Outo termi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rölli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen siinä käsityksessä, että on yksittäinen monijatkoinen kippisylinteri. Se on vähän niin kuin pata, koska monesta jatkosta johtuen sylinterin halkaisija suuri ja roikuu yläosasta korvakkeista, kuten kippipata.

Olen siinä käsityksessä, että on yksittäinen monijatkoinen kippisylinteri. Se on vähän niin kuin pata, koska monesta jatkosta johtuen sylinterin halkaisija suuri ja roikuu yläosasta korvakkeista, kuten kippipata.
Tämän tyyppinen?

1788068853180.webp

No hemmetti, olenhan minä tuollaisen nähnyt....
En vaan osannut yhdistää osuvaa patakippi sanaa mielikuvaan...
Kiitos jälleen kerran :peukku:

Minä olisin veikannut sellaista kuuppa lavaa, jonka voi kallistaa kippaamaan sivulle. Ovat olleet niin padan muotoisia jotkut, oliko nyt junavaunuissa sellaisia pyöreähköjä, vai missä?

Joskus aikoja sitte kaavailtiin prässiin sylinteriä tuommosesta kipistä , siitä olis jätetty ensimmäinen isoin putki käyttöön pelkästään , jäi tekemättä kun löyty valmis toinen sylinteri.

-80 luvun alkupuolella kun olin hommissa kuorkki autopurkaamolla nuo patakipit olivat yleisiä kolmikaatolavoissa. Pääasiassa sylinterit olivat Sörlingin valmistamia. Aika paljon noita oli romuna kun lavan kolmikaadon saranat olivat pettäneet tai jääneet kiristämättä asiallisesti.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin