tyhtis
Kansalainen
- Liittynyt
- 11 Marraskuu 2020
- Viestit
- 515
Noniin tehhäämpäs tästäkin oma ketju mihkä tarinoida kanian kanssa kilpaa.
Eli tämmöinen tuli talouden harraste ja lumi koneeksi. Kaikkien säätöjen jälkeen.
Eli ensin möin maakunnasta sen voorti nyyhollannin poies eli sinne piti saaja raktori.
No löytyi 605 valmetti (tulee omaa tarinaa siitä kun kerkiää)
Tähän valmettiin meni wille vaihdossa.
Nyt sitten oli maakuntaan raktori mutta ei kotia lumi konetta.
Töissä kävi paikallinen kone kauppias hänen kanssa tuli puhetta että tämmöistä olen haeskellut saa olla laittoakin.
Seuraavana aamuna soi 7.00 puhelin nyt olisi sinulle kone milloin tuut kattoo en paa muualle myyntiin.
No minähän ku jäin lomalle maanantai aamuna nykäsin farmarit jalkaan ja isäukko tahtoi ookaamaan koukkasin hänet matkaan pääsimmä pihalle oli kommentti jos tuo on vähhääkää kunnossa lähtee matkaan.
Eli kone on Volvo BM 4300 vuosimalli 82 tunti mittarissa nätit 29900 tuntia. Tausta tietoa sen verta että muuan vuoden vanhana mennyt jollekki piensahalle käytännössä uutena siis. Sielä ollut piikki yms koneena eikä tuolla oikeita töitä tunne olleen tehty.
Alkuperäinen käyttöohje kirjakin tili mukana jossa näky melkoisen säntillinen huolto kirjanpito olevan.
Kauppaan tuli mukaan
Uusi istuin (vanha on ihan sluut)
Ja kuvassa näkyvä kauha.
Mitä ajelin koneen n20km koti paikalle (en siis kotia vielä) mäissä pysy voima ja veto hyvin vaihteet vaihtu tosi nätisti ja jaksoi vastaseen lähteä 2 liikkeelle ja samoin tein sai vaihtaa isompaa.
Ei sausta yms ongelmia.
Jarrut pelaa käsijarrua myön sähköt kaikki pelaa joten vaikuttaa oikein pätevältä peliltä.
Uudesta asti ja edelleen toimiva lincolrasvari ei pahemmin väljää missään ja kaikki lunkat pelaa pellit aikasta suorat ihan siisti ikäisekseen koskaan ei maalattu.
Liekkö tunnit tullu tyhjäkäynnillä ku kunto moinen ei tuolla rysköhommia ole tehty.
No sitten ettei pelkkää kehua tule on tässä remonttiakin.
Tuulilasi on säröillä.
Pakoputki peruutettu kieroon ja saje suoja puuttuu
Takavalon linssi uupuu
Penkki vaihtaa olekko raudat jäljellä
Peilit uupuu (rikki)
Ajovalot laittaa oikiat noiden työvalojen tilalle
Taakse lisää työ valoja (vain alkuperäiset tällä haavaa)
Huolto täydellinen tehdä
Takarenkaat alkuperäiset kertaalleen pinnatut pitää ilman mutta aika siliät
Pieniä vuotoja (ei jätä alleen ainakaan 3pvn perusteella jälkeä)
Edellisestä johtuen pirun likainen
Ration asennus
Jotakin vähän katoaa ilmaa ku seisoo
Ja suurin homma on startin hammas kehä pitäisi vaihtaa...... Eli käynnistyy kyllä ku pyöräyttää 1/2 kierrosta tuulettimesta ja sitten tarttaa jolloin saa vauhtia menee siliän kohan yli ja tärähtää nätisti käyntiin.
Että tämmöistä tällä kertaa.
Aloitettaa pesulla ja pikku hommilla kattottaa milloin sitten alkaa moottorin irrotus.
Jos jollain löytyy suomeksi tahi ruottiksi korjauskäsikirja tämmöiseen olisin erittäin kiitollinen
Sitten ohje kirjaa kattelin niin näytti että
Moottori
Hydrauliikka
Jakovaihteisto
Vaihteisto
Näihin kaikkiin 10/30 öljy pitääkö uskoa vai jotain muuta kuitenki?
Tässä ensi alkuun muuan hätäinen kuva lisää tulee pesun yhteydessä yms tutkimuksissa.
Eli tämmöinen tuli talouden harraste ja lumi koneeksi. Kaikkien säätöjen jälkeen.
Eli ensin möin maakunnasta sen voorti nyyhollannin poies eli sinne piti saaja raktori.
No löytyi 605 valmetti (tulee omaa tarinaa siitä kun kerkiää)
Tähän valmettiin meni wille vaihdossa.
Nyt sitten oli maakuntaan raktori mutta ei kotia lumi konetta.
Töissä kävi paikallinen kone kauppias hänen kanssa tuli puhetta että tämmöistä olen haeskellut saa olla laittoakin.
Seuraavana aamuna soi 7.00 puhelin nyt olisi sinulle kone milloin tuut kattoo en paa muualle myyntiin.
No minähän ku jäin lomalle maanantai aamuna nykäsin farmarit jalkaan ja isäukko tahtoi ookaamaan koukkasin hänet matkaan pääsimmä pihalle oli kommentti jos tuo on vähhääkää kunnossa lähtee matkaan.
Eli kone on Volvo BM 4300 vuosimalli 82 tunti mittarissa nätit 29900 tuntia. Tausta tietoa sen verta että muuan vuoden vanhana mennyt jollekki piensahalle käytännössä uutena siis. Sielä ollut piikki yms koneena eikä tuolla oikeita töitä tunne olleen tehty.
Alkuperäinen käyttöohje kirjakin tili mukana jossa näky melkoisen säntillinen huolto kirjanpito olevan.
Kauppaan tuli mukaan
Uusi istuin (vanha on ihan sluut)
Ja kuvassa näkyvä kauha.
Mitä ajelin koneen n20km koti paikalle (en siis kotia vielä) mäissä pysy voima ja veto hyvin vaihteet vaihtu tosi nätisti ja jaksoi vastaseen lähteä 2 liikkeelle ja samoin tein sai vaihtaa isompaa.
Ei sausta yms ongelmia.
Jarrut pelaa käsijarrua myön sähköt kaikki pelaa joten vaikuttaa oikein pätevältä peliltä.
Uudesta asti ja edelleen toimiva lincolrasvari ei pahemmin väljää missään ja kaikki lunkat pelaa pellit aikasta suorat ihan siisti ikäisekseen koskaan ei maalattu.
Liekkö tunnit tullu tyhjäkäynnillä ku kunto moinen ei tuolla rysköhommia ole tehty.
No sitten ettei pelkkää kehua tule on tässä remonttiakin.
Tuulilasi on säröillä.
Pakoputki peruutettu kieroon ja saje suoja puuttuu
Takavalon linssi uupuu
Penkki vaihtaa olekko raudat jäljellä
Peilit uupuu (rikki)
Ajovalot laittaa oikiat noiden työvalojen tilalle
Taakse lisää työ valoja (vain alkuperäiset tällä haavaa)
Huolto täydellinen tehdä
Takarenkaat alkuperäiset kertaalleen pinnatut pitää ilman mutta aika siliät
Pieniä vuotoja (ei jätä alleen ainakaan 3pvn perusteella jälkeä)
Edellisestä johtuen pirun likainen
Ration asennus
Jotakin vähän katoaa ilmaa ku seisoo
Ja suurin homma on startin hammas kehä pitäisi vaihtaa...... Eli käynnistyy kyllä ku pyöräyttää 1/2 kierrosta tuulettimesta ja sitten tarttaa jolloin saa vauhtia menee siliän kohan yli ja tärähtää nätisti käyntiin.
Että tämmöistä tällä kertaa.
Aloitettaa pesulla ja pikku hommilla kattottaa milloin sitten alkaa moottorin irrotus.
Jos jollain löytyy suomeksi tahi ruottiksi korjauskäsikirja tämmöiseen olisin erittäin kiitollinen
Sitten ohje kirjaa kattelin niin näytti että
Moottori
Hydrauliikka
Jakovaihteisto
Vaihteisto
Näihin kaikkiin 10/30 öljy pitääkö uskoa vai jotain muuta kuitenki?
Tässä ensi alkuun muuan hätäinen kuva lisää tulee pesun yhteydessä yms tutkimuksissa.