Tiedote Pyydä ominaisuuksia tai ohjeita, purnaa tässä ketjussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Juu edelleen on mulla tuo juttu päällä. En ole keksiny millä toimis...
Tuossa herjatilanteessa:

Rullaa alaspäin ja valitse "lisäasetukset". Valitse sieltä alhaalta "siirry sivustolle konekansa" (varoittaa, että ei ole turvallista...). Tee kuitenkin niin.

Tämän jälkeen ei enään herjaa, kun avaat uudestaan selaimen.

Mulla oli sama herja Samsung Tab Pro 10, Android 4.4.2 ja Chrome. Tästä oli viimeksi tyhjennetty välimuisti ja ei ole ollut mulla auki ainakaan kuukauteen.

Viimeksi muokattu:
Sertifikaatti vaihtuu aika ajoin. Saattaa liittyä jotenkin sen vaihtumiseen ja että selain on siitä hämmentynyt.

Tässä näkyy. Olen yrittänyt siirtyä ilmaisenergia.info sivustolle (koska Konekansa jo toimii). Sama herja kuin Konekansassa.

Screenshots_2020-06-01-00-03-40.webp

Tässä alemmassa kuvassa klikattu "lisäasetukset". Tuolta alhaalta klikkaa "siirry sivustoon ilmaisenergia.info (tämä ei ole turvallista)"

Screenshots_2020-06-01-00-04-03.webp

Tuossa herjatilanteessa:

Rullaa alaspäin ja valitse "lisäasetukset". Valitse sieltä alhaalta "siirry sivustolle konekansa" (varoittaa, että ei ole turvallista...). Tee kuitenkin niin.

Tämän jälkeen ei enään herjaa, kun avaat uudestaan selaimen.

Mulla oli sama herja Samsung Tab Pro 10, Android 4.4.2 ja Chrome. Tästä oli viimeksi tyhjennetty välimuisti ja ei ole ollut mulla auki ainakaan kuukauteen.
Joo, pääsee kyllä sivulle, nytkin olen täällä tabletilla, mutta tuolla osoiterivillä loistaa tuo kolmio varoittamassa vaarasta. Ilmaisenergiaan ei näköjään päästä myöskään. Eikä pöllymiehen kauppamajaan. Ennen ei ole noista herjannu. Joutaa vissiin heittää kuikkaa koko tabella...

Nettiselaimen antamat varoitukset huolestuttavat ja niiden tarkoituskin on suojella vaaroilta. Joskus kuitenkin on kyseessä väärä hälytys.

Jos tulee vastaan tällainen tapaus, jossa ei ole aivan selvää, missä on vika, niin kannattaa tehdä testi. Palvelimen SSL-suojauksen tarkistamiseen käy https://www.ssllabs.com/ssltest/ Sen käyttäminen on helppoa, kenttään kirjoitetaan epäilyttävän sivuston osoite ja klikataan että testaapa tämä.

Tässä Konekansan ja Ilmaisenergian SSL-suojauksen tila nyt:

7AC4DEA1-8EDE-4066-8CB9-E537AB4CA88E.webp
A8D7B345-326A-4331-A2BA-F7588B4BEFDE.webp

Kannattanee myös tarkistaa mitä se selain oikeasti herjaa. On ollut tapauksia, joissa laitevalmistajan omat sovellukset on asentaneet koneeseen välityspalvelimia, joissa on joitakin hassuja sertifikaatteja.

Kannattanee myös tarkistaa mitä se selain oikeasti herjaa. On ollut tapauksia, joissa laitevalmistajan omat sovellukset on asentaneet koneeseen välityspalvelimia, joissa on joitakin hassuja sertifikaatteja.
Tarviis käydä ensiks muutama vuos jotain tietotekniikan yliopistoa, että tuollaisia välityspälvelimen sertifikaatteja osais edes tutkia...

Tarviis käydä ensiks muutama vuos jotain tietotekniikan yliopistoa, että tuollaisia välityspälvelimen sertifikaatteja osais edes tutkia...

Ihan yleisellä tasolla, niitä lukkojen kuvakkeita kannattaa klikkailla ja miettiä miksi ne noita punaisia rukseja tarjoaa. Noissa virheellisissä sivutapauksissa lie vielä normaalia helpompaa.

Sekin voi olla oma syynsä jos on vanha android distro käytössä. Muistaakseni 4.* ei selainten päivitykset enää tue.

Olisiko aika hieman täsmentää myynti-ilmoituksia? Muualla myynti-ilmoitukset, jotka sisältävät vain linkin johonkin toiseen myyntisivustoon poistetaan nopeasti ylläpidon toimesta.

Pienet on murheenryynit nytten, mutta olisko mahdollista esimerkiksi noita torin linkkejä muokkailla sillain, että tulis automaattisesti mobiili ja tavallinen linkki. Siittä sitte voisi jokainen sen paremman valkkailla :rolleyes: Olen havainnu delekoivan m kirjaimia hyllylle aika useesti, tilakin kohta lienee lopussa :oops:

En kykene muokkaamaan erästä aloittamani ketjun otsikkoa. Ei anna sellaista valikkoakaan viestiketjun työkaluja kun klikkaan. Mikä mahtaa mätätä?

En kykene muokkaamaan erästä aloittamani ketjun otsikkoa. Ei anna sellaista valikkoakaan viestiketjun työkaluja kun klikkaan. Mikä mahtaa mätätä?
Todennäköisesti on kulunut aikarajan ylittävä aika ketjun aloituksesta. Laita yyveetä, mikä ketju on kyseessä, niin voin jatkaa aloitusviestin muokkausaikaa.

Olisiko aika hieman täsmentää myynti-ilmoituksia? Muualla myynti-ilmoitukset, jotka sisältävät vain linkin johonkin toiseen myyntisivustoon poistetaan nopeasti ylläpidon toimesta.
Jep pelkkä linkki on perseestä ja klikin säästäjänä olisi jonkinlainen selvitys enemmän kuin toivottavaa. Lisää kiinnostavuutta ja oikeiden henkilöiden tavoittamista moninkertaisesti.

Typo korjattu

Viimeksi muokattu:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin