Kuten toisaalla mainitsin, Motor Guide (Mercury) on ollut muutaman vuoden. Tyytyväinen olen ollut, vaimoväenkin helppo käyttää ja se on hiljainen. Akkua, 100ah freetime, en ole ajamalla saanut loppuun, jos se on ollut täyteen ladattu lähtiessä. Mulla on rannassa sähköpiste ja yleensä laitan Ctekin töpselin kiinni aina ajosta tullessa. Lataukseen varmasti olisi hyvä vaihtoehto aurinkopaneeli veneessä, sopivan aurinkoisella rannalla ja riittävän vähäisellä käytöllä, ei ulkoista latausta tarvitsisi.
Kiinalaisia sähkömoottoreita oli minulla parikin kappaletta ennen tuota Motor Guidea. Ensimmäinen 32lbs tuhoutui kun se oli latauksessa ja salama iski latauspistorasian kanssa samassa maakaapelissa kulkevaan ulkovalotolppaan n. 50m päässä veneestä. Sekään moottori ei pahasti vaurioitunut, nopeudensäätimen kärkien välissä löi kipinää, korjasin sen myöhemmin ja möin pois. Akku halkesi ja Ctekin laturi muistutti lähinnä harmaata räjähtänyttä tennispalloa. Vakuutus maksoi uuden kiinanihmeen ja se oli muistaakseni 42 lbs. Vene ei kulkenu yhtään kovemmin kuin tuolla pienellä, mutta akkua söi huomattavasti enemmän. Sen siirsin kotipaikan lammelle, kun Mummo ja Ukko halus sähkömoottorin sinnekin.