Aurinkokenno järjestelmien itse rakentaminen

Viestiketju:
Aurinkokenno järjestelmien itse rakentaminen

Pitääpä taas vapaalla tutkia, asettuuko tuo päivityksellä.

Tässä linkkiteksti

Koodi:
https://www.amazon.com/Controller-Regulator-1100W-4500W-Lead-Acid-Communication/dp/B07SVRLMBG/
 
Pitääpä taas vapaalla tutkia, asettuuko tuo päivityksellä.

Tässä linkkiteksti

Koodi:
https://www.amazon.com/Controller-Regulator-1100W-4500W-Lead-Acid-Communication/dp/B07SVRLMBG/
onhan tuo edukkaampi mitä vastaavan speksin victron
 
Miksi? Ainahan verrata voi ja pitääkin. Tiedän kyllä että Victron on laatu kampe
 
Silleen samaa asetelmaa kun meikäläinen menisi K-Rautaan ostamaan halpaa akkuporaa. Niin Makitan kanssa tulisin ulos.

Tai loppuvuodesta kun kävin hankkimassa pumppukärryt, niin totesin että otan jotain "semi-kokoluokan" liinoja muutaman. Hylly tyhjäks 50mm * 10m nimellislujuus 2000kg. Vasta kotona aloin miettiä, että ois ehkä voinu pienempiäkin olla ne "semi-kokoluokan" liinat.

Miksi? Ainahan verrata voi ja pitääkin. Tiedän kyllä että Victron on laatu kampe

Vaan tohon huonompi - halvempi skenaarioon ehkä takerruin. Voiko se halvempi olla Victronia parempi? Paha sanoo, mutta omat epäilykset on...
 
Niinpä, ei voi tietää, halvempi voi olla huono myös jälkimarkkinan osalta eli artisti maksaa sen korvaavankin laitteen hajonneen tilalle.

Itse tuossa kesällä kävin takuuvaihtamassa erään paneelisäätimen takuisiin toimittamaani offgridiin, tonnin hintainen säädin suunnilleen. Uuden säätimen sain mukisematta ja vanhan lähetin kuluitta maahantuojalle. Minun kulujani ei kukaan maksanut. Pääasia että asiakas tyytyväinen, koska on vielä muutakin sinne rakenteilla. Jos olisi ostanut tuohon halvemman palikan suoraan kiinasta, olisin joutunut tilaamaan rikkoutuneen tilalle uuden sieltä, olisko systeemi ollut tulilla koko kesänä enää?

Tilaan itsekin lähinnä halpaa rojua kiinasta omiin harrasteisiin. Siinä menee vähän rahaa ja paljon aikaa.

Vaikka kiinanpalikka maksaisi 50% vähemmän kuin euroopanpalikka, se erotus ei välttämättä ole minulle eikä maineelleni hyväksi ja saattaa tulla arvaamattomia kuluja. Siksi joissakin tapauksissa halpa hankintahinta ei ole mikään peruste. Toki ymmärrän perisuomalaisen tavan kiihottua halpojen hintojen ääreltä. Eräskin kesäasukas tässä lähellä ostaa kaikkea tarpeetonta mm kirppiksiltä ihan vaan kun saa jonkin kikkareen 50snt hintaan. Itse voin sellaisen esineen kohdalla kyllä surutta ohittaa kiusauksen.
 
Takaisin
Ylös