Homma etenee...
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
(Tietää jo miten tässä taas käy...)Ostin marketista eilen halvimman webbikameran ja tökkäsin sen tuohon octoprint-raspberryyn kiinni. Nyt näkee verkon yli mitä härveli puuhailee.
Täytyy vielä suunnitella ja tulostaa kiinnike tuolle kameralle, sekä säätää muutenkin asetuksia paremmaksi. Nyt se on 'lopullisesti asennettu'![]()
Näytä liitetiedosto 71822

Tulostin on usb-piuhalla kiinni tuossa raspberryssä. Kosselissa on edelleen oma ohjaimensa ja firmiksensä. Olen nyt tulostellut siten, että raspberry 'striimaa' koodia tuonne tulostimeen. Tohon raspberryyn saa raahattua tulostettavat tiedostot hiirellä pudottamalla.Duoda duoda, tulostimen ohjaimena toimii raspberry suoraanko, vaiko ohjaako jotain arduinoa siinä välissä?
Mulla on rostokki naftaliinissa, ollu melkein aina, kun maapallo ei ollu vielä valmis delta tulostimelle sillon kun sen tein. Prusa oli niin joka suhteessa parempi sillon joskus ainakin, vieläkin kyllä rokkaa![]()
Ja mihin se Cura mun tapauksessa lähettäisi? Tulostimessa on USB-portti, joten se syö vähän huonosti tuota networkkia.Curasta lähtee näppärästi tulostus käyntiin kun klikkaa vaan "print over network"
Näytä liitetiedosto 71839
Tuota tyhmä kysymys, kun en itse noista mitään ymmärrä. Onko nuo kaikki 3D-tulostimet rakennussarjoja, joihin pitää viritellä vaikka mitä ihmeellisiä systeemeitä ja lisäohjelmistoja tietokoneen lisäksi? Eli pitää olla vakavasti harrastesuuntautunut tietotekniikka-alalle, että laitetta pystyy käyttämään. Vai onko tuo kaikki harrastuksen hifistelyä paremmaksi? Eli saako kaupasta toimivaa 3D-tulostinta, jonka ohjelmistot ladataan tietokoneelle ja tämän jälkeen laite on käyttövalmis. Olettaen teitysti, että oikeat suunnitteluohjelmat on käytössä. Itselläkin olisi aina välillä tarvetta moiselle värkille, mutta mitä näitä juttuja on lukenut, niin ensin olisi edessä vuosien tietotenkiikan opinnot, ennen kuin laitetta saisi edes koekäytettyä.
Tuota tyhmä kysymys, kun en itse noista mitään ymmärrä. Onko nuo kaikki 3D-tulostimet rakennussarjoja, joihin pitää viritellä vaikka mitä ihmeellisiä systeemeitä ja lisäohjelmistoja tietokoneen lisäksi? Eli pitää olla vakavasti harrastesuuntautunut tietotekniikka-alalle, että laitetta pystyy käyttämään. Vai onko tuo kaikki harrastuksen hifistelyä paremmaksi? Eli saako kaupasta toimivaa 3D-tulostinta, jonka ohjelmistot ladataan tietokoneelle ja tämän jälkeen laite on käyttövalmis. Olettaen teitysti, että oikeat suunnitteluohjelmat on käytössä. Itselläkin olisi aina välillä tarvetta moiselle värkille, mutta mitä näitä juttuja on lukenut, niin ensin olisi edessä vuosien tietotenkiikan opinnot, ennen kuin laitetta saisi edes koekäytettyä.
Joo. Mulla se menee tulostimelle, tosin joskus bugaa jotain ja joutuu tikun kanssa leikkimään.Ja mihin se Cura mun tapauksessa lähettäisi? Tulostimessa on USB-portti, joten se syö vähän huonosti tuota networkkia.
Aikaisemmin tulostin Curasta USB:n kautta, mutta siinä tuli tulostusjälkeen jotain sotkua.
Tuossa vielä @LPR :lle kuva tänään tulleesta rakennussarjasta. Ohjeet on yhdellä A3 arkilla. Muutos edelliseen rakennussarjaan on melkoinen, koska se tuli aikanna täysin paloina. Toki tuossa varmaan käyttöönotossa pitää säätää rajakytkimiä ynnä muuta, että ihan napista ei lähde.
Näytä liitetiedosto 71847
Just tulin Panimolta. 1,5h fillarilla ja kolmen vartin äijäjumppa siihen perään. Nyt tässä suihkunraikkaana odottelen uunifetapastan valmistumista. Huomenna iltasella jos ehtis kasaamaan tuon.Miksei vielä oo mitään ensiprinttien esittelyä ja tuotearviota täällä foorumilla?
äijäjumppa
uunifetapastan
Ei joka päivä voi hitsata ja valaa betonia samalla kun paistaa hiiligrillillä sisäfilettä ja katselee ukkosta.Ok, ymmärrän...
Eikä tarvitse. Prusaslicerissa on vaikka kuinka valmiita profiileja eri merkkisille filamenteille. Lisäksi on yleisprofiilit, joiden kanssa ainakin 3DJaken PLA ja PETG toimivat suoraan.Täytyy muistaa että jos haluaa käyttää Prusan asetuksia niin muovit on myös tilattava Prusalta. Suuria eroja eri laatumerkkienkin samoissa muoveissa ja myös eri väreissä
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.