Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Tullaus ja ALV

Viestiketju osiossa 'Koneharrastajan hankintakanavat' , aloittaja borg, 26.8.2019.

1. pajs

pajs Mutunvilkku Pietarsaaresta
    KK Plus ADpack Betatester

Saadut tykkäykset:
    2 012
    Toimin juuri samoin. Nyt pommittavat tullauksen loppuun saattamiseksi maksamaan käsittelymaksun. :mad:
    6F4BBE97-7C73-4A6E-B826-280E04FAF04E.png
    A27E23D1-2030-4F7E-B8FA-7725CD404636.jpeg

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  2. Jarkko

Jarkko Aboriginaali
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    680
    Tyly kaveri. Viitsisiköhän sulle myydä mitään... ;)

Mulla meni suurinpiirtein samoin ja hyvin tuli paketti perille.

Tänään tuli autonrenkaitten tasapainotushärveli kotiin. Jostain syystä lipsahti tullista ja Postista läpi ilman kyselyitä. Tullilaskurin mukaan ei olisikaan pitänyt tullia maksaa, vaikka lähti tietääkseni Sveitsistä, joka ei ole EU:n tullialuetta. Alvin maksoin ostaessani ja sen jälkeen paketti tuli ylämäkeen Suomeen Postin pakettiautomaattiin ilman kyselyitä. Alkaakohan rutiinit saada paremman muotonsa. Ei kysellä, jos ei ole asiaa. Jokuhan siellä Postilla niitä vapautuspyyntöjä käsittelee ja vapautettuja paketteja etsii.

Lähes alussa tuli ilmoitus, että voin muuttaa paketin noutopaikan, jos haluan. Oli menossa asiamiespostiin n. 1 km päähän, mutta kokeilin onnistuuko ohjaus 400 metrin päässä olevaan pakettiautomaattiin. Hyvin onnistui.

• Tykkään Tykkään x 1
  3. Andy

Andy Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 189
    Samaa pommitusta tuli postilta pitkään vaikka olin vapautus pyynnön tehnyt ja ihminen postilta kuitannut hyväksytyksi. Annoin mennä rahan kitisemisen vaan ohi ja paketti paukahti posti lootaan.

4. paska

paska Verkusonni

Saadut tykkäykset:
    746
    Joo, ne muistutukset siitä maksusta lähtee automaattisesti kaikille tällä hetkellä, toivottavasti korjautuu joskus

5. Roope

Roope Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    52
    Perikö Tulli paketista alvin tai tullin? Silloin ilmeisesti joutuu tuon postin palvelumaksun maksamaan vaikka itse kaiken tekisikin.

Ellei tullia mennyt niin kävit tämän jutun tekemässä postin sivuilla?

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus/kasittelymaksun-vapautuspyynto

Minulle ei näy tulleen ainakaan s-postiin tai puhelimeen uusia kehotuksia maksaa mitään. En tosin ole käynyt myöskään postin sivuilta tai mistään muualtakaan tutkimassa mikä nyt on paketin tilanne. Meinasin toistaiseksi olla odottavalla kannalla.

6. Andy

Andy Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 189
    @Roope Sähköpostiin pitäisi tulla kyllä ihan ihmisenkin tekemä kuittaus postilta, kunhan saavat käsiteltyä vapautuksen.

7. pajs

pajs Mutunvilkku Pietarsaaresta

Saadut tykkäykset:
    2 012
    ^^ Alvi maksettu myyjälle ja tullia ei menny.

Vapautuspyynnön tein ja sieltä tuli joku käsittely numero.

Kuitenkin ovat käsi pitkällä. :mad:

• Hauska Hauska x 1
  8. Roope

Roope Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    52
    Hmm, eipä ole tullut myöskään sellaista.

9. Roope

Roope Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    52
    Eihän se ole tyhmä joka pyytää... :p

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  10. Andy

Andy Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 189
    Juu itellekkin vaikka oli jo ihminen vapautus pyynnön käsitellyt, niin ainakin kerran tuli automaatti viestiä että maksa.

• Informatiivinen Informatiivinen x 1
  11. Andy

Andy Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 189
    Siinä kestää ainakin pari päivää....

12. AHL

AHL Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    85
    Nyt on reilu viikko mennyt, Posti ei ole saanut edes tuota käsittelymaksun vapautuspyyntöä vielä käsiteltyä. Seurannassa näkyy, että tullaus on suoritettu. Silti tulee viestejä, joissa kehoitetaan tekemään tullaus. Soitin vielä Postiin ja varmistin, että olin tehnyt oikeat toimenpiteet. Arvelivat, että voisi tämän viikon lopussa tai sitten ensi viikolla mennä tuo vapautuspyyntö käsittelyyn.

26. päivä on 20 päivää paketin saapumisesta kotimaahan. Ehtivätköhän käsitellä jononsa, ennen kuin alkaa paketin palautusprosessi.. :D

13. Roope

Roope Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    52
    No nyt löytyi paketti postilaatikosta runsas viikko tullauksen jälkeen. Sähköpostiin tai kännykkään ei tullut postilta ilmoitusta paketin vapauttamisesta, hoitivat paketin kuitenkin perille asti ilman käsittelymaksua.

14. borg

borg administi
    Ylläpitäjä

Saadut tykkäykset:
    6 650
    Aivan sama kuvio itsellänikin. Tullasin paketin viime viikolla. Posti lähettelee viestejä, että käsittelymaksu pitäisi maksaa, vaikkei oikeasti pidäkään. Mitään seurantatietoja ei paketista tullut. Nyt vain odottelen.

Ihme touhua.

15. mf25

mf25 Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    409
    Kuinkahan paljon posti kuppaa rahaa porukalta joka vielä kuvittelee, että posti on suurinpiirtein rehellinen valtion laitos. o_O

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 4
  16. jusape

jusape Mr Horsepower

Saadut tykkäykset:
    5 954
    Eräs tuotteiden lähettäjä on pari sähköpostia laittanut, seurantakoodilla ja että ne tuotteet olis jo Vantaalla.
    FedEx iltä tuli ykspäivä tekstaria, "lähetys 77xxxxxxxxx on saapumassa maahan, että joko he tullais tai voit ne tullata itse, kun tuotteet ovat maahan saapuneet.
    Muuta ilmoitusta ei ole tullut, siis minkäänlaista, siitä, että tavara olisi maahan saapunut jo, ja "hoida tullaus" tms .....
    Teenkö asialle vielä mitään, kun virallisempaa ilmoitusta asiasta ei ole tullut ........

17. kymi

kymi Rahtari
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    1 879
    Siis tuossa kohta vastaat siihen viestiin, että hoidat tullauksen itse (tai jos haluat heidän hoitavan tullauksen, niin lähetät kuitit sinne). Tämän jälkeen kuittaavat sulle, että saat ohjeet kun paketti on maassa.

Tullaukseen kun tarviit sijaintitietoja, joita ei voi etukäteen arvuutella.

18. jusape

jusape Mr Horsepower

Saadut tykkäykset:
    5 954
    Mulle ei ole mitään ilmoitusta Tullilta tai FedExiltä tullut, että lähetys olisi täs maassa jo , ainoastaan se FeExin tekstari-ilmoitus, että lähetys 77xxxxxxxxx on saapumassa maahan + ne tullausvaihtoehdot ( tullaus hoidetaan joko hein toimesta halutessa tai voi hoitaa itse, kun lähetys on maahan saapunut ) , ja ne pari sähläpostia lähettäjä-kinukilta, joka sanoo että lähetys olis vantaalla jo.
    Virallista Tullin tai kuriirifirman ilmoitusta siitä, että lähetys olisi jo maassa ja pitäisi tullata, ei mulle ole tullut.

19. kymi

kymi Rahtari
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    1 879
    Siinä fedexin toimittamassa viestissä on ohjeet, jos haluat tullata itse niin laita esim. sähköpostia heidän huolintaan. Tai laita heille kuitit. Mitään muuta ei täs kohtaa tarvi tehdä. Sieltä tulee sitten aikanaan ne ohjeet jos ilmaisit halusi tullata itse. Tullilta et mitään postia tule koskaan saamaan, vaan asia pitää selvittää logistiikkafirman kautta.

20. jusape

jusape Mr Horsepower

Saadut tykkäykset:
    5 954
    Jaah ..... Luurin kans en oikeen tykkää mitään tekstaria / kuvaviestiä tai foorumille kirjoiy´ttelua kummempaa tehdä, niin kaisse tarvii sielt sit linkkiä napsutella läppärille koodimerkki kerrallaan ....
    Olis luontevampaa, ku sähköpostilla laittaisivat linkin asian hoitoon .......

Jaa tämä sivu