Sitruuna c3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä on tullut jarrusylintereitä ostettua niin kyllä ne myydään kappaleittain joka paikassa.

Onko se välys siis itse hammastangossa eikä raidetangon sisäpäässä? Jos tangossa niin oletettavasti pusla kulunut soikeaksi. Noitahan ei ole tehty korjattavaksi ja harvaan saa mitään korjausosia. Mutta tiedän, että on korjattu ja tehty uusi pusla nailonista tms sorvaamalla. C3 tankoa en ole käpistellyt, että miten helposti saa purkaantumaan.

Mitä on tullut jarrusylintereitä ostettua niin kyllä ne myydään kappaleittain joka paikassa.

Onko se välys siis itse hammastangossa eikä raidetangon sisäpäässä? Jos tangossa niin oletettavasti pusla kulunut soikeaksi. Noitahan ei ole tehty korjattavaksi ja harvaan saa mitään korjausosia. Mutta tiedän, että on korjattu ja tehty uusi pusla nailonista tms sorvaamalla. C3 tankoa en ole käpistellyt, että miten helposti saa purkaantumaan.

Nimen omaan hammatangossa. Sisäpään ostin kun sen luulin väljäksi mutta sitten ku systeemi oli auki niin näki että mistä klotisee.

Vähän googlettelin. Missään ei vahvisteta, että kysymyksessä olisi pari. Joten sen perusteella uskoisin kysymyksessä olevan yksittäinen osa. Poikkeuksetta muutenkin jarrusylinterit myydään yksittäin.

Epäilen, että kuvassa yritetään kertoa, että sama osa käy kummallekin puolelle, vaikka alkuperäisissä osissa jarruputket ja ilmausruuvit ovat eri puolilla. Jokatapauksessa ostaisin erilliset osat esim. Bosch.

Ei osunut eikä uponnut🤦. Siinä on erikätinen oikealla puolella. Mulla on nyt täällä kax vasemmalle sopivaa sylinteriä😖. Minä tossa taas yritin päästä selvyyteen tästä mutta en minä aerolta löydä ku vasemman puolen sylintereitä tai sitten semmosia joille ei ole asennus puolta määritetty mutta kuvassa on vasemman puoleinen🤔. Minä nyt kokeilen onneani ja vaihdoin oikean puoleiseen vanhaan uudet sisuskalut🫣. Oli sylinteri ihan hyvän näköinen niin kevyt hivasu ja uudesta sylinteristä sisukset.

Minä tossa taas yritin päästä selvyyteen tästä mutta en minä aerolta löydä ku vasemman puolen sylintereitä tai sitten semmosia joille ei ole asennus puolta määritetty mutta kuvassa on vasemman puoleinen
Sulla on näköjään TRW/Lucas jarrut ja OPR numero on pienempi kuin 11981 (sillä perusteella, että kummallakin puolella erilaiset sylinterit). Myöhemmässä tuotannossa on ollut ihan samanlaisilla sylintereillä molemmat puolet. Myös Bosch jarruja on ollut ja siinä koko tuotanto Oik. ja Vas. sama sylinteri.

Mutta aasiaan mennäkseni, alkuperäiset varaosanumerot:

Vas: 4402.E1
Oik: 4402.E2

Noissa on ollut alkupään tuotannossa vielä yksi variaatio, mutta ei mennä siihen nyt. Tämä varaosapolitiikka tuntuu olevan perus ranskalaista vittuilua, joka ei aukea kuin yhden punkkupullon jälkeen.

IMG_20250516_081431.webp💪😅

Kävin siinä apteekissa nakkasin sitten pilleri paketit koppanan etupenkille ja väänsin avaimella ovet lukkoon että ei kukaan varasta niitä sillä välin kun käyn kaupassa. Virhe aivan vitun iso virhe 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤷🤦. Nyt se koppana on aivan vitun lujasti lukossa siellä kaupan pihalla. Avain vaan pyörii ympäri ku kääntää lukossa. Onko kukaan murtautunut tommoseen kotteroon? Aukeaako lukot sisäkahvasta vetämällä vai pitääkö onnistua jollaki tökkäämmän sitä kojelaudan keskellä olevaa lukon nappia

toinen kulumattomampi avain voisi toimia paremmin lukossa ettei mene se ihmeellinen "varkauden esto" ominaisuus päälle. Minusta ainakin isommassa sitikassa lukittu ovi aukeaa sisäkahvasta aukaisemalla, keskuslukko aukeaa samalla.

Kyllä kai kaikissa aukeaa vetämällä kahvasta jo turvallisuussyistä, poislukien rattilukko.

Kaverin Sierraan mentiin kerran pitkällä rautalangalla oven karmin välistä taivuttamalla ja vetämällä vastakkaisen oven kahvasta auki.

Puukiilaa karmin väliin ja rautalankalenkillä nypätä kahvasta.
Näin toimin suurin ongelma oli löytää tarpeeksi jäykkää rautalankaa riittävän pitkä pätkä. Hitsuu lankaa sitten löysin varastosta sen verran että just ylsi. Se vaan suht vilkasliikenteisellä parkkipaikalla autoon murtautuminen välissä pistää mieleen alakaa isoon ääneen toitotetaan "vittu tää on mun kottero mistä hajosi lukot"🤦

Kyllä kai kaikissa aukeaa vetämällä kahvasta jo turvallisuussyistä, poislukien rattilukko.

Kaverin Sierraan mentiin kerran pitkällä rautalangalla oven karmin välistä taivuttamalla ja vetämällä vastakkaisen oven kahvasta auki.
Ei kyllä aukea uudemmissa. Esim. Saksalaisissa jos kaukosäätimellä lukitaan, niin ei aukea vaikka joku olis sisällä kahvasta nykimässä.

On ollut näin ainakin 15 vuotta.

Itse olen koittanut ainakin 2000 luvun alun A3 Audiin mennä, mutta ei onnistunut.

Se vaan suht vilkasliikenteisellä parkkipaikalla autoon murtautuminen
PHKS parkkipaikalla menin kuplavolsuun rautalangalla.
Ovi aukeni, otin etupenkiltä avaimet ja ojensin kuplan haltijalle/omistajalle, nuorelle naiselle.
Käännyin laittamaan työkaluja pakkiin niin käytävän vastakkaisella puolella parkissa sinivalkoinen auto siniset vilkut katolla ja kaksi uteliaan näköistä naamaa tuijotteli kohden, mutta eivät tulleet mitään kyseleen...

Kävin siinä @tommi valtakunnasta hieman tarvikkeita hakemassa. Siellä urakalla ihailtiin ja kehuttiin sitikoita ja vähän tojotaaki. Sitte väänsin koppanan virta avaimesta niin se sano vaan umh toisella yrittämällä alako pöriseen. Sitte vähän matkaa ajettuani huomasin ohjaustehostimen mykistyneen🤷🤦. Keles kehu tai haukku niin aina se vetää herneet nenään🤬

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin