Tig hitsaus

Viestiketju:
Tig hitsaus

Ilmoitetut arvot tuskin ovat hirmuisesti pielessä. Niistä lukemalla kuitenkin huomaa mm. sen, ettei tuota 200A antovirtaa pysty saavuttamaan suomalaisessa 230V verkossa. Schukorasia on ymmärtääkseni aina suojattu 16A sulakkeella ja tuossa koneessa ottovirta on max. 20,4 A. Siispä vehje pitää kytkeä 32A voimavirtarasiaan ja yhteen vaiheeseen, jos meinaa nauttia kaikista ominaisuuksista. Tämä on hyvin yleistä kaikille 1-vaihekoneille, joille ilmoitetaan isoja hitsausvirtoja.

Tätähän kuulemma pystyy kiertämään jos on voimavirtapistoke, itse en ymmärrä noista riittävästi että lähtisin ohjetta jakamaan.
 
Tätähän kuulemma pystyy kiertämään jos on voimavirtapistoke, itse en ymmärrä noista riittävästi että lähtisin ohjetta jakamaan.

Onko sellasia liittimiä joilla saa suoraan seinästä tulevasta voimavirta pistokkeesta yhden vaiheen sille koneelle?
 
Tämä tig koneesta haaveilu tai sen hankkiminen meneekin mulla niin että jos sellasen ac dc koneen ostan ,niin en laita 3-4 tonnia siihen rahaa,vaan ostan sellasen halpiskoneen jolla voi myös puikottaa,ja jos huomaan että se puikkohitsi toimii samalla tavalla kuin Kempin inverteri joka mulla on nyt,niin voin hyvin myydä sen kempin pois,kun ei ole järkeä pitää samoja vehkeitä useita,ja ostaa vaikka plasma sillä rahalla.
 
Onko sellasia liittimiä joilla saa suoraan seinästä tulevasta voimavirta pistokkeesta yhden vaiheen sille koneelle?
16A voimavirtapistokkeesta 16A schukorasiaan löytyy, mutta en ole nähnyt 32A/schukoa. Ilmeisesti sellainen on määräysten vastainen ja välissä pitäisi olla johdonsuoja-automaatti. Sellaisella kuitenkin saisi koneesta täydet tehot käyttöön.
 
Tämä tig koneesta haaveilu tai sen hankkiminen meneekin mulla niin että jos sellasen ac dc koneen ostan ,niin en laita 3-4 tonnia siihen rahaa,vaan ostan sellasen halpiskoneen jolla voi myös puikottaa,ja jos huomaan että se puikkohitsi toimii samalla tavalla kuin Kempin inverteri joka mulla on nyt,niin voin hyvin myydä sen kempin pois,kun ei ole järkeä pitää samoja vehkeitä useita,ja ostaa vaikka plasma sillä rahalla.

Me ostettiin tasavirtaa syövä TIG ja siihen kaveriksi alumiiniin pystyvä MIG, uuden argonpullon kanssa hieman yli tonnin setti. Eli Kemppi PS 2800 ja TU10+FU10. PS toimii myös puikkokoneena tarvittaessa, hiilestykseen tuo jää turhan kevyeksi.

Sen mitä olen noiden hitsikoneiden kanssa värkännyt niin paras kone mitä olen kokeillut paitsi huipputehojen puolesta. Kaari syttyy kyllä aivan älyttömän helposti. Hakkaa muutamat uudemmatkin kempit.

Kai, tuohon budjettiin suosittelen kiinalaista konetta, vaikkapa Nova tai Everlast. Osta suomesta! ja takuu/kuluttajansuoja pitää huolen että saat toimivan laitteen. Ulkomailta takuu on hyvin vaihtelevaa ja pahimmillaan tulee täysin huijatuksi.
 
Onko sellasia liittimiä joilla saa suoraan seinästä tulevasta voimavirta pistokkeesta yhden vaiheen sille koneelle?

Laitat 32A pistotulpan, kytket vain yhteen vaiheeseen. :peuk:

OMAANI tekisin lisäksi reissu käyttöön schuko-32A välijohdon, jolloin pystyis hitsaamaan 1-vaiherasiasta sen mitä nallit kestää.
 
Laitat 32A pistotulpan, kytket vain yhteen vaiheeseen. :peuk:

OMAANI tekisin lisäksi reissu käyttöön schuko-32A välijohdon, jolloin pystyis hitsaamaan 1-vaiherasiasta sen mitä nallit kestää.
Mä taas tekisin 32A-schuko muuntimen ja antasin koneessa olla alkuperäisen valovirtanentöpselin paikoillaan.....samalla voi tehdä useemman jaonkin siihen muillekin koneille.
Ilmeisen laitonhan se on, mutta onhan niitä tehty......
 
Mä taas tekisin 32A-schuko muuntimen ja antasin koneessa olla alkuperäisen valovirtanentöpselin paikoillaan.....samalla voi tehdä useemman jaonkin siihen muillekin koneille.
Ilmeisen laitonhan se on, mutta onhan niitä tehty......

Minä hitsaisin isoilla virroilla, niin että olis kaapelissa liitoksia mahdollisimman vähän. Jokainen ylimääräinen liitos on potentiaalinen toimintasavun poistumispiste. :peuk:
 
Minä hitsaisin isoilla virroilla, niin että olis kaapelissa liitoksia mahdollisimman vähän. Jokainen ylimääräinen liitos on potentiaalinen toimintasavun poistumispiste. :peuk:
No joo..onhan se tietysti noinkin ja 16A töppeli voi himpun lämmitä ku sieltä reippaasti virtaskaa läpi kulkee.....
 
Mitenkähän nuo tig-polttimet kestää nuita virtoja? Hitsattava lyhyemmissä pätkissä?
 
Kaasujäähdytteiset Kempin hitsaimet kestävät max. noin 160A jatkuvaa virtaa AC:lla. Liian ison virran näkee ensin kaasusuutinta vasten olevan teflonrenkaan muuttumisesta läpikuultavaksi. Teflon on muuten valkoista, mutta kuumana muuttuu eri näköiseksi. Kun jäähtyy, niin on taas valkoinen.

Isommille virroille pitäisi olla vesijäähdytteinen hitsain. Kumiosat kärtsähtävät. Tuo 160A on musta-tuntuu tietoa. Lämpökuormahan riippuu pulssisuhteesta, paljonko on positiivista ja negatiivista puolijaksoa. Yhdessä täyttöhitsaushommassa kerran paloi kolme kumikaulaa, jäi tuo raja mieleen. Riippuuhan tuo myös hitsaimen mallinumerosta, ym. Mutta noilla main se menee. Hetkellisesti kestää enemmänkin, muttei koko ajan.
 
Me ostettiin tasavirtaa syövä TIG ja siihen kaveriksi alumiiniin pystyvä MIG, uuden argonpullon kanssa hieman yli tonnin setti. Eli Kemppi PS 2800 ja TU10+FU10. PS toimii myös puikkokoneena tarvittaessa, hiilestykseen tuo jää turhan kevyeksi.

Sen mitä olen noiden hitsikoneiden kanssa värkännyt niin paras kone mitä olen kokeillut paitsi huipputehojen puolesta. Kaari syttyy kyllä aivan älyttömän helposti. Hakkaa muutamat uudemmatkin kempit.

Kai, tuohon budjettiin suosittelen kiinalaista konetta, vaikkapa Nova tai Everlast. Osta suomesta! ja takuu/kuluttajansuoja pitää huolen että saat toimivan laitteen. Ulkomailta takuu on hyvin vaihtelevaa ja pahimmillaan tulee täysin huijatuksi.

Hyviä vastauksia kiitos niistä,onko tää firma sellanen että se suomiostos toteutuu?
http://www.expondo.fi
 
Tuo expondo ei ole ollut kauan olemassa suomeksi, sikäli on vaikeaa arvioida, miten asiakas tulee tyydytetyksi. Kyseessä lienee saksalainen firma, joka on alkanut tarjota palvelua myös muilla kielillä. Viime syksynä ko. putiikin suomenkieliset sivut olivat vielä pahasti keskeneräiset.

Näyttää kuitenkin ihan asialliselle, eikä kyseessä liene mikään nigerialaisvedätys.
 
Näyttää kyllä taas sellaiselta webbikaupan sivulta, että ei ole välttämättä helppo asioida jos takuu ongelmia.

Sen takuujutun saa varmaan kysymällä selville miten niissä toimitaan,mutta jos kattoo sivustoa ja vertaa sitä useisiin suomalaisiin jotka ei ahneuttaan viitti laittaa edes hintoja näkyviin vaikka se pitäisi olla ensimmäinen asia joka kauppasaitilta löytyy.
Mä en sellasella sivustolla viivy hetkeäkään enkä osta sellaselta mitään ikinä,kun se hinnan piilotus on aina samasta syystä,eli se on niin paljon muita kalliimpi että eivät kehtaa näyttää.

Voi olla että tää on joku epämääräinen germaani,mutta asialliset sivut ja videot siellä on ainakin.
 
Takaisin
Ylös