"shimmejä" tuli porailtua ~25mm yhteensä. Vaikka kuvat olikin, en ollut aivan varma meneekö tuo spacer nyt laakeripesän sisään vai jääkö päätyyn. No ei väliä. Tästä tuli ihan hiton hyvä laakista. Ei yhtään havaittavaa välystä, silti pyöri kevyesti.
Näytä liitetiedosto 139359Näytä liitetiedosto 139360Näytä liitetiedosto 139361Näytä liitetiedosto 139362Näytä liitetiedosto 139363
Video:
https://photos.app.goo.gl/f6EiFfKt2LseeBf69
Tiivisteet tein huovasta. Dyykkasin joskus tuollaista 10mm paksuja hukkapaloja, kun tiesin, että joskus niitä tarvitsen. Ja talon mukana tuli tuollainen leikkuri. Ekaa kertaa käytin vaan olipa mainio työkalu. Ja omalla asteikolla joka piti myös paikkansa. Millin verran koitin tehdä naftiksi ja tuli hyvät. Ennen asennusta pistin muovipussiin ja liotin öljyssä. Kaikki pinnat, jotka kosketuksissa huovan kanssa koitin hioa lamellilaikalla sileiksi, ettei mikään jäyste syö huopaa rikki.
Näytä liitetiedosto 139364Näytä liitetiedosto 139365Näytä liitetiedosto 139366Näytä liitetiedosto 139367Näytä liitetiedosto 139368
Sitten vaan kasaan. Oli pieni taistelu, kun tuo rungon hitsaukseni veti rakoa suppuun. Raakaa voimaa, niin lopulta se sinne plupsahti.
Näytä liitetiedosto 139369
Näistä väljistä poooreista tais olla jo aiemminkin video:
https://photos.app.goo.gl/dviTdHsP9HzjwdsK7
Hiekkapuhalsin poorit, sikaa ja niin paljon rautalankaa kuin vain mahtui ja ne aiemmin pätkimäni pyyhkijänsulkien rosteriliuskat sinne. Mieli teki jättää kuivumaan noines, mutta pelko perseessä, jos kuitenkin jää jotenkin vinoon tms, niin kasasin heti. Se vaan sillä sialla on heikot kuivumismahdollisuudet, tiiviit öljytyt huovat edessä. Vaan kai se hieman happea läpi päästää. Saa nyt kuitenkin kuivahtaa vaikka viikon, ennen telan asennusta.
Näytä liitetiedosto 139371
Laakeripukkeihin pistin myös lisää pultteja 4xM12 per puoli. Kun nuo alkuperäiset taajakierteet oli aika heikossa hapessa, yksi ei pitänyt lainkaan. Varmuuden vuoksi.
Näytä liitetiedosto 139370
Vielä rasvarin putket ja ketju paikoilleen, sitten saakin pistää luukun kiinni ja seuraavaksi telaa.
Minä olen nyt tuon osalta voitavani tehnyt. Ei s'oo ihmises. S'oon suuremmas käres.