Honda Monkey 125 '18 (Z125ma) - Iso-Monkey

Viestiketju:
Honda Monkey 125 '18 (Z125ma) - Iso-Monkey

Vähän mietin että laittas sen rasvarin siihen haarukan ketjukumiin lähelle eturatasta. Porais vaan reikää siihen kumiin ja se levittäs sen rasvan sitten ketjuihin. Hyövääkö sitä öljyä levittää toiselle puolelle takarattaan kylkeen? Sotkee vaan ihan älytön. Vaan sotkee se spraykin takavanteen.

onko tuosta minkäänlaisia mielipiteitä? Minä kyllä kuuntelisin mielellään semmoisia
 
Toisessa pyörässä jo Cobbra paikoillaan,sotkee vähemmän kuin monet spray mallit.
Öljynä moottoriöljyä.
 
Olen eturattaan kylkeen laittanut pariin pyörän rasvarin syöttämään. Jarruputkesta saa näppärästi muotoiltua pään ja leviää rattaasta hyvin ketjuun.
 
Nyt kävi näin.

photo_2021-03-27_05-29-26.jpg
 
Mitenkäs toimii Supertrapin putki Mankissa? Mulla on parissa harrikassa ollut Supertrapin putki ja oli kyllä laadukas. Matalat mutta maltilliset äänet
 
Muutaman supertrapp - kopion oon rakennellut, mutta autoon, omenaporaan voisi moiset kyhätä, ulkonäkö ainakin miellyttää, samoin säädettävyys:peukku:
 
Ihan hyvinhän tuo tuntuu mankissakin pelaavan. Mukana tuli 8 kiekkoa, heitin 6 sisään. Hieman ehkä kovaääninen, täytyy varmaan yksi tai kaksi kiekkoa ottaa pois. Aavistuksen työläs homma vaan tuntuu olevan tuo päätylätkän purkaminen ja kasaaminen.

 
Ilmansuodatin, imupuoli ja suutinpohdintaa: https://konekansa.net/threads/honda-monkey-125-18-z125ma-iso-monkey.60678/page-4#post-314923

Jatkuu myös pari viestiä tuosta eteenpäin lähinnä suutinpohdintana.

Vakio-suuttimen injector dutystäkin löysin maininnan: https://konekansa.net/threads/honda-monkey-125-18-z125ma-iso-monkey.60678/page-6#post-323403

Suuttimen koosta nyt ei ole täyttä varmuutta kun en saa softaa lisenssin takia auki, mutta nuo edelliset höpinät on ihan uskottavia. Eikö se pienempi aRacer kerro missään suutinkokoa? Luulisi tuon olevan vaihdettavissa siinäkin mallissa, jolloin jokin kalibrointiarvo pitäisi jostain löytyä.

Taitaa tuo mini 5 olla jonkun verran karsitumpi.
Pohjakartan valinnassa oli vakio mankin suuttimen kohdalla 80c.c/min merkintä.
 
Mutta kun on PAKKO, et saa emännälle selitettyä miksi tämä laite pitää nyt ostaa ja laitella omanmieleiseen kuntoon....

Tuskin sulle puheluita tulee kenkä, laukku, yms. kaupoista, että emäntäs koittais perustella niitä hankintoja ;)
 
Tuskin sulle puheluita tulee kenkä, laukku, yms. kaupoista, että emäntäs koittais perustella niitä hankintoja ;)
No ei tietenkään ja sehän onkin oikein hyvä vasta-argumentti jos alkaa narinaa kuulumaan omasta ostoksesta, sillä saa kyllä iaka helposti myös joko koventuneen sananvaihdon tai muutaman päivän hiljaisuudenkin helposti aikaiseksi.
"Miksi sä tarvit uudena avainsarjan, onhan sulla niitä siellä tallissa ennestäänkin"
" Mä kerron heti, kun ite kerrot miksi sä tarvit uuden käsilaukun, onhan niitä sulla ennestäänkin, sitäpaitsi tän avainsalkun väri sointuu hienosti mun uusiin haalareihin..."
"Mihin haalareihin..."
Noihin jotka roikuu tulla, aion ostaa nekin..."

....MÖKS...

Ei vaiskaan, ei meillä näin, yhdellä tuttavalla kyllä.....
Teimme aikoinaan sanattoman sopimuksen että minä en mene emännän kanssa vaateostoksille eikä emäntä tule minun kanssani työkalukauppaan...
Aikani emännän ja mun siskojen ja heidän tyttäriensä kanssa helsingin rättikauppoja kierrettyä, oli kuulemma pakko olla mukana vaikka mitääne ei sanoa saanut vaatteista ja niiden varsinkin moneen kertaan sovittamisista, tuli mitta täyteen..... pois lähtiessä ajoin siihen lähellä motaria olevaan Biltemaan ja viiden minuutin kiertelyn jälkeen ku emäntä kysy, että mitä mä etin, sanoin, etten etsi mitään, tulin katselemaan kevään uusia malleja. Emäntä painu pihalle, kiertelin vielä puolisen tuntia kauppaa, auon avaimet kun oli mulla ja mennesäni sitte kaupasta pois autossa sanottiin koko matkan aikana yksi lause.

Musta tuntuu ihan just samalta, kun kierrellään eri rättikauppoja....

Sen jälkeen ei oo tarvinnu rättikaupaan lähtee "makutuomariksi"....
 
Vaimo halus sinisen mutta kun ei semmoista mitenkään saa, hän osti keltaisen. No nyt se on sininen. Hemmetin hankala oli selvittää tuota sinistä väriä. Ne osat jotka löydettiin sinisenä, ostettiin ja runkohan oli pakko maalata numeron takia. Holstinmäen automaalaamo oli suorastaan korvaamaton tässä hommassa. He selvittivät tuon tankin avulla tuon rungon sinisen maalikoodin salat.
 
Vaimo halus sinisen mutta kun ei semmoista mitenkään saa, hän osti keltaisen. No nyt se on sininen. Hemmetin hankala oli selvittää tuota sinistä väriä. Ne osat jotka löydettiin sinisenä, ostettiin ja runkohan oli pakko maalata numeron takia. Holstinmäen automaalaamo oli suorastaan korvaamaton tässä hommassa. He selvittivät tuon tankin avulla tuon rungon sinisen maalikoodin salat.
Aika hyvin kyllä noilla nykyisillä väriscannereilla saa sävyn tehtyä mallin mukaan.
 
Aracer mini 5 ecu ja af1 laajakaista moduuli tuli vihdoin laitettua paikalleen.
Aluksi tuntui, että ei se ecu sinne mahdu mitenkään. Sai sen mahtumaan, kun kotelossa olevia johtoja pidikkeistä irroitteli ja järjesteli.
Haaroituskaapeli tuli kuitenkin otettua varmuuden 4-1 versio vaikka olis se 2-1 riittänyt.
Liittimien päihin tulevien tulppien varret piti leikellä pois, niin sai mahtumaan ne pienempään tilaan.
Laajakaista moduuli on kiinni irroitettavalla karvateipillä.

IMG_20210327_162416.jpg


IMG_20210328_172014.jpg


IMG_20210328_180956.jpg


Lähti pyörimään ilman mitään erillistä karttaa, mutta nakutti ihan hitosti. Mankin peruskartalla nakutus hävis ja toimi muutenkin paremmin.
Mankiin ei ollut, kuin yksi kartta ja msx:sään oli useita.

Screenshot_20210327-193109.jpg


Screenshot_20210328-131619.jpg


Pyörittelin ja ajoin muutaman kilometrin lenkin autotunella.

Screenshot_20210327-201218.jpg


Mitään asetuksia en vielä muuten juurikaan muutellut. Paremmin noista ymmärtävät saa antaa hyviä vinkkejä asetusten suhteen.
 
Aracer mini 5 ecu ja af1 laajakaista moduuli tuli vihdoin laitettua paikalleen.
Aluksi tuntui, että ei se ecu sinne mahdu mitenkään. Sai sen mahtumaan, kun kotelossa olevia johtoja pidikkeistä irroitteli ja järjesteli.
Haaroituskaapeli tuli kuitenkin otettua varmuuden 4-1 versio vaikka olis se 2-1 riittänyt.
Liittimien päihin tulevien tulppien varret piti leikellä pois, niin sai mahtumaan ne pienempään tilaan.
Laajakaista moduuli on kiinni irroitettavalla karvateipillä.

Näytä liitetiedosto 74132

Näytä liitetiedosto 74133

Näytä liitetiedosto 74134

Lähti pyörimään ilman mitään erillistä karttaa, mutta nakutti ihan hitosti. Mankin peruskartalla nakutus hävis ja toimi muutenkin paremmin.
Mankiin ei ollut, kuin yksi kartta ja msx:sään oli useita.

Näytä liitetiedosto 74135

Näytä liitetiedosto 74136

Pyörittelin ja ajoin muutaman kilometrin lenkin autotunella.

Näytä liitetiedosto 74138

Mitään asetuksia en vielä muuten juurikaan muutellut. Paremmin noista ymmärtävät saa antaa hyviä vinkkejä asetusten suhteen.

Onpas tuo mini aika pieni ja virtaviivainen. Tuo oma aRacer on ihan jämpti sopivuudeltaan ja älytön klohmo. Ei oikein pysty ees miettimään jättää johtoja akun alle. Pitää napata foto kun muistaa, akku kun ei oo nyt talviseisokin aikaan paikallaan. Noita penkinaluskuvia löytyy tän ketjun alkupuolelta ja taisin sulle yv:nä jonkun heittää.

Oliko tuossa AF1:n johtosarjassa valmiina tuo sulakekotelo? Omassa tuli vaan suorat johdot, liittimet toki päissä.

Tuo softa säädättää AFR:n 13.3 tasoon (ja korjauskartalla 13.0 tietyissä tilanteissa, joskin autotune huomioi tämän - ja sit on toki muitakin korjauksia, mm. ylilämpö 130C+). Mobiiliappsin kanssa en oikein osaa konsultoida kun en ole käyttänyt. Mutta perusasioiden kauttahan nuo kartat alkaa muodostua.

Ensin bensakartat kuntoon, eli monipuolista ajoa autotunen seurassa. Sen jälkeen sitten sytkää lisää tehoalueille. Käytännössä vakiokoneen sytkät pitää säätää MBT mukaan kun ei tuolla vakiomoottorilla ole sitä perinteistä nakurajaa. Kolmantena juttuna sitten lopettaa tuon autotunen käytön ja säätää bensakarttaa vähän taloudellisemmaksi kuin 13.3 afr siellä missä rikastusta ei tarvita. Hyvä huomata tuossa sitten myös se, että bensa on yksi tuon koneen jäähdytystavoista. Samoin ns. kovilla bensakartoilla voi korjailla moottorin luonnetta.

AF1:llä voi ajaa myös closed looppia, eli kun säädöt on tehty, niin tuo pitää säädöt ja suorittaa olosuhdekorjauksia tarpeen mukaan.
 
Onpas tuo mini aika pieni ja virtaviivainen. Tuo oma aRacer on ihan jämpti sopivuudeltaan ja älytön klohmo. Ei oikein pysty ees miettimään jättää johtoja akun alle. Pitää napata foto kun muistaa, akku kun ei oo nyt talviseisokin aikaan paikallaan. Noita penkinaluskuvia löytyy tän ketjun alkupuolelta ja taisin sulle yv:nä jonkun heittää.

Oliko tuossa AF1:n johtosarjassa valmiina tuo sulakekotelo? Omassa tuli vaan suorat johdot, liittimet toki päissä.

Tuo softa säädättää AFR:n 13.3 tasoon (ja korjauskartalla 13.0 tietyissä tilanteissa, joskin autotune huomioi tämän - ja sit on toki muitakin korjauksia, mm. ylilämpö 130C+). Mobiiliappsin kanssa en oikein osaa konsultoida kun en ole käyttänyt. Mutta perusasioiden kauttahan nuo kartat alkaa muodostua.

Ensin bensakartat kuntoon, eli monipuolista ajoa autotunen seurassa. Sen jälkeen sitten sytkää lisää tehoalueille. Käytännössä vakiokoneen sytkät pitää säätää MBT mukaan kun ei tuolla vakiomoottorilla ole sitä perinteistä nakurajaa. Kolmantena juttuna sitten lopettaa tuon autotunen käytön ja säätää bensakarttaa vähän taloudellisemmaksi kuin 13.3 afr siellä missä rikastusta ei tarvita. Hyvä huomata tuossa sitten myös se, että bensa on yksi tuon koneen jäähdytystavoista. Samoin ns. kovilla bensakartoilla voi korjailla moottorin luonnetta.

AF1:llä voi ajaa myös closed looppia, eli kun säädöt on tehty, niin tuo pitää säädöt ja suorittaa olosuhdekorjauksia tarpeen mukaan.

Ihan tarpeeksi iso kooltaan tuo mini jo on.
Sulakekotelo tuli paketissa mukana.

Kiitos vinkeistä asetusten suhteen.
Laitan jonkun kuvan sovelluksen alkuvalikoista.

Screenshot_20210327-201943.jpg


Screenshot_20210327-201353.jpg


Screenshot_20210327-201358.jpg
 
Olisiko jollain foorumilaisella Takegawan SP putkea myydä? Kokeillaan onnea ennenkuin laitan Webikelta tulemaan.
 
Takaisin
Ylös