LENTÄVIEN LAITTEIDEN VIDEOKETJU

Tämän suuntaista kehitystä tässä olen odotellutkin 🥳. Näissä lentolaitteissa täytyy olla hitusen tarkempi kaikenlaisten sääntöjen ja ohjeiden kans mitä maalla kulkevissa mutta järkimies kun kyseessä niin eikö tuo menene by the book.
Villi ja vapaa poikamies hommaa vaan nyt äkkiä yhden rakkaan lisää jonnekin hangaariin ja kouluttautuu lupakirjan haltijaksi. Eihän vaan ole puna-viher värisokeutta, käsittääkseni medikaalit torppaa sillä kohtaa suht synkästi.

Tämän suuntaista kehitystä tässä olen odotellutkin 🥳. Näissä lentolaitteissa täytyy olla hitusen tarkempi kaikenlaisten sääntöjen ja ohjeiden kans mitä maalla kulkevissa mutta järkimies kun kyseessä niin eikö tuo menene by the book.
Villi ja vapaa poikamies hommaa vaan nyt äkkiä yhden rakkaan lisää jonnekin hangaariin ja kouluttautuu lupakirjan haltijaksi. Eihän vaan ole puna-viher värisokeutta, käsittääkseni medikaalit torppaa sillä kohtaa suht synkästi.
Puna-viher sokeus on mutta onneksi en ymmärrä mitä on medikaalit...ja luulen että en halua edes tietää :virne:

@klappi vaan kursailee, kumminkin on onnesta soikeena kun itekkin pääsee puikottamaan, mä varaan jo perämiehen paikan kun lupakirja takussa...
Tarkennus, samaa mieltä tuosta alkuosuudesta mutta kyytipaikkaa en varaa. Ei siks että @klappi olis puikoissa vaan oon tuossa noin 4 vuotta takaperin päättäny jotta kun koneesta pääsen takas maanpinnalle ni ikinä en enää nouse lentävän laitteen kyytiin..

Tarkennus, samaa mieltä tuosta alkuosuudesta mutta kyytipaikkaa en varaa. Ei siks että @klappi olis puikoissa vaan oon tuossa noin 4 vuotta takaperin päättäny jotta kun koneesta pääsen takas maanpinnalle ni ikinä en enää nouse lentävän laitteen kyytiin..
Niinhän minäkin lupasin kun ekan kerran wanha rouwa antoi kyytiä...ja mitä siitä onkaan seurannut :eyepop:

Nyt alkoi kiinnostamaan, kerro lisää...

Mä olin maksanut purjelento kurssin kun ensimmäistä kertaa elämässäni lentokoneeseen istahdin, paikka oli ASK-13 koulukoneen etummainen jakkara ja kyseessä ensimmäinen koululento, ei sillon mitään tutustumislentoja ollut, sinne vaan taivaalle...opettaja sentään oli mukana.

Joo ennen oli oletetut rautaa kun ei hyysätty liikaa....(ite on parempi pysyä poissa taivaalta)

Nyt alkoi kiinnostamaan, kerro lisää...
Aikoinaan penskana ei ollu mitään ropleemaa mennä lentokoneessa kni-hel väliä esim. Mutta sittemmin kun ikää tullu ni alkanu olla lievää paniikin omaista olotilaa jo alkaen koneeseen kävelystä.. syytä en oo isommin miettiny ja sama sille.. ne paikat johon mulla tarttee päästä niin pääsen sinne autolla, itse ajaen ja se riittää.. olkoon sitte vaikka etäämmälläkin..
2017 lennettiin Helsingistä kööpenhaminaan ja takas ruotsinreissulla ja menomatkalla oli vähän keliä, laskeutumisesta tuli mielikuva jotta tietää miten lastu kulkee kosken aallokossa.. ei ollu häävi fiilis itellä..

Aikoinaan penskana ei ollu mitään ropleemaa mennä lentokoneessa kni-hel väliä esim. Mutta sittemmin kun ikää tullu ni alkanu olla lievää paniikin omaista olotilaa jo alkaen koneeseen kävelystä.. syytä en oo isommin miettiny ja sama sille.. ne paikat johon mulla tarttee päästä niin pääsen sinne autolla, itse ajaen ja se riittää.. olkoon sitte vaikka etäämmälläkin..
2017 lennettiin Helsingistä kööpenhaminaan ja takas ruotsinreissulla ja menomatkalla oli vähän keliä, laskeutumisesta tuli mielikuva jotta tietää miten lastu kulkee kosken aallokossa.. ei ollu häävi fiilis itellä..
Ok, ei väkisin kannata, joskus muinoin kanarialle laskeutuessa oli vähän kova keli ja melkoinen mekkala marsuhäkin (B 757 200 paikkaisena) kajuutassa, minä vaan ihastelin, että nythän tää jo vähän lentämiseltä tuntuu...

Tarkennus, samaa mieltä tuosta alkuosuudesta mutta kyytipaikkaa en varaa. Ei siks että @klappi olis puikoissa

Mä varaan kyllä kyytipaikkaa jos @klappi on puikoissa. Ja se ei ole paikkavaraus samaan koneeseen, vaan jokin äkkilähtö johonkin mahdollisimman kauas. Vanhan mäkikotkaviisauden tavoin muutan Australiaan ja haen Japanin kansalaisuutta.

Piti tavata vähän tarkemmin kun äkkiseltään vaikutti siltä että pitää liimata 3kpl puutarhajakkaroita diykopteriin :vislari:

Se osaa tuollaista ultrakevyttä niin kuin pienkonettakin vähän viskoa, kun sopivasti on nostetta ja ilmavirtauksia. Kerran lennettiin Perthin edustalla olevalle pienelle saarelle (Rottnest Island). Just kun mereltä päästiin kuivan maan kohdalle, niin tehtiin melkoinen loikka. En tiedä kuinka monta metriä, mutta ei siinä ehtinyt kissaa sanoa.

Joo tuota vähän ihmettelin ja utelin että onko parempi olla siivet alhaalla vai ylhäällä diy kopterissa niin kouluttaja oli vähän :raaps:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin