Varjoliito

Viestiketju:
Varjoliito

Ai perrhanas, tämä oliosi laskuvarjohypyn ohella semmoinen homma mikä pitäsisi ehdottomasti päästä kokeilemaan.
 
Uudestaan katsottuna edelleen näyttää tuossa paikassa lentely yhtä tarkalta puuhalta kuin pärekaton kulotus. :eek:
 
Kyllä tuossa monta kertaa jalat osui puunlatvoihin.Piti vaan olla tarkkana etteivät siiven punokset osu oksiin.Siinä voi silloin käydä vanhanaikaisesti.Tandem-varjoliitimen kyytiin pääsee ihan kursseja käymättömätkin eli ei muuta kun kokeilemaan ja jäämään lajiin koukkuun:)
 
Siinähän mitä todennäköisimmin käy juurikin niin että koukkuuntuu...
 
Uudestaan katsottuna edelleen näyttää tuossa paikassa lentely yhtä tarkalta puuhalta kuin pärekaton kulotus. :eek:

Vastannee tumman syvyyden puoleensavetävyyttä, joka ilmituli eilisillan uutisissa jäänalussukeltajan etsiessä jään alla hapen luovutusaukkoa hoosiannaa huutaville keuhkoilleen. Kovanahkainen naisimmeinen oli tuo avantosuunnistaja, hatunnosto kaikille extremelajien harrastajille:)
 
Mites anglia67 venyttää punokset, onko sulla mitään hyvää/helppoa konstia millä sais punokset saman mittaisiksi ja oikeaan pituuteen, pitäisi oma siipi venytellä kun päässy kastuun kunnolla pari kertaa
 
Mites anglia67 venyttää punokset, onko sulla mitään hyvää/helppoa konstia millä sais punokset saman mittaisiksi ja oikeaan pituuteen, pitäisi oma siipi venytellä kun päässy kastuun kunnolla pari kertaa
Olen vaan kiinnittänyt yhden kantohihnan kerrallaan liinalla puunrunkoon ja järjestelmällisesti vetänyt siiven puolelta punos kerrallaan käsin reilulla voimalla.Jotkut punokset oikein napsahtelevat kun ne venyvät takaisin oikeisiin mittoihin.En tosin ole juuri mittaillut punoksia.Pitääkin ottaa asiakseen ja tutkia asia.Punosten kutistuminenhan vaikuttaa siiven lento-ominaisuuksiin.
 
Olen vaan kiinnittänyt yhden kantohihnan kerrallaan liinalla puunrunkoon ja järjestelmällisesti vetänyt siiven puolelta punos kerrallaan käsin reilulla voimalla.Jotkut punokset oikein napsahtelevat kun ne venyvät takaisin oikeisiin mittoihin.En tosin ole juuri mittaillut punoksia.Pitääkin ottaa asiakseen ja tutkia asia.Punosten kutistuminenhan vaikuttaa siiven lento-ominaisuuksiin.

Pitääpä kokeilla venyttää puutasvasten kun tulee vähän kuivemmat kelit pihalle, juu aika paljon vaikuttanut lento-ominaisuuksiin, enne kastumisia pääsi ilmaan 20m juoksulla nyt saa pinkoa vähintään 50m, mulla on siis sky1.1 selässä
 
Jos keliennusteet pitävät paikkansa niin ensi perjantaina voisin koeponnistaa uusitun varjoliitovinssin.Kypäräkamera messiin niin saatte todistusaineistoa kuinka äijää viedään kun pässiä narussa:p
 
En tiedä itkeäkö vai nauraa.Keli aivan täydellinen ja kaikki oli jo valmiina koehinausta varten mutta eihän se mennytkään niinkun strömsöössä.Vinssin kaasunohjausservo sanoi sopimuksensa irti.No ei siinä muuta kun kamat takaisin talliin ja tallin ovi kiinni.Tähän alkaa pikkuhiljaa jo tottumaan:p.Täytynee käydä ostamassa servo sitten joskus ehkä......:confused:.Ei muuta kun rinnelentopaikkoja metsästämään ja sinne lentelemään toistaiseksi;)
 
Kasinuhvitallille kävelin aamupäivällä ja tuli mieleen tämä topicci, täällä puhallellut harvinaisen pitkäkestoisesti ja tasaisesti, naakatkin räpisteli vaan myötätuuleen :D
 
En ollut, vaikutan Pohjois-pohjanmaalla.

Todella ikävä tuo Salon tapaus
 
Pitkästäaikaa tuli "pakkolasku", lennonaikana temppuili moottori jo useampaan otteeseen, pätkytteli ja "booas" viimein se sitten sammui onneks oli korkeutta n.300m niin sai rauhassa kahtella hyvän laskupaikan. Tapahtuman kuvasin Gopro:lla mutta jostain syystä muistikortti on tyhjä, gopro kyllä näyttäs että siellä on 1video mutta ei näy kun kytkee koneeseen kiinni taikka koittaa pelkällä muistikortilla. Nyt se on alustettu joten nyt siellä ei ainakaan ole mitään, olis ollu mukava kuunnella kuuluuko sammumishetkellä mitään ylimääräistä moottorista, pitää tutkailla moottoria kun kerkeää
 
Takaisin
Ylös