Tullaus ja ALV

Jaah ..... Luurin kans en oikeen tykkää mitään tekstaria / kuvaviestiä tai foorumille kirjoiy´ttelua kummempaa tehdä, niin kaisse tarvii sielt sit linkkiä napsutella läppärille koodimerkki kerrallaan ....
Olis luontevampaa, ku sähköpostilla laittaisivat linkin asian hoitoon .......

Just tässä kaivoin, niin fedexille oon pyydettyyn tekstiviestissä mainittuun sähköpostiosoitteeseen laittanut ihan vaan sähköpostiviestin "Moi, Mulle on tulossa lähetys xxx, tullaan sen itse. Terveisin a-b-c". Kun kaikki on fedexin puolelta ok, niin sieltä tulee nykyään erittäinkin seikkaperäiset ohjeet. Sit jos heille jaksaa lähettää sen luovutuspäätöksen, niin loota tipahtaa per heti Ategoon.

Nyt oli OmaPostiin ilmestynyt ”postin käsittelymaksu maksettu”.

Tämä on ihan surkuhupaisan huvittavaa. En minä mitään maksua maksanut, koska ei tarvitse maksaa, mikäli alv on suoritettu jo ostohetkellä. Posti vain ei tunnusta, että asiat hoituisivat ilman ko. maksua. Tuo viesti on kiertoilmaus sille, että vapautuspyyntö on käsitelty.

Nyt oli OmaPostiin ilmestynyt ”postin käsittelymaksu maksettu”.

Tämä on ihan surkuhupaisan huvittavaa. En minä mitään maksua maksanut, koska ei tarvitse maksaa, mikäli alv on suoritettu jo ostohetkellä. Posti vain ei tunnusta, että asiat hoituisivat ilman ko. maksua. Tuo viesti on kiertoilmaus sille, että vapautuspyyntö on käsitelty.
Siellä on joku miljoonia maksanut TIETOtekninen sovellusratkaisu, mistä ei pääse etenemään ennen kuin maksu kuitataan maksetuksi.
No se ominaisuus tulee 2.0 versiossa.

Lähtökohtaisena oletuksena on ollut, että eihän kukaan nyt itse tullausta hoida, kun se on niin monimutkaista.

Se tulee sitten kun on kusetettu riittävän monet maksamaan tarpeeton maksu ja sillä kustannettu homma.

Kyllä tämä ruikutus alkaa jo vituttaa, etenkin kun pakettia ei näy eikä kuulu. :kiroaa:

Pitää varmaan vittuillessaan kohta chatissa kysyä, miten se uudelleentullaus ja uudelleenmaksu tapahtuu. :evil:

vttu.webp

Kysyin Postin chatissa, milloin tämä paketti saadaan Kuopioon. Chatin Ville sanoi, että ehkä ensi viikon loppupuolella tuo saatetaan saada alas hyllystä ja kuljetukseen. Kiitin realismista.

No nyt paketti on Kuopiossa ja voi sanoa, että kunnolla onkin. :eyepop:

rekisteröity.webp

Herää epäilys onko se kiertynyt jonkin akselin ympärille ja veivannut 9 kierrosta koodinlukijan alla :hermot:

Yks kiinanpaketti kävi tullin kautta ......
Ilmoitin FedEx:ille ( paketin lähetyskoodin, oman nimen ja Yyn ) , että hoitakee sieltä te ne tullaukset yms ( en tiennyt yhtään mitä myyjä on mahdollisesti paketin tietoihin laittanut = en alkanut ite säveltämään )

IMG_20210929_043637.webp
IMG_20210929_043702.webp

Ja mitään maksuja en oo vielä maksanut, vaikka FedEx ilmoitti että perivät jonkin tullausvakuusmaksun ja mahdolliset muut sitten lisäksi, mut tänäpä iltapäivällä kuriirivirman auto toi paketin pihaan asti .....

Pakettia kun availin, tuotteet mitä tilattukkin, låådan kyljessä muovitasku, jossa lähetyslista hintatietoineen, tuotehinta ja rahdit yms, oli summaksi merkitty $95 USD ....
Vaikka siis oikeesti maksamani ekumääräinen summa tilauksen yhteydessä oli noin 2.5 x tuo lähetyslistan summa, €uromääräisesti siis ....
Tais siis taas kerran, kannattaa jättää noi tullaussotkut osaavampien tehtäväksi ......

Viimeksi muokattu:
Kiinasta sorvinterä tilattu noin 2 viikkoo sitten Ebäystä. Ebäyhän perii ne alvit. Nyt tuli jo postiin. Automaattitullauskin tehty.

upload_2021-9-29_13-48-18.webp

Heti kun kiinasta lähtee jollakin kuriirilla kuten tuossa yo. tapauksessa Yanwen, paketti tulee suht vikkelään. Mutta jos menee kiinan kansantasavallan postilaitokseen niin kestää kuukausia. Kuten se rotametri miggiin ollu jo toistakuukautta jossakin.... polarin kelloon latausjohtoon meni 6-7 kuukautta. Tuleneko ne sitten laivalla nämä hitaat paketit?

Vaikeapa tuohon on sanoa. Toi mun paketti tuli tosiaan kuriirifirman rahdilla, ja kesti about n.viikon kun paketti oli suomessa.
Normi Chinapost lähetykset kestää tosiaan 3-4vko + xyz aikamäärä, useisiin kuukausiin siis venyen.
Kuriirifirmat on etusijalla matkustaja ja rahtilentokoneiden pakkausjärjestyksessä, sitä "hidasta" normipostia laitellaan sitten koneisiin rahtitilan tai kokonais-nousupainon sallimissa rajoissa, ja se tavaran lähetysjono on taatusti aika pitkä kun ei niitä koneita lentele vieläkään 3v takaiseen tahtiin tuolta itämaista tänne.

Heti kun kiinasta lähtee jollakin kuriirilla kuten tuossa yo. tapauksessa Yanwen, paketti tulee suht vikkelään. Mutta jos menee kiinan kansantasavallan postilaitokseen niin kestää kuukausia. Kuten se rotametri miggiin ollu jo toistakuukautta jossakin.... polarin kelloon latausjohtoon meni 6-7 kuukautta. Tuleneko ne sitten laivalla nämä hitaat paketit?

Omissa tilauksissa kanssa huomasin että tuo yanwen on tähän mennessä ollut nopein, taisi 3:ssa viikossa tulla puketti.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin