Jonkin aikaa tuli taas vietettyä Portterin kimpussa.
Valoa näkyi jo tunnelin päässä, mutta se kuitenkin pimeni uudelleen.
Katsoin hallille päästyäni prikoista, että kansi ei ole siinä, missä se on todennäköisesti koko ikänsä ollut. Avasin ruuvit ja varovasti lähdin siirtämään kantta nestepään suuntaan. Joka siirron jälkeen koitin starttia. Olisko ollu viides siirto kun pääsin vanhoihin prikan jälkiin asti, jolloin kansi piti olla samassa jäljessä kuin ennen avausta. Piiiiitkääääää starttia ja alkoihan se lupaamaan. Lopulta lähti jopa käymään. Kävi huonosti ja otti vaisusti kierroksiakin.
Annoin koneen käydä rouskuttaa ja kytkin auton tietokoneeseen kiinni, jotta saadaan vielä pumpun ajoitus kohdilleen. Pumpun ajoitus näytti lukemaa 003 kun se pitäisi olla siellä lähelle 055. Eli auto sammuksiin ja ennakkoa säätämään. Varovainen säätö ja auto käymään. Tai piti laittaa käymään, mutta ei se lähtenyt. Ei niin pitkää starttia olisi starttimoottori kestänyt, että olisi edes luvannut. No sitten ajattelin siirtää vielä kantta "isommalle". Ruuvit auki ja hieman nestepäätä kohti. Starttia, mutta ei edes lupaa. Sitten otettiin ajoitusta takaisin siihen, missä se lähti käymään. Starttia, mutta ei edes lupaa. Sitten siirsin kannen takaisin vanhoihin "alkuperäisiin" jälkiin ja taas starttia. Ei edes lupausta käynnistyksestä. Sitten oli akkukin jo niin tyhjä, että päätin jättää lataukseen ja lopettaa tältä päivältä.
Kysymys kuuluukin, että onko tuo kannen säätö sellainen, että on olemassa jokin keskiasento, missä se yleensäkään suostuu käynnistymään?
Vai pitäisikö lähteä käyntiin muualla paitsi liikaa remmin puoleisessa päädyssä?
Itseltä kun ei löydy tuota heittokelloa, pitänee pyytää joku katsomaan se ajoitus kohdalleen ja sitten alkaa hakea kannelle paikkaa.
Tai entä jos vaan nielen ylpeyteni ja vien pumpun dieselkorjaamoon. Saavatko he sen kannen oikeaan kohtaan mittareilla ja tietokoneilla?
Ihmismieli on vaihtuvainen. Niin innoissani aamulla lähdin pajalle ja kuinka paska fiilis taas olikaan kun lähdin sieltä kotiin.
Valoa näkyi jo tunnelin päässä, mutta se kuitenkin pimeni uudelleen.
Katsoin hallille päästyäni prikoista, että kansi ei ole siinä, missä se on todennäköisesti koko ikänsä ollut. Avasin ruuvit ja varovasti lähdin siirtämään kantta nestepään suuntaan. Joka siirron jälkeen koitin starttia. Olisko ollu viides siirto kun pääsin vanhoihin prikan jälkiin asti, jolloin kansi piti olla samassa jäljessä kuin ennen avausta. Piiiiitkääääää starttia ja alkoihan se lupaamaan. Lopulta lähti jopa käymään. Kävi huonosti ja otti vaisusti kierroksiakin.
Annoin koneen käydä rouskuttaa ja kytkin auton tietokoneeseen kiinni, jotta saadaan vielä pumpun ajoitus kohdilleen. Pumpun ajoitus näytti lukemaa 003 kun se pitäisi olla siellä lähelle 055. Eli auto sammuksiin ja ennakkoa säätämään. Varovainen säätö ja auto käymään. Tai piti laittaa käymään, mutta ei se lähtenyt. Ei niin pitkää starttia olisi starttimoottori kestänyt, että olisi edes luvannut. No sitten ajattelin siirtää vielä kantta "isommalle". Ruuvit auki ja hieman nestepäätä kohti. Starttia, mutta ei edes lupaa. Sitten otettiin ajoitusta takaisin siihen, missä se lähti käymään. Starttia, mutta ei edes lupaa. Sitten siirsin kannen takaisin vanhoihin "alkuperäisiin" jälkiin ja taas starttia. Ei edes lupausta käynnistyksestä. Sitten oli akkukin jo niin tyhjä, että päätin jättää lataukseen ja lopettaa tältä päivältä.
Kysymys kuuluukin, että onko tuo kannen säätö sellainen, että on olemassa jokin keskiasento, missä se yleensäkään suostuu käynnistymään?
Vai pitäisikö lähteä käyntiin muualla paitsi liikaa remmin puoleisessa päädyssä?
Itseltä kun ei löydy tuota heittokelloa, pitänee pyytää joku katsomaan se ajoitus kohdalleen ja sitten alkaa hakea kannelle paikkaa.
Tai entä jos vaan nielen ylpeyteni ja vien pumpun dieselkorjaamoon. Saavatko he sen kannen oikeaan kohtaan mittareilla ja tietokoneilla?
Ihmismieli on vaihtuvainen. Niin innoissani aamulla lähdin pajalle ja kuinka paska fiilis taas olikaan kun lähdin sieltä kotiin.

meinaan ite oon joskus onnistunu semmosen mokan tekemään lähtee piiiiitkällä tartilla käyntiin mutta ei jostain ihmeen syystä oikein toimi