Varaosaa Opeliin 3D-printaten

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sytem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikö noissa halogeenien pesureissa ole sama juttu kuin takalasinpyyhkijässä/-pesurissa, eli mikäli varuste on autoon asennettu niin sen pitää myös toimia?

Sama tosiaan että jos manuaalinen ajovalojen korkeuden säätö (eli siis potikka kabiinissa ja moottorit lampuissa), niin sen tosiaan pitää toimia, oli vuosimalli mikä tahansa.

Etusumaritkaan eivät ole pakolliset, mutta mikäli ne autossa on niin niiden on toimittava, oltava säädetyt oikein ja lasien ja heijastimien oltava kunnossa.
Ennen oli noin. Nyt ei tarvitse toimia, mikäli ei ole pakollinen varuste.
 
Mullakin on autoon ollut päivävalojen asennus vaiheessa melkein 3 vuotta. Muutama johdonpätkä ja rele on vielä asentamatta. Auto on katsastettu 2 kertaa tänä aikana ja kummallakaan kerralla niistä ei edes kysytty mitään.
 
Hyundai Sonataan oli joskus takavuosina tarve noihin peitelätkiin joiden alta spruutta ponnistaa, maahantuojalla pelkkä muoviläpyskä maksoi 600 € /kpl...nykyhinnoittelusta ei tietoa.
Screenshot_20200801_200850_com.android.gallery3d.webp
 
Pakollisuudesta mulla ei oo tarkempaa käsitystä, tuossa eivät olleet kuulema mihinkään kytkettynä. Omassa ajopelissä, alunperin Belgiaan myydyssä Volvossa ei pesureita oo koskaan ollutkaan, ja niitä tulee kyllä säännölliseen kaivattua. Sen verran luokattoman huonot valot siinä jo normaalistikin, ettei juuri kuraa kestä päällensä saada jos jotain haluaa nähdä. Sopivan ikävällä syksyn kurakelillä Lahden motarilla meinaa taukopaikat olla liika harvassa että käy tuikkuja suihkepullon ja rätin kanssa aukomassa.
 
Eikö noissa halogeenien pesureissa ole sama juttu kuin takalasinpyyhkijässä/-pesurissa, eli mikäli varuste on autoon asennettu niin sen pitää myös toimia?

Sama tosiaan että jos manuaalinen ajovalojen korkeuden säätö (eli siis potikka kabiinissa ja moottorit lampuissa), niin sen tosiaan pitää toimia, oli vuosimalli mikä tahansa.

Etusumaritkaan eivät ole pakolliset, mutta mikäli ne autossa on niin niiden on toimittava, oltava säädetyt oikein ja lasien ja heijastimien oltava kunnossa.
Ei tartte olla halogeniautoissa pesureita EI ainakaan vanhoissa uudemmista en sitten mitään tiedä koska sellasia en omista,keväällä viimeksi katsastin -91 auton eikä siinä ole pesureita ollu yli 10 vuoteen
 
Ei tartte olla halogeniautoissa pesureita EI ainakaan vanhoissa uudemmista en sitten mitään tiedä koska sellasia en omista,keväällä viimeksi katsastin -91 auton eikä siinä ole pesureita ollu yli 10 vuoteen

Tuon ikäisessä ei juurikaan ole yleisiä vaatimuksia varusteista. Riittää kun valot ja jarrut toimii, päästöt on siedettävät ja pohjassa on reikien lisäksi peltiä.

Oliko nyt 1997 minkä jälkeen käyttöönotetun auton pitäisi vastata tyyppihyväksyntäänsä. Tarkoittaa ehkä helppona esimerkkinä sitä, että tuota uudemmissa pakoputken korjaaminen vaatii aina malliin hyväksytyt osat. Liimaat simonssin tilalle, niin se on peruste korjauskehoitukselle.

(toki tiedän, että tässä pakoputkiasiassa on kehotettu käyttämään maalaisjärkeä)

=> jos siis tyyppihyväksynnässä on halogen valot ja pesurit, niin edelleen näkisin pesureiden kuuluvan toimivina katsastusvarustukseen.
 
alustan osalta on katsuri vaatinu -97 golffiin laput aikoinaan. Muista osien vaihdoista, esim. juurikin pakoputki ja valojen pesurien poisto ja istuimien vaihto ei puhunu niistä mitään.. kerran kuunteli muka moottoria ja sano notta ei kuulosta volkkarin diisseliltä..
sanoin että lohkossa on vw valumerkinnät ja diisseliä oon tankannu ni ei siitä sit enempää..
Oli Tdi kone mekaanisella pumpulla ja jollain pikkusen isommalla ahtimella..
mut joo, kyl -98 lähtien suurinosa vaihdettavista osista pitänee olla tyyppihyväksyttyjä..
 
Mullolis Hillmann California Coupe, mitä tekis mieli ruveta pajoottamahan väliruoto- eskoortin alusta osilla, pohojia ja helmat varissu jo isänmaahan, olis näppärä biili zetecillä varustettuna, näitä Hillmanneja on KLB:n mukaan tuotu Suomeen 2 kpl....tämänruotoinen siis:
Screenshot_20200809_140459.webp
 
Viimeksi muokattu:
Iteä ei moinen kombinaatio kiehdo, mutta kaikkinainen rakentelu ja luutuneiden tapojen romukoppaan tunku ja rajojen kolistelu on enemmän kuin suotavaa, samoin rakenneltujen laitteiden leimaus suikkapäiden harmiksi.
Toki pitää varmistaa se, että konttuuri on rakentelijaystävällinen.
Eräällä katsastusasemalla suikkapää kosti yhden kyläkoulun lopettamisen...
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös