Kokemuksia autovaraosien nettikaupoista

Viestiketju:
Kokemuksia autovaraosien nettikaupoista

Aeromotorsin aspa toimii 5/5.
Tuli s-posti tuotteesta jota ei löydy varastosta. Kysyivät haluanko vaihtaa tuotteen toiseen johon vastasin myöntävästi ja valitsin toisen tuotteen. Äsken tuli vastaus että homma kunnossa ja palauttavat 15cent mun tilille :D
Minä jouduin maksamaan 6,5€ enemmän...
 
Nytpä tuli Aeromotorsille miinuspisteitä. Keväällä tilasin kaikkea sälää rojektina olevaan autoon. Kuukausi sitten totesin että etujarruletkut ei oikeen käy vaikka paketissa oli alkuperäinen osanumero viitteenä. Satulanpään banjosta olisi pitänyt ohjuritappi ottaa pois että banjopultti menisi kierteilleen, iskaritolpan väli- ja korinpään kannakkeissa oli muoto erilainen niin sekään ei käynyt, lisäksi niihin olisi pitänyt olla erikseen semmoset E-sokat ettei ne valuisi läpi kiinnikeraudoista.
Teimpä reklamaation kuvien kera, ensin yksi aspasta väittää että kyllä ne sinne pitäs sopia. Piti toistaa että ei ne kyllä sovi ja palauttasin mieluusti nämä väärät osat. Sain ohjeet palautukselle. Mietin jo että mitenhän käy, pakettia postiin viedessä maksoin palautuskuluja 17,00e. Letkut oli sen reilu kakskymppiä :virne:
Niin sieltä toinen heebo vastaili tänään että tämä ei täytä palautuksen ehtoja, joko he pistää nuo hävitykseen tai sitten minulla pitäs maksaa lisää toimituskuluja että lähettävät väärät osat uudelleen tänne :tuplahäh:
Ei tämä minusta ihan oikein nyt mene, saman totesin vastineessa jonka juuri lähetin. Samalla mainihdin että jos ei muutosta tule päätökseen niin sittempä meidän kaupat oli tässä, kelpaa minun rahat toisaalle missä palautus onnistuu tappelematta.
 
Ite olen vähän asennoitunut että mitkä ei sovi ni jääköön miljoonalaatikkoon odottelemaan sopivaa käyttökohdetta. Ei viitti alkaa palautella muutaman euron osia. On niitä jokunen väärä osa Aerolta tullut mutta useimmiten varmaan syy ollu itsessä ku ei oo aina alkuperästä numeroa ettiny.

Kerran palautin kotimaan nettikauppaan kylppärin sadesuihkun ku ei se sitte emännälle kelvannutkaan, ohjeiden mukaan lähti takas mutta rahoja ei oo kyllä ikinä tullu. Unohtu kytätä rahojen perään ja kysellä. Ketutti koko remonttihomma niin että vieläkin on 6 vuoden jälkeen tallin vintiltä tilapäiseksi laitetut vanhat orakset paikallaan ja mitään muutakaan en oo palautellu....
 
Nytpä tuli Aeromotorsille miinuspisteitä. Keväällä tilasin kaikkea sälää rojektina olevaan autoon. Kuukausi sitten totesin että etujarruletkut ei oikeen käy vaikka paketissa oli alkuperäinen osanumero viitteenä. Satulanpään banjosta olisi pitänyt ohjuritappi ottaa pois että banjopultti menisi kierteilleen, iskaritolpan väli- ja korinpään kannakkeissa oli muoto erilainen niin sekään ei käynyt, lisäksi niihin olisi pitänyt olla erikseen semmoset E-sokat ettei ne valuisi läpi kiinnikeraudoista.
Teimpä reklamaation kuvien kera, ensin yksi aspasta väittää että kyllä ne sinne pitäs sopia. Piti toistaa että ei ne kyllä sovi ja palauttasin mieluusti nämä väärät osat. Sain ohjeet palautukselle. Mietin jo että mitenhän käy, pakettia postiin viedessä maksoin palautuskuluja 17,00e. Letkut oli sen reilu kakskymppiä :virne:
Niin sieltä toinen heebo vastaili tänään että tämä ei täytä palautuksen ehtoja, joko he pistää nuo hävitykseen tai sitten minulla pitäs maksaa lisää toimituskuluja että lähettävät väärät osat uudelleen tänne :tuplahäh:
Ei tämä minusta ihan oikein nyt mene, saman totesin vastineessa jonka juuri lähetin. Samalla mainihdin että jos ei muutosta tule päätökseen niin sittempä meidän kaupat oli tässä, kelpaa minun rahat toisaalle missä palautus onnistuu tappelematta.

Ilmeisesti osat vastaavat pakkauksen ja tilausnumeron tietoja. Eli tiedoissa ei ole virheitä.

On aika yleistä, että autojen osissa on useampia vaihtoehtoja. Etenkin jarruosissa on samassa automallissa ja malliversiossa useampaakin ensiasennusvalmistajaa. Näiden osat sopivat harvoin ristiin.

Varaosien hankkiminen pelkästään ajoneuvon tietojen perusteella on aivan tuurikauppaa. Saattaa osua oikea, tai sitten ei. Aina ei edes alkuperäisen varaosaluettelon perusteella pysty päättelemään oikeaa osanumeroa.

Jarruosia hankkiessa kannattaa ottaa pyörä irti ja katsoa satulasta jarrujärjestelmän valmistajan nimi, mitata jarrulevyn halkaisija, sekä jarrupalan pituus. Näiden tietojen perusteella pystyy yleensä päättelemään oikeat osat.

Kaiken kaikkiaan valokuvan ottaminen on hyvä juttu. Ennen lopullista tilausta kannattaa vielä googletella tilausnumerolla, että kuvan osa vastaa haluttua osaa.
 
Vetosivat tuohon 30pv rajaan palauttamisen suhteen, että se on mennyt jo. Ei vaan tuo ensimmäinen asiakaspalvelija maininnut mokomasta, osoitteen vain antoi että tuonne tulemaan. Roskiinhan nuo ois joutanu muutenki, ei toisaalta ilkeä tuommosia jarruosia alkaa viilaamaan sopiviksi.

Kyseessä Carina II vuodelta -89, onkait näitä nähty jokunen ja yhtäsamaa jarrujärjestelmää ollu kaikki. Piruuttaan vielä pari kuvaa ihmeteltäväksi, erot ei oo isoja mutta alappa näistä rakentamaan.

20230713_193213.jpg


20230713_193233.jpg
 
Kyllä se onni löytyy paketista missä lukee genuine Toyota parts. :haisemaan:

IMG_20211119_173156.jpg
 
Kyllä se onni löytyy paketista missä lukee genuine Toyota parts. :haisemaan:

Näytä liitetiedosto 119364
Justiin kahtelin että melekeen ois saanu kaks orggisletkua amayamasta mitä nämä on nyt tullu maksamaan :outs: Eihän tuo nyt iso summa ole vaan joskus alakaa tosissaan vituttamaan, tuota rahanpaskaa ku on menny tuhansia ihan kankkulan kaivoon ja siihen toki syyllinen löytyy peilistä, mutta että nyt maksaa sitte vielä tarvikevalmistajan virheetki. Perkele että ottaa pumppu taas kierroksia mokoman takia. Tietyt osat tulee otettua originaalina tai sitten tarvikkeena kun löytyy sopiva valmistaja.
 
Ite olen vähän asennoitunut että mitkä ei sovi ni jääköön miljoonalaatikkoon odottelemaan sopivaa käyttökohdetta. Ei viitti alkaa palautella muutaman euron osia. On niitä jokunen väärä osa Aerolta tullut mutta useimmiten varmaan syy ollu itsessä ku ei oo aina alkuperästä numeroa ettiny.

Kerran palautin kotimaan nettikauppaan kylppärin sadesuihkun ku ei se sitte emännälle kelvannutkaan, ohjeiden mukaan lähti takas mutta rahoja ei oo kyllä ikinä tullu. Unohtu kytätä rahojen perään ja kysellä. Ketutti koko remonttihomma niin että vieläkin on 6 vuoden jälkeen tallin vintiltä tilapäiseksi laitetut vanhat orakset paikallaan ja mitään muutakaan en oo palautellu....
Itsellä tässä taannoin oli eräs muu kapine (ei liittynyt autonosiin tällä kertaa), jonka arvo oli ~ 30€ ja palautus olikin maksullinen, kun tuli yllätyksenä että firma toimittikin tavarat ruotsista. Tämä ei verkkokaupasta / nettisivuilta kyllä ilmennyt mielestäni mitenkään tilausvaiheessa.

Palautus olisi ollut 25€, niin totesin että juu ei. Jääköön pyörimään nurkkiin mikäli joskus tuolle käyttöä tuleekin, tai sitten aikanaan painan roskiin.
 
Olipahan säätö, piti vielä erikseen täyttää ja lähettää reklamaatiolomake. Siitä ne nyt vissiin ymmärsivät jutun juonen kun letkujen hinta on tullut hyvityksenä. Postikuluista ei vaan mitään mainintaa, van en prkl jaksa ennää niistä alkaa vääntämään :pesis: Katotaanhan tästälähtien kun jottain erehyn tilaamaan niin täytyy heti paketin tullessa verrata joka nippeli että onko oikea. Ikävä vain jos joku kytkinremppa sattuu olemaan mikä toteutuu vuoden päästä niin hankala sitä on varmistella muuten kun taas osanumeroiden perusteella.
 
:peukku:Aeromotorsilta olen nyt muutaman vuoden tilannut. On kertynyt pelkästään hyviä kokemuksia.

Nyt on vaan alkanut harmittamaan ikivanha ongelma, sopivan osan tunnistamisen vaikeus.
Sivuissa sinäänsä ei ole mitään vikaa, vaan vika on omissa taidoissa hakea sopivaa osaa.:raaps:

Helpointa ja selvintä olisi tietysti purkaa ja ottaa osista mitat.
Aina se ei vaan ole mahdollista.
 
Takaisin
Ylös