkua tai edes isompaa räjähdystä ei tapahtunut. Väärin kun auto ei palanut ja väärin kun ei ole päävirtakatkaisijaa.

Turhaa ehkä mutta akkutelineen alta noi alleajosuojan pultit auki ni kääntyykö tuo suoja akkujen yläpuolelle?

Vaikka saisikin kääntymään, niin ei tee tästä savotasta turhaa. Eri kannakkeet on eri mallisia ja sisältää erilaisia lisäosia riippuen mitä niiden päällä on. Tää etummainen oli vaikein analysoida lokasuoja paikoillaan.

Ei mielestäni edes järin helposti purettavissa käännettäväksi edes tuo etukannake. Olohuoneessa istuen huono arvioida, mutta mun mielestäni tuo kuvan perspektiivi hämää.

Vaikka saisikin kääntymään, niin ei tee tästä savotasta turhaa. Eri kannakkeet on eri mallisia ja sisältää erilaisia lisäosia riippuen mitä niiden päällä on. Tää etummainen oli vaikein analysoida lokasuoja paikoillaan.

Ei mielestäni edes järin helposti purettavissa käännettäväksi edes tuo etukannake. Olohuoneessa istuen huono arvioida, mutta mun mielestäni tuo kuvan perspektiivi hämää.
Meinasinkin turhuudella tuota omaa kirjoitusta.
Hankala kuvasta tarkkaan mitään sanoa kun itsekkin tässä kuistilla sitä luurin näytöltä katsoin.
Mut joo, työn iloa jatkoon :peukku:

Turhaa ehkä mutta akkutelineen alta noi alleajosuojan pultit auki ni kääntyykö tuo suoja akkujen yläpuolelle?
Tarkoititko, että jos tuolta vihreän ympyrän suunnalta löytyis pultti, jonka avaamalla pääsis punaisessa ympyrässä olevan
varassa toi sininen kääntymään keltaiseksi mahdollistaen helpomman vaihdon? Vähän näyttäis, että vois sellainenkin olla🤔
1748372079098.webp

Toki siellä on varmasti toinenkin pultti toisessa päässä, mutta en nyt viittinyt paintcadilla enempiä arpoen piirrellä.

No joo useempaa kikotinta missä alleajosuojat on akkujen edessä niin yhdessäkään en oo äkkiseltään huomannu mitään mekanismia että kääntyisi pois tieltä. Eipä sillä jonkun sora auton kohdalla ole merkitystä kun lavaa vähän nostaa niin akut saa vaihdettua mutta koppivehkeessä purattaa. Entisen työmaan ategossa akkuihin pääsi käsiksi ja vaihtaankin kun alleajosuojat ei ollu tiellä. Riippuu varmaan firmasta mikä homman tekee. Piakon kopilla oli toi.
Akkuihin kyllä oli syytä päästä käsiksi kun tyhjenivät melko äkkiä. Parhaimmillaan viikon aikana.
Akun päälle kuulemma kannattaa kiintolenkin sijaan laittaa rasvaprässi
Näin on ammattilaiset kehuneet.

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin