Harrastelinjan rengaskoneet

Viestiketju:
Harrastelinjan rengaskoneet

Valmistajaa en tiedä, mutta eräässä rengaspajassa mulle laitettiin aluvanteisiin liimapainot. Ensimmäinen putosi pajan lattialle. Tilalle laitettiin lyöntipainot. Toisen painonauhan löysin oman tallin lattialta. Siksi lyötävät painot kiinnostaa.
Joo, sellaista se on kun tekee paskaa työjälkeä.


Itse puhdistan liimattavan pinnan puhdistusspraylla tai tinnerillä. Onhan siinä 10 sekunnin vaiva, kun ensin pitää pyyhkäistä puhtaaksi ja lopulta paino siihen samaan kohtaan.
 
Joo, sellaista se on kun tekee paskaa työjälkeä.


Itse puhdistan liimattavan pinnan puhdistusspraylla tai tinnerillä. Onhan siinä 10 sekunnin vaiva, kun ensin pitää pyyhkäistä puhtaaksi ja lopulta paino siihen samaan kohtaan.
Monethan vielä lämmittää lisäksi kuumailmapuhaltimella että varmasti tarttuu kunnolla.
 
Kyllä ne on kuran päälle liimattuja.
Tai vanteet eivät ole olleet vuorokautta lämpenemässä +25 asteisessa korjaamohallissa. Ei tarvitse olla kovin kylmät vanteet, niin liima ei tartu, kun kondenssi pitää pinnan kosteana.
 
Poraruuveilla ku laittaa, nih pysyy ne painot kiinni ............................. :rolleyes:
 
Ja ihan joka kapineessa ei sellaisia 20-30g heittoja huomaa edes......
 
...juu ei vaikuta mokomat grammat taajamanopeuksissa yhtään.
 
Eikä kaikkea ravistusta saa pois renkaita painottamalla.

Painotuksenkin voi tehdä joko rengaskoneen haluamalla tavalla, tai sitten oikein. Siks ite ostan henkilöautojen rengastyöt kaverilta joka tekee ne pienillä painoilla tasapainoon. Riittävän monta kertaa nähny vierestä kun etenkin tarvikevanteita ja/tai kieroja painottaa, niin kone voi määrätä jonkun 200g painoa toiselle puolen, mitä tuo kaveri ei todellakaan laita. Hetken pyörittää rengasta koneessa, laittaa ehkä jonkun tilapäisen pienen painon johonkin millä saa huijattua konetta. Jonka jälkeen painot voi olla 5g+20g vanteen samalle reunalle eri kohtiin.

Yleensä isot painot on jo lähtökohtaisesti merkki siitä, että jotain isoa on vituillaan ja sitä ei voi rengaskoneen ehdottamilla painoilla korjata. Tai osa siitä painosta pitäisi saada muualle kuin koneen osoittamaan kohtaan.

Tuo sälli on erikoistunut mm. vannetöihin, eli saa myös oikaistua ja korjattua epäkelpoja vanteita, samoin maalaustyöt onnistuu nähen kauttaan (läpimyy halvemmalla kuin maalausfirma suoraan).


Olkoot kenen mielestä miten hifistelyä tahansa, niin noilla omilla henkilöautoilla teetätän rengastyöt minimi 5g jos en nollaa saa toivoa. On joo matalaa rengasprofiilia, jäykkää alustaa, nautiskellaan niistä asfalttisilla mutkapätkillä lakisääteisiä nopeusrajoituksia noudattaen. Ja yleensä renkaat tulee tasapainotettua vähän ajomäärästä riippuen max parin vuoden välein. Kausivaihdoissa tulee pestyä ja vahattua vanteet. Kesäkumeihin ei yleensä kerry kiviä niin pahasti, että alkaisi häiritä tasapainoasiaa.
 
Painotuksenkin voi tehdä joko rengaskoneen haluamalla tavalla, tai sitten oikein. Siks ite ostan henkilöautojen rengastyöt kaverilta joka tekee ne pienillä painoilla tasapainoon. Riittävän monta kertaa nähny vierestä kun etenkin tarvikevanteita ja/tai kieroja painottaa, niin kone voi määrätä jonkun 200g painoa toiselle puolen, mitä tuo kaveri ei todellakaan laita. Hetken pyörittää rengasta koneessa, laittaa ehkä jonkun tilapäisen pienen painon johonkin millä saa huijattua konetta. Jonka jälkeen painot voi olla 5g+20g vanteen samalle reunalle eri kohtiin.

Yleensä isot painot on jo lähtökohtaisesti merkki siitä, että jotain isoa on vituillaan ja sitä ei voi rengaskoneen ehdottamilla painoilla korjata. Tai osa siitä painosta pitäisi saada muualle kuin koneen osoittamaan kohtaan.

Tuo sälli on erikoistunut mm. vannetöihin, eli saa myös oikaistua ja korjattua epäkelpoja vanteita, samoin maalaustyöt onnistuu nähen kauttaan (läpimyy halvemmalla kuin maalausfirma suoraan).


Olkoot kenen mielestä miten hifistelyä tahansa, niin noilla omilla henkilöautoilla teetätän rengastyöt minimi 5g jos en nollaa saa toivoa. On joo matalaa rengasprofiilia, jäykkää alustaa, nautiskellaan niistä asfalttisilla mutkapätkillä lakisääteisiä nopeusrajoituksia noudattaen. Ja yleensä renkaat tulee tasapainotettua vähän ajomäärästä riippuen max parin vuoden välein. Kausivaihdoissa tulee pestyä ja vahattua vanteet. Kesäkumeihin ei yleensä kerry kiviä niin pahasti, että alkaisi häiritä tasapainoasiaa.
Näihän se on, että autojen renkaat kun painottaa loppuu ravistukset. Mutta kaikissa tapauksissa tärinät ei lopu renkaiden painotuksella.
 
Nokian renkaita en muista yksiäkään, mitkä olisi alle 50 g painolla menneet, vaikka samoille vanteille menee laaturenkaat 10-30 g painoilla.
 
Nokian renkaita en muista yksiäkään, mitkä olisi alle 50 g painolla menneet, vaikka samoille vanteille menee laaturenkaat 10-30 g painoilla.
Eikä ole ihan 1 eikä 2 nokian rengasta joista on pettänyt runko sillain että on vyö poikki ja piikejä kuvion selästä läpi, lisäksi hakkapeliitta nastarenkaat yleensä tahtoo kulua sillain jämerästi että ne alkaa meluamaan ihan järjettömästi
 
Eikä ole ihan 1 eikä 2 nokian rengasta joista on pettänyt runko sillain että on vyö poikki ja piikejä kuvion selästä läpi, lisäksi hakkapeliitta nastarenkaat yleensä tahtoo kulua sillain jämerästi että ne alkaa meluamaan ihan järjettömästi
Varsinkin pakettiauton renkaat on tuollaisia.
 
Ite käytin pakuissa nokiakuvioista rengasta, sanoivat silloin että oli misukan runko.
Kyljessä luki Ässä
 
Postin täti toi tänään uudet kumit. Vaan nyt tultiin tiukkojen valintojen eteen. Viedäkö pajalle vaihdettavaksi, vaihtaako ite ja pajalla tasapainotus vai tasapainottaako ite? On niitä kuplamallin laitteita noin sataseen. Löytyy hyllystä prätkille tarkoitettu, joka varmaan ajais asiansa, jos olis joku adapteri, jolla sen sais kiinnitettyä. Vanha napakin ajais asiansa.
Toisaalta noilla vanhoilla ajais viel useamman kuukauden, vaan parin kuukauden päästä leima, ni siihen kuitenkin joutuis vaihtaa, kun nykyään nillittävät niin pienestä.

Tää nyt on kulunein, osassa ainakin milli enempi pintaa.
IMG_20240424_174128146.jpg
 
Takaisin
Ylös