3D-tulostus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -MV-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Periaatteessahan tuo olisi toteutettavissa ihan jollain parin euron kokoisella latikalla, johon kolvaa kiinni pätkän putkea joka on tyköistuva tuohon muoviin.

Mersu on kuitenkin päättänyt tuolla alueella muutenkin harjoittaa metallin vähentämistä, niin ei nyt pilata hänen projektiaan metallia lisäämällä.

Minä olen päätynyt siihen, että teen protot omalla tulostimella ja tilaan tuotanto-osat weerg.com ista. Tyypillinen osa nylonista satojen kiloeurojen HP:llä tulostettuna maksaa kympin kahta puolta, ja laatu sekä lujuus on ylivoimainen.

Minä olen päätynyt siihen, että teen protot omalla tulostimella ja tilaan tuotanto-osat weerg.com ista. Tyypillinen osa nylonista satojen kiloeurojen HP:llä tulostettuna maksaa kympin kahta puolta, ja laatu sekä lujuus on ylivoimainen.
Hyvä konsepti. Tulostuspalveluita alkaa olla joka kylällä ja hinnat tosiaan kohtuulliset. Mallinnushan noissa usein on se työläs osuus jos jotain jo olemassa olevaa haluaa uudelleen tuottaa.

Pistinpä koneen luppoaikana tekemään lisää telineitä poranterille ja kierretapeille kun niitä edelleen pyörii pöydillä.

IMG_20210819_224857.webp

Ei huonompi ajatus. Piirtelin kahvia hörppiessä yhden version kokeeksi, pistän tosin eka nopeamman proton tulostumaan missä numeroista pari erilaista versiota niin näkee kumpi on fiksumpi.

O-rengas 15-50 v1.webp

Tuohon rinkula mittariin vielä johki kohtaan vaikka puolen millin jaolla urat tai raot joissa voi mitata renkaan paksuuden.

Senhän nyt saa tönärillä aika helposti. Mut sisä-ID mittaa on pirullinen tönärillä mittailla ....

Senhän nyt saa tönärillä aika helposti. Mut sisä-ID mittaa on pirullinen tönärillä mittailla ....
Olinpas hölmö kun en tajunnut, että eihän tuota koko kapinetta tarvi, voihan sen rinkulan mitata tönärillä. Sisä mitankin saa laskemalla kun ulkomitasta vähentää kaksi kertaa aineen paksuuden pois. Ja kylläpä olen ihan hyvin saanut mitattuakin sen sisämitan tönärillä.

Tuohon rinkula mittariin vielä johki kohtaan vaikka puolen millin jaolla urat tai raot joissa voi mitata renkaan paksuuden.

Kaupallisessa versiossa Etran tiskillä oli jalustan reunassa urat näille tyypillisimmille O-rengaspaksuuksille.

Mittaahan nuo tönärillä mutta tuon mittalaitteen etu on nopeus.

Olinpas hölmö kun en tajunnut, että eihän tuota koko kapinetta tarvi, voihan sen rinkulan mitata tönärillä. Sisä mitankin saa laskemalla kun ulkomitasta vähentää kaksi kertaa aineen paksuuden pois. Ja kylläpä olen ihan hyvin saanut mitattuakin sen sisämitan tönärillä.
Vähän isommat, esim 50-70mm ja +, ID mitan omaavat ovat aika kettumaisia mitattavia.
Jokin 10-30mm ID on viel aika helppo, jos on edes normi lankavahvuus, mut ohutlankaiset onkin kettumaisempia. Esim jokin ID 70mm ja lankavahvuus vaikka 1.6mm ......

Vähän isommat, esim 50-70mm ja +, ID mitan omaavat ovat aika kettumaisia mitattavia.
Jokin 10-30mm ID on viel aika helppo, jos on edes normi lankavahvuus, mut ohutlankaiset onkin kettumaisempia. Esim jokin ID 70mm ja lankavahvuus vaikka 1.6mm ......
Helppohan se on sopivan pullonkaulan tai muun kartion päälle asettaa ja mitata.

Samanmoinen mittaus ku on autojen/traktoreiden/työkoneiden kiilahihnoilla, ei niitäkään tartte ku laittaa mittalaitteeseen ja mittaa.
Eli periaatteessa pitäs mennä tönärillä melko helposti...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin