Volvo BM4300 Vuodelta 1982

Viestiketju:
Volvo BM4300 Vuodelta 1982

Kannattaa kattoo ne lämppärin letkut ettei ole mennyt yhtään lyttyyn, ei paljoo tartte olla että kierto heikkenee.
Kannattaa koittaa minkä lämpönen se lämppärin kennolta palaava letku on verrattuna tulevaan, jos on kylmä niin neste ei kiertä tarpeeksi hyvin.
Joskus yhdestä kaivinkoneesta haettiin vikaa kun ei hytti lämpiä, jöyty sitte paikasta johon ei juurikaan näe lytyssä oleva letkun kiinnike joka tietenkin oli hyttiin menevän lämppärin letkun.
 
Ainaki se 4300 Volvo jolla on pitänä töitä tehä oli kyllä ihan kevyessä lumenlastauksessa kovilla pakkasilla niin kuuma kopista että sai ihan teepaitasillaan ajella , lämmityslaite oli alunperänen ilman mitään lisäyksiä.
 
Näissä on vielä oikea messinki/kuparikenno, halpuutuskennot tuli myöhemmin ja silloin lämppärin tehot huononi.
 
No pirskatti.
Pitää alkaa kattomaan nuo letkut ja lisäksi vielä hämmästellä vaijerit jne että varmasti kaikki hanikat juuri oikein.
Moottorin lämmöt pysyy kyllä justii puolivälissä oli kevyttä hommaa tai raskaampaa.
Eilen kyllä tarkeni villapaitapäällä kollega housuissa pakkasta noin 5 astetta umpihankeen tietä aukaisua ja siirtymää tien päällä mutta ei sielä kuuma tule lasit pysyy sulana kyllä...

Ei varmaan kierrä kunnolla neste kennossa nyt.

Mietin jo pienillä jengoilla ku touhuaa pihoilla että pitäisikö laittaa sähköinen kv pumppu lisäksi kennon päähän??

Mutta jos nuo alunpittäin on jaksanu lämmön pitää 10 pakkasilla ilmankin niin nyt on joko kenno tukossa tai letku läjässä.

Muuten kyllä mukava nyt kun nopsaan nousee lämmöt normaaliin ja pysyy siinä tieten himpun laskee kun löysää tyhjäkäynnille mutta normaalia ku kiinteä flekti.

Eikös tuossa mene hytän alta moottorille suorat letkut ei mitään ihmeellisyyksiä??

Minusta hana oli kennon päässä...
 
Takaisin
Ylös