Autosi kulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AJS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
-17 avensis 2.0 bemarin dieselillä vie kesällä alle 6 ja talvella vähän yli 6.
Reilulla ajolla ja koko talven ajoaikainen eberi päällä.

Nykyisessä pääkäytikksessä V70 D5 näyttää ajo"tietokone" joka tankkauksen jälkeen nollattuna että keskikulutus jotain 4,8tai 5,2 mutta ajetut kilometrit ja tankatut litrat kertovat että n.6L satasella. Missään autossa en ole luottanut siihen mitä auto kertoo kulutukseksi vaan ajetut kilometrit ja tankatut litrat joista laskemalla.

Kolmas V70 talossa ja pieniruokaisin oli volkkarin 2,5tdi vaikka kaiken järjen mukaan sen vanha 2venttiili tekniikka olisi ollut pahasti vanhentunut nykyisten tekniikoiden edessä mutta kun ei.
Ensimmäinen V70 oli automaatti eikä sekään ylittänyt D5 moottorin kulutusta. Kuitenkin nykyinenkin -05 on viimeinen malli ennen hiukkassuodatinta eli senkin takia pienempiruokainen.
Toki enhän tämänkään kulutusta moiti kun ajattelee miten iso ja raskas keksintö tuo on.

Eihän se tankkaaminen koskaan ilo ole mutta kun tripissä on 1000km ja tietää että noin 60litraa tarvii laittaa ei välttämättä isommin aiheuta pahaa mieltä.

Varsinki ku pääoma- ja huoltokulut pysyny sangen kohtuullisina ni väliäkö sen jos menee litra kaks enempi mutta ei vikavalot loimota eikä tarvi merkkihuollon valohoitoa.
Tämä. Ja kun kärry seisoo viikot tallin pihalla, niin aivan sama mitä se vie bensaa, vuoteen tulee max 13 tkm.

Nykyisessä pääkäytikksessä V70 D5 näyttää ajo"tietokone" joka tankkauksen jälkeen nollattuna että keskikulutus jotain 4,8tai 5,2 mutta ajetut kilometrit ja tankatut litrat kertovat että n.6L satasella. Missään autossa en ole luottanut siihen mitä auto kertoo kulutukseksi vaan ajetut kilometrit ja tankatut litrat joista laskemalla.

Kolmas V70 talossa ja pieniruokaisin oli volkkarin 2,5tdi vaikka kaiken järjen mukaan sen vanha 2venttiili tekniikka olisi ollut pahasti vanhentunut nykyisten tekniikoiden edessä mutta kun ei.
Ensimmäinen V70 oli automaatti eikä sekään ylittänyt D5 moottorin kulutusta. Kuitenkin nykyinenkin -05 on viimeinen malli ennen hiukkassuodatinta eli senkin takia pienempiruokainen.
Toki enhän tämänkään kulutusta moiti kun ajattelee miten iso ja raskas keksintö tuo on.

Eihän se tankkaaminen koskaan ilo ole mutta kun tripissä on 1000km ja tietää että noin 60litraa tarvii laittaa ei välttämättä isommin aiheuta pahaa mieltä.
Edellisessä ja nykyisessä Vag kulkineessa olen mitannut kulutuksen. Mittarista kilometrit ja pumpulta litrat. Siitä yhtälöstä laskettu kulutus, molemmissa n. 5% enempi kuin ajotietokone näyttää. VCDS piuhan kanssa olen molemmat kalibroinut näyttämään mitattua kulutusta.
Markkina miesten kulutuksiin en luota.

2008 kia ceed diesel, 20 000km litrat ylös vihkoon, ja tuolle kilsa määrälle tuli laskettuna just sama mitä auton laskenta näytti.

Kaks peräkkäistä volvoa, mitattuja kulutuslukuja meidän ajosta. V70-08 D5 Awd 6,8-7,4 ja XC70 -14 D5 Awd 7,8. Jälkimmäisen kesäkulutus sama kuin talvi sillä kesällä alla karkealla kuviolla olevat kiina-all terrainit. Lämmitys on ollut aikalailla yksinomaa webastolla kummassakin, se näkyy talvikulutuksissa.

Kaks peräkkäistä volvoa, mitattuja kulutuslukuja meidän ajosta. V70-08 D5 Awd 6,8-7,4 ja XC70 -14 D5 Awd 7,8. Jälkimmäisen kesäkulutus sama kuin talvi sillä kesällä alla karkealla kuviolla olevat kiina-all terrainit. Lämmitys on ollut aikalailla yksinomaa webastolla kummassakin, se näkyy talvikulutuksissa.
Minkälaisessa ajossa XC70 tuolla kulutuksella? Mulla ei alle kasin mene nurkka-ajossa, missä on jotaluinkin puolet taajamapyöritystä ja puolet maantiellä. Tosin on se vanhempi 163 hv 2,4 D konekin.

Minkälaisessa ajossa XC70 tuolla kulutuksella? Mulla ei alle kasin mene nurkka-ajossa, missä on jotaluinkin puolet taajamapyöritystä ja puolet maantiellä. Tosin on se vanhempi 163 hv 2,4 D konekin.
90% maantietä, lyhimmät ajot kaupassa käynti, 11km suuntaansa. Puoliso ajaa lähes kaiken, itse lähinnä jotain satunnaisia reissuja.

Mun 2001 4motion Golfilla ei juuri alle kympin päässyt. Puhtaassa maantieajossa pääsi, urkka-ajossa tai kärrin kanssa ei.
Mulla oli siis riiselivehjes ja tuttu jolla oli samanvuotinen samanmoinen farkku kertoili toistalitraa suuremmasta kulutuksesta. Olisko sillä ollu merkitystä kun oli pajalla käytetty.

Miun Corolla kuluttaaa kaiken minkä tankkaan siihen. Ei myöskään kiinnosta kulutus/100 km, ihan sama.
Miksi se on joillekkin niin tärkeä tuo polttoaineen kulutus, sitä en ole koskaan ymmärtänyt? Persaukisten huolia vissiin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin