Tullaus ja ALV

Ostos Amazonilta, vero mukana hinnassa mutta Tulli ei hyväksy sitä myyjän IOSS:ää vai mikä se ny oli.:mad:
Maksoin alvin uudelleen jotta tavara liikkuis.:rolleyes:

Kummalta ny haen palautusta, tullilta vai verkkokaupalta, tullin ohjeet jänkkää verkkokauppaa maksajaksi
vaikka ei hyväksy myyjän tunnusta.:beatdead:
Kyse ku vitosesta mutta periaate.:pesis:
Nii, tuote tulossa Ukrainasta eli verokoijareilta?

Viimeksi muokattu:
Laitetaanpa tänne muistiin. Nyt löytyi ihan virallinen tullinimike sorvaus tarvikkeille.
Ties miten monella hakusanalla yritin aiemmin, mutta kun ei osunut sanalleen niin ei löytynyt.

Screenshot_2021-11-08-17-54-02-443_com.android.chrome.webp

Lisäsin viestikenttään tilatessa (ebay) ja lähetin myös viestillä myyjälle: "hi, please include "VAT PAID - IOSS ID: IM2760000742" in the parcel address card, otherwise I will have to manually declare customs and it's a lot of work"
Paketti tuli suoraan läpi samalta myyjältä jolta jouduin edellisen tullaamaan. IOSS-numero oli muistettu laittaa osoitekorttiin

Tilasin pari berylliumkuparilevyä Kiinasta ja posti kiristää 2.90€ maksua itse tekemästäni tullauksesta. Laitoin kokeeksi vaputusanomuksen postille, ja tuntipalkaksi tulee ehkä 1€, jos onnistuu, on tuo taidokaasti tehty niin hankalaksi postin toimesta.

Taidan tuolla tuntipalkalla suostua valtionmopolin kiristyksen kohteeksi, mutta tämän keinon voisi vielä piruuttaan kokeilla...

Tilaa aliexpressistä jos kiinantavaraa tilailet, on tähän mennessä tulleet kaikki ilman mitään säätöjä perille

Tilasin pari berylliumkuparilevyä Kiinasta ja posti kiristää 2.90€ maksua itse tekemästäni tullauksesta. Laitoin kokeeksi vaputusanomuksen postille, ja tuntipalkaksi tulee ehkä 1€, jos onnistuu, on tuo taidokaasti tehty niin hankalaksi postin toimesta.

Taidan tuolla tuntipalkalla suostua valtionmopolin kiristyksen kohteeksi, mutta tämän keinon voisi vielä piruuttaan kokeilla...

Sehän tosiaan täytyy itse se vapautus pyyntö tehdä, ei mitenkään vaikea homma.

Joo, tein haun seurantaan ja tälläisiä oli tiedot.

Lähetyksen tapahtumat

• Lähetys on vapautettu toimitettavaksi
    03.11.2021 klo 11:42

Postin varasto

• Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.
    02.11.2021 klo 13:04

Postin varasto

• Lähetys on tullattu.
    30.10.2021 klo 08:41
Ihmettelin kun viime viikolla tuli paperikirje että tee tullaus. Tullaus kuitenkin on tehty 30.10 niin kuin tuossa lukee.

Postilla on vain ikävä tapa ruikuttaa tuon käsittelymaksun perään silloinkin, kun sitä ei tarvitse maksaa. Eli on itse tehnyt tullauksen. Silloin tehdään vapautuspyyntö postille. Posti sitten hautoo sitä lähetystä jossakin vielä päivätolkulla, ennen kuin saa sen liikenteeseen.

Tuota käsittelymaksua ei tarvitse maksaa jos tavarasta ei mene tullia, riittää pelkkä vapautus pyyntö.

Borggendal kerkesi sanoa samaa.

Sehän tosiaan täytyy itse se vapautus pyyntö tehdä, ei mitenkään vaikea homma.

Kyllä tuohon pari tuntia meni, koska tullatessa näkynyt tullin postin kaavakeen linkki vilahti ohi, ja postin sivuilta ei löydä (tietenkään) kaavaketta. Myös tullausnimikkeen arpomiseen menee kotvanen, tosin lienekö tuolla väliä mitä tuohon kirjoittaa.

Voisihan tuota joku kokeilla, jos laittaisi vaikka kenttätykin tms. koodin, että lukeeko noita kukaan :-)

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin