Timco ei starttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja refy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tuota agrekaattia pitää jonkun käydä paikanpäällä tutkimassa, kun ja jos hengenlähtö on siitä kiinni!
Ihan hyvä on varavoimalaa silloin tällöin käynnistellä että pysyy toimintakunnossa, mökillä käytettiin agrekaattia kesällä ehkä 3-4 kertaa kun 1800w imurilla imuroitiin pitempään. Akuston Invertteri kyykää 10 min imuroinnin jälkeen, pitäisi kai ostaa uusi vähempitehoinen imuri.

Agrekaatti on mulla n50m,n päässä verstas varasto mökissä ja sähköjen ohjauskeskus ulkokuistilla sisällä, täytyykin seuraavan kerran käydessä vaihtaa öljyt ja tankata tankki täyteen talviseisokiksi. Nykyisin en tarvitse sähköä talvella kun en käytä ennää sähkö sirkkeliä - hydraulihalkaisijaa polttopuuhommissa. Joskus tulee vain ilmakombressoria käytettyä sahan puhdistuksseen.

Arvaapaps kuinka moni ei ymmärrä noitten eroa -en minäkään välttämättä kun noita termejä käytetään ihan sikinsokin niin ei voi koskaan tietää mitä noitten käyttäjä oikeasti tarkoittaa.
Minä kysyn aina varmistukseksi että eikö startti siis pyöritä ollenkaan vai pyörittääkö mutta ei vaan lähde käyntiin?
Silläpä minä kysyinkin, mutta vastaus oli rivien välistä luettavissa viankuvauksesta.

Jottei olis ilmestynyt levää polttoaineeseen, ja olis aiheuttanut jumia ruiskutuselementille, eli ruskutuselementti olis jumahtanut yläasentoon, eikä jousella tule alas täyttyäkseen. Tai suutinneula jumis aukiasentoon .

Jottei olis ilmestynyt levää polttoaineeseen, ja olis aiheuttanut jumia ruiskutuselementille, eli ruskutuselementti olis jumahtanut yläasentoon, eikä jousella tule alas täyttyäkseen. Tai suutinneula jumis aukiasentoon .
Eli jos vähän vasaran, aluksi kumi sellaisen, kanssa pyörähtelisi koneen ympärillä niin taas rokkaisi?

Moottorin tyyppi pitäisi tietää ja onko miten paljon käytetty vai peräti käyttämätön?
Jos polttoaine puoli on kunnossa veikkaan 95% varmuudella ventiilin kantavan, Kiinan koneiden ventiilit menee säätöön arviolta 50-100 käyttötunnin aikana ja jos on käytetty synteettisiä öljyjä ja ei ole vahdettu heti koekäytön jälkeen uudestaan niin sylinterin seinämät on urilla.

Viikottainhan tuo on käytetty lämpimäksi, eli n. 1/2h käyntijaksoja on kertynyt kyllä. Näin olen tämän käsittänyt.
Eli käyntitunnit olisi siellä 50-100 välillä.
Ja venttiilivikaan en usko, koska vika on tullut yhtäkkiä, itsekseen viimeviikon koekäytön jälkeen.

Eli vika on joko tuossa suuttimen kupeessa olevassa sammutinsolenoidissa / sen virransaannissa, tai sitten mekaaninen vika ruiskutusjärjestelmässä, em. ruiskutuselementin jumi tai suutinjumi.

Viikottainhan tuo on käytetty lämpimäksi, eli n. 1/2h käyntijaksoja on kertynyt kyllä. Näin olen tämän käsittänyt.
Eli käyntitunnit olisi siellä 50-100 välillä.
Ja venttiilivikaan en usko, koska vika on tullut yhtäkkiä, itsekseen viimeviikon koekäytön jälkeen.
Joku kiinanletku antautunut, että on ilmavuoto tai muu vastaava pikkuvika. Turha on tutkimatta arvailla.

Eikös tuossa mahda tankki olla ylempänä ruiskutuspumpuelementtiä = painovoimainen polttoaineensiirto.

Oletan, että kyseessä olisi pystysylinterimoottori, eikä vaakakone - koska agrekaatti on kyseessä.
Jolloin öölin seassa lilluvat metallihiukkaset ei jää huilimaan sylinterin seinämälle.
Ja moottoria lie kuitenkin huollettu, eli öölejä on vaihdettu, kenties vuosittain ?
Ja öölinä käyttäisin nimenomaan synteettistä öljyä, mineraalin kylmäkankeuden takia - eli on mahdollisimman herkkä käynnistymään.
Riku tuskin jättäisi mitään tuollaisia juttuja teettämättä.

Mitäs tekemistä synteettisyydellä on tämän kanssa?
Ei mitään.
Jokainen kaatakoon sitä öljyä mitä tahtoo, minä vain kylläkin kaadan aina roiskevoitelu paikalismoottoreihin mineraali 10w 30. Ja onhan tuo yksikin B&S kestänyt sillä 1000h, eikä ole Esson baarista kuultua.

Enpä usko, että venat kantaa, se on enempi riksraksien ominaisuus. Jos on yhtään kinukkeihin tullut niin polttoainepuolelta löytyy vika, hapertunut letku tai kumin muru/muu roska muru väärässä paikassa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin