Moro kaikille.
Hienoo huomata että suomestakin löytyy tietämystä ja intoa viritellä näitä vehkeitä. Aiemmin koittanut löytää tietoa lähinnä jenkkilän foorumeilta, mutta siellä tosaan kaikki tieto tuntuu perustuvan jonkun suositun tubettajan tekemiin testeihin tai muihin vähän kummallisiin uskomuksiin.. Osa toki ihan asiaakin.
Itsellä ei ole monkeytä, vaan msx 125 eli grom vm. 2022. Samaa tavaraahan monkey ja grom taitaa olla vähän eri kuorilla. Ostin rikkinäisenä copartilta muutama viikko takaperin. Nyt paikkailtu ajokuntoon ja ihan leppoisa pelihän tuo on ajella. Aiemmin mulla ollut isompia pyöriä. Viimekesänä oli Suzuki B-king turbolla, jonka jälkeen grom on mukavan huoleton ajettava
Modauksiksi olen alustavasti harkinnut putkiston ja ilmanoton avartamista pienellä budjetilla. Ecun säätämättä jättäminen vähän huolettaa, mutta en ala lähettelemään ecua toisellepuolelle maailmaa muutaman lisähevosen takia, eikä suomessa ecun flashaajiä taida olla? Jos alkaa häiritsemään niin ehkä kokeilisin laittaa 120cc suuttimen ja toivoa että vaikuttaa edes vähän. 14 eturattaan laitoin myös tilaukseen.
Jos jäänyt näihin sopivia vaimentimia tai alakauttaisia halpisputkistoja niin voisin ostaa, ja koittaa sovitella tähän omaan.
Kytkin tuntuu omaan käteen vähän hassulta, joten voisi noita jäykempiä kytkinjousia kokeilla paremman kahvatuntuman saamiseksi. Jostain luin että gen1 hayabusan jouset saattaisi toimia paremman puutteessa, mutta varmaa tietoa ei ole. Ehkä kokeilen. Olen niin osaamaton tilaamaan mitään ulkomailta..
Loppuun vielä kuva vehkeestä, vaikka ei tuossa mitään erikoista olekkaan.
Näytä liitetiedosto 100104