No niin. Elikkäs piti tulla katselemaan tänne, että vieläkös Monkey jaksaa herättää keskustelua. Vähän hiljaiselta kyllä näyttää.
Itselläkin tuli tuommoinen hankittua ylivuotisena mallina, eli 2022. Tälle keväälle on tullut jo ajeltua pitkät pätkät ja mielipide laitteesta vähän kaksijakoinen. Onhan se mukava laite ajaa, mutta aika reippaasti tuntuu bensa maistuvan, eli soppaa menee se 2.4 - 2.8l/100km. Aika reipas kulutus valmistajan ilmoittamaan 1.5l/100km. Ja sitten tuo kulku puoli oli vähän pettymys lähinnä siltä osin, että kun mittarivirheen ottaa huomioon, niin aika kauaksi jää valmistajan lupaamasta huippunopeudesta, 91km/h.
Tuollaista todellista vauhtia ei pääse edes alamäessä, jos ei oo myötätuuli.
Tasaisella ja tyynellä kelillä, imatranajo asennossa, on 85 km/h ehdoton maksimi.
No se siitä laitteen purnaamisesta, kun ainahan mopoa voi virittää ja ei varmaan tekis pahitteeksi kuskinkaan laihduttaa.
Mutta mitäs porukka on muuten mieltä tuosta Monkeyn laadusta? Minua ei oikein vakuuta, sillä niin paljon kaikkea pientä löytyy koko ajan. Jotkut osat meinaa tippua kyydistä, huonoja kierteitä ja epäsymmetrisiä reikiä. Renkaat huonot, ketjut huonot, penkki heiluu ja hankaa tankista maalit, etulamppu heiluu ja tärisee, kone ääntää ikävästi, mutta voi toki olla ominaisuus, ainakaan ensimmäisessä huollossa eivät huomanneet muka mitään erikoista, vaikka selvästi venttiilikoneisto rallattaa.
Ajettuahan tuolla tulee nyt tämä kesä ainakin, katsellaan sitten syksyllä pistetäänkö maailmalle, vai jatkojalostukseen. Ilmeisesti tuohon saa tonnin poikineen laittaa rahaa, ennen kuin aletaan päästä kohtuullisen asialliseen kulkupeliin. Sinänsä pieni sijoitus, jos tuo laatu nyt vaan on sitä samaa Honda laatua, kuin ennenkin.